خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کارگردان بی‌صدا حلزون: می‌خواستیم به جامعه ناشنوایان بیشتر توجه کنیم

پردیس سینمایی ملت یعنی سینمای رسانه میزبان دومین فیلم اولی بود. پس از اکران فیلم شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت، اهالی رسانه و منتقدان به تماشای فیلم بی‌صدا حلزون بهرنگ دزفولی‌زاده نشستند.

در این نشست خبری، افسانه صمدزاده طراح و صحنه لباس، سودابه خسروی طراح چهره‌گذاری، حسین ابوالصدق صداگذار، مهدی ابراهیم زاده صدابردار، رضا شبیری آهنگساز، مرتضی شایسته تهیه‌کننده، علیرضا جلالی‌تبار بازیگر، هانیه توسلی بازیگر، مجتبی شکری بازیگر، امین انتشاری مسووول جلوه‌های ویژه بصری، محمدرضا جان‌پناه فیلمبردار حضور داشتند. دو مترجم زبان اشاره به صورت نمادین در این نشست حضور داشتند.

سحرعصرآزاد منتقد این نشست درباره بی‌صدا حلزون گفت: «رویکرد فیلم را دوست داشتم  که این رویکرد محدود به جامعه‌ ناشنوایان نمی‌شود و جامعه پیرامون آنها را نقد می‌کند. این فیلم مشکلات ناشوایان با محیط اطراف خودشان را بیان می‌کند. ما باید به دزفولی‌زاده و امثال او فرصت بدهیم تا  کارهای جدید ببینیم.»

بهرنگ دزفولی‌زاده در پاسخ به چرایی کند بودن ریتم  فیلم گفت: « این نظر شخصی شما است. ما تصمیم داشتیم تا مخاطب با زیست و زندگی ناشنوایان آشنا کنیم.»

رهگذر فیلمنامه نویس درباره دلیل قتل برای پرداخت هزینه عمل گفت: «این گزندگی بیشتر در ما باقی می‌ماند تا ما بیشتر با ان درگیر شویم.»

دزفولی‌زاده درباره انتخاب بازیگر حرفه برای کارکتر ناشنوا گفت: « به جامعه ناشنوایان فقط در هفته بهزیستی توجه می‌شود. برای من مهم بود که تا حال بازیگران  با دست‌ها و بدنشان مشخص شود. هدف دیگر من این بود تا فیلم بیشتر دیده شود تا مردم با جامعه ناشنوایان بیشتر آشنا شوند. انتخاب بازیگران زمانبر بود. خانم توسلی بازیگری جسوری هستند چون باید زبان ناشنوایان و گویش را همزمان دارند. از همان ابتدا انتخاب بازیگر چهره هدف من بود.»

توسلی درباره این نقش گفت: «آدم باید با ترس این نقش را یاد بگیرد. ما تمرین‌های زیادی نیاز داشتیم و حدود دو ماه پیش از فیلمبرداری تمرین‌ها را شروع کردیم و همزیستی زیادی با ناشنوایان داشتیم.»

دزفولی‌زاده در پاسخ به پرسش انصاف نیوز درباره چرایی استفاده از ژانر درام برای بی‌صدا حلزون گفت: « مستندهای زیادی ساخته شده است ولی هیچ وقت به این موضوع از دید درام توجه نشده است. هدف من این بود تا با درام نگاه بیشتری به جامعه ناشنوایان داشته باشیم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا