خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار سردار دهقان با پوتین

سردارحسین دهقان وزیردفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که برای انجام دیدارهای رسمی به روسیه سفر کرده است با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار وبا وی پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه ای وبین المللی گفت وگو کرد.
به گزارش وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهوری روسیه روزسه شنبه در این دیدار درکاخ کرملین که بیش ازیک ساعت طول کشید با ابراز خرسندی از گسترش و تعمیق همکاری دفاعی وامنیتی بین تهران، مسکو آن را امری طبیعی واجتناب ناپذیر درجهت منافع دو کشور قلمداد کرد و براستمرار آن در چارچوب توافق های انجام شده تاکید کرد.
ولادیمیر پوتین، با مهم ارزیابی کردن همکاری های راهبردی ایران و روسیه درمقابله و مهار بحران های منطقه ای، نقش دو کشور را در ایجاد امنیت پایدار در منطقه حائز اهمیت دانست.
رییس جمهوری روسیه با استقبال ازورود ایران به بازارهای جهانی، بعد ازاجرایی شدن برجام، آن را حق طبیعی ایران دانست وتثبیت جایگاه ایران را خواستار شد.
درادامه دیدار وزیردفاع کشورمان نیز باابلاغ سلام های گرم مقام معظم رهبری ورئیس جمهوری اسلامی ایران مناسبات دفاعی امنیتی ایران وروسیه را بسیارخوب وسازنده بیان کرد وگفت روابط تهران – مسکو راهبردی و دراز مدت است.
سردار دهقان با تجلیل ازنقش موثروتصمیمات راهبردی وسرنوشت ساز رئیس جمهوری روسیه درکمک به حل بحران های پیچیده منطقه تاکید کرد باید با همکاری وهماهنگی تنگاتنگ تروریسم رااز منطقه ریشه کن کنیم.
وزیر دفاع با اشاره به اراده رهبران دو کشور بر توسعه و تعمیق روابط همه جانبه بین ایران و روسیه گفت: این همکاری ها می تواند به الگوی مناسبی برای همکاری های منطقه ای تبدیل شود.
سردار دهقان امروز همچنین با دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه دیدار کرد ودوطرف در درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت وگو کردند.
به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش مناسبات در همه حوزه ها و تسریع در روند توافقات میان دو کشور، تعامل تهران – مسکو در حوزه های دفاعی و نظامی را عامل مهمی در تثبیت صلح، ثبات و امنیت منطقه ذکر کردند.
همچنین طرفین لزوم همکاری دو کشور در عرصه های منطقه ای و بین المللی را حائز اهمیت دانسته و بر ضرورت مبارزه قاطع و همه جانبه با جریان های تکفیری تروریستی تاکید کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا