خرید تور تابستان

آواره‌هایی در مرز ترکیه و یونان که پاسپورت ایرانی دارند [+فیلم]

سیدحسین موسویان، دیپلمات ایرانی در توییتی نسبت به ایرانیانی که در مرزهای ترکیه به سمت یونان دچار مشکلاتی شده‌اند واکنش نشان داد و وظیفه‌ی دولت ایران را دفاع از آنها خواند.

به گزارش انصاف نیوز، آقای موسویان در حالی که در یک روز اخیر وزارت خارجه به این اتفاق هیچ واکنشی نشان نداده است، با بازنشر یکی از فیلم‌های در این باره، نوشت: «هموطنان مظلومی که بعد از بازشدن مرزهای ترکیه، به سمت یونان حرکت کردند با رفتار وحشیانه دولت یونان مواجه شدند. این ها برادران و خواهران ما هستند. تا وقتی پاسپورت ایرانی دارند وظیفه دولت ایران است که از آنها دفاع کند».

در فیلمی که موسویان به اشتراک گذاشته، یک ایرانی می‌گوید: «همه‌ی پناهندگانی که آقای اردوغان گفتند که «مرزها باز است، می‌توانید بروید یونان»، همه را لخت کردند، از توی رودخانه‌ی آب سرد کشاندنشان، برداشتند آوردنشان اینجا، دوباره برگرداندنشان. توی راه، پلیس‌های نقاب زده بودند، همه‌ی پولهایمان را گرفتند، هر چه پول داشتیم گرفتند، هر چه وسیله داشتیم گرفتند، حتی به پیراهن تنمان هم رحم نکردند، کوه کوه لباس‌هایمان را توی یونان آتش زدند. تیر هوایی شلیک می‌کردند، نمی‌دانم فحش می‌دادند، چه کار می‌کردند. باتوم می‌زدند بهمون. زن‌ها را می‌گرفتند کتک می‌زدند، یک جا یک پلیس آمد زد به من؛ یکی از دوستانمان بچه‌اش آمد باتومش را بغل کرد، گفت «عمو نکن»، اونم گرفت زد. خیلی بی‌شرف‌اند. خیلی نامردند. ادعای دموکراسی دارند …»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. می دانم به خاطر ندانم کاری های مسئولین٬ عده ای جول و پلاسشان را جمع می کنند و می روند آن ور آب ولی خیلی ها هم فقط حرص زندگی بهتر را دارند و حاضرند برای خواسته هایشان دست به هر کاری بزنند حتی شده از این مملکت هر طور که می خواهند بد بگویند تا بلکه یک پناهندگی نثارشان شود…
    به جز اندک نفراتی که واقعا مجبور به رفتن هستند٬ بقیه بهتر است برگردند و انقدر تحقیر را برای خودشان و ایران جهت زندگی در کشور دیگری به جان نخرند.

  2. چهره واقعی کشورهای غربی همین!
    توحش پنهان در لباس دموکراسی
    ایرانیان با هر نوع تفکر و عقیده و مذهب و باور سیاسی باید به این آگاهی و بینش برسند که کشورهای غربی هیچگاه خیرخواه کسی نبودند و نخواهند بود، حداقل به تاریخ چند قرن اخیر کشورهای اروپایی و غربی در ارتباط با ایران و مشرق زمین نگاه کنید به این مهم پی خواهید برد امیدوارم این هم میهنان آوراه در مرز ترکیه و یونان با همکاری دولت و مسئولین به خاک ایران بازگردند ..
    این خانه قشنگ است. ولی خانه من نیست!

    1. به لطف چهل سال حکومت مسِولین بی کفایت که جز خودخواهی و زراندوزی برای خود و اطرافیانشان ، هیچ کارنامه مثبتی ندارند ، باید شاهد تحقیرهایی فراتر از این هم باشیم. کشور های بقول شما غربی اگر هیچگاه خیرخواه کسی نبودند، لااقل بدخواه مردم خودشان هم نبوده و نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا