خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بی‌توجهی به نظر وزارت بهداشت: برقراری نماز جمعه‌ی اهل سنت زاهدان

ستاد اقامه نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان روز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نماز جمعه‌ی این هفته نیز به خاطر کرونا تعطیل نمی‌شود اما وقت آن محدود خواهد بود.

به گزارش انصاف نیوز، هفته‌ی پیش هم علی رغم تعطیلی بسیاری از نماز جمعه‌ها، نماز جمعه‌ی اهل سنت زاهدان به امامت مولوی عبدالحمید برگزار شده بود و نماز جمعه‌ی فردا در حالی قرار است برگزار شود که روز گذشته – چهارشنبه – وزیر بهداشت در نامه‌ای به رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، تصمیم لغو نماز جمعه در تمامی شهرهای مراکز استان تا اطلاع ثانوی را اعلام کرده بود.

متن اطلاعیه‌ی ستاد اقامه نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان در پی می‌آید:

الحمدلله رب العالمین والصلاة والسلام علی أشرف الأنبیاء والمرسلین و علی آله و صحبه أجمعین.

 به استحضار مردم شریف و متدین زاهدان می‌رساند:

با توجه به فرضیت و وجوب نماز جمعه از یک طرف و از طرفی دیگر نظر به شرایط  شیوع وبا و بیماری کرونا که این روزها در کشور عزیزمان داریم، مراسم نماز جمعه فردا (۱۶ اسفند ۹۸) در فضای باز مصلای اهل‌سنت با محدودیت وقت برگزار می‌شود؛ مراسم نماز جمعه رأس ساعت ۱۱:۴۰ (بعد از اذان) آغاز و نماز ساعت ۱۲:۱۵ اقامه می‌شود و کلیه برنامه‌های مقدماتی (سخنران اول و…) حذف می‌گردد.

بنابراین از نمازگزاران عزیز تقاضا می‌شود با رعایت سنت‌های رسول اکرم صلی‌الله علیه وسلم اعم از نظافت و طهارت (غسل و پوشیدن لباس نو یا شسته و همراه داشتن جانماز شخصی) برای نماز جمعه حضور بهم رسانند.

همچنین نمازگزاران با فاصله بنشینند و با یکدیگر مصافحه نکنند و افراد مریض و مشکوک به کرونا برای نماز جمعه نیایند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا