تتلو و کژتابی یک میل خوفناک
محمد آقازاده، روزنامهنگار در یادداشتی تلگرامی نوشت:
“تتلو” درحالی که لذت جنسی بخاطر کرونا ویروس به مخاطره افتاده است و هر معاشقه خطر مرگ و بیماری را در بر دارد خواهان تشکیل حرمسرا شده است و این نشان می دهد میل نهایی اش مرگی است که در نقاب میل افسار گسخته خود را پیچیده است،او وقیحانه می گوید چون بسیاری از دختران جوان آرزوی همخوابگی با او را دارند او می خواهد آرزو آنها را برآورد کند ، البته او دروغ نمی گوید ، ولی این آرزومندی نشانه بیماری خودآزاری دگر آزارنده است ، یعنی ترکیبی از سادیسم و مازوخیسم در دو طرف ماجرا.
رشد این تمایلات نشانه رشد فاشیسم در اعماق جامعه است ، نوعی تمایل خشونت آمیز برای رها شدن از قید و بندهای است که جامعه برای بقای خود می طلبد ، به قول فروید هر تمدنی سرکوبگر است و وقتی معنای غایی زندگی از دست می رود و همه ارزشها در جنگال سرمایه و سوداگری بی ارزش می شوند شهوت چهره خصمانه خود را نشان می دهد و خصلت ویرانگرش را در انسان بیدار می کند، کژتابی یک میل خوفناک.
پازولینی در فیلم “سالو” تصویری از شور شهوت که شکل دهشت به خود می گیرد ارائه می دهد که هر حدی از شهوت رانی چون لذتی را بر نمی انگیزد ه بی پروایب بیشتری را می طلبد و آنی که آزار می دهد و آنکه آزار می بینند هرگز به ارگاسم نمی رسند ، چون لذت غایی متعلق به خیال است و در واقعیت تنها رهایی از فشار جسمانی یک غریزه ممکن است و در ساختار روابط سلطه خیال می میرد و میل رها شده تتلو مرگ تخیل در او را نشان می دهد که می خواهد در واقعیت به آنچه برسد که در خیال از دست داده است.
غیاب خیال مقدمه بر آمدن خشونت فردی فاشیسم در روابط اجتماعی است که به صورت ذاتی که تمایل به عینیت خام و سلطه جو دارد و دختران هم تمایل دارند از خود قربانی سازند ، خودقربانی سازی نشانه بدی است که باید مورد توجه قرار بگیرد ،خشونت علیه خود می تواند مقدمه انفجار بی رحمی ناگهانی در جامعه علیه دیگران شود، این بحث ادامه دارد.
انتهای پیام
بابا درست بنویس ببینیم چی میگی
کتاب فلسفه که نمی نویسی