خرید تور تابستان ایران بوم گردی

با توئیت نماینده منتخب خرم آباد، روح منتسکیو در گور لرزید!

کانال تلگرامی سه نقطه در نقدی به یک منتخب جدید مردم در مجلس با تیتر «با توئیت نماینده منتخب خرم آباد، روح منتسکیو در گور لرزید! / بی‌قانونی به نام نهاد قانونگذار!» نوشت:

نماینده منتخب خرم‌آباد از راه نرسیده، ساز دخالت غیرقانونی در اختیارات دستگاههای اجرایی را کوک کرد. در حالی که دو هفته تا پایان دوره مجلس دهم باقی مانده و مجلس یازدهم نیز رسماً کار خود را شروع نکرده، مهرداد ویس‌کرمی منتخب خرم‌آباد با انتشار توئیتی، علناً دخالت غیرقانونی در امور قوه مجریه را رقم زد. این در حالی است که سخنگوی شورای نگهبان اخیراً اعمال نفوذ و دخالت در عزل و نصب‌ها را یکی از دلایل رد صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات مجلس دانسته بود.

پس از انتشار فراخوان انتخاب مدیرعامل آب لرستان، منتخب خرم‌آباد که هنوز حکم نمایندگی‌اش صادر نشده و قرار است در هفته‌های آتی به شرط تصویب اعتبارنامه، به‌عنوان عضوی از مجلس وظیفه خطیر قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون را بر عهده بگیرد، با قانون گریزی محرز و برخلاف اصل 57 قانون اساسی (استقلال قوا) بازی خطرناک “تهدید مسوولین” و “سوء استفاده از قدرت” را شروع کرده است. نماینده مجلسی که با شعار بهبود اقتصاد و معیشت بر سر کار آمده، از گرد راه نرسیده وارد دخالت در انتصابات شده است.

جای سؤال است که نماینده منتخبی که قرار است قانونگذار و ناظر بر اجرای قانون و به قول ظریفی “در قانون غوطه ور و الگوی قانونمندی باشد”، براساس کدام موازین قانونی در امور دستگاه اجرایی دخالت می‌کند؟! آیا نماینده‌ای که می‌خواهد بر خلاف اصل “تفکیک قوا، “به‌عنوان یکی از اصول بنیادی سیاست و کشورداری، اختیارات دولتمردان را در دست بگیرد، بار مسوولیت عملکردها و ناکارآمدیهای احتمالی را هم بر دوش خواهد گرفت؟

آیا این قبیل مداخله‌های دور از شان و جایگاه مجلس، موجب به حاشیه رفتن نمایندگان، تضعیف کارکردهای نظارتی مجلس و پایین آمدن مجلس از رأس امور نمی‌شود؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. در توییت دکتر ویسکرمی بر لزوم مشورت با مجمع نمایندگان استان تاکید شده است که در راستای وظیفه نظارتی نمایندگان است و طبق قانون اساسی نمایندگان مجلس حق اظهار نظر در تمام مسائل کشور را دارند.

    3
    3
  2. اطلاعیه دکتر ویسکرمی در مورد فراخوان انتصاب مدیر عامل آب منطقه ای لرستان

    “بسمه تعالی”

    «لا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَنْ ظُلِمَ وَ كانَ اللَّهُ سَميعاً عَليماً. (نساء : 148 )
    خدا دوست نمی دارد كه كسى با گفتار زشت به عيب خلق صدا بلند كند مگر آنكه ظلمى به او رسيده باشد كه خدا شنوا و به اقوال و احوال بندگان دانا است‏»

    در تاریخ ۹۹/۰۲/۲۰ وزارت نیرو برای جذب مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان اطلاعیه فراخوان زده است.

    ❓قصد قضاوت در مورد مدیر محترم کنونی آب منطقه‌ای لرستان را ندارم، اما آنچه مشکوک به نظر می‌رسد اعلام فراخوان در فاصله زمانی بین مجالس دهم و یازدهم است.

    ❗️با وجود سابقه‌ ظلم هایی که در این حیطه بر آب لرستان رفته است و حق نظارت مجمع نمایندگان استان لرستان، وزارت محترم نیرو بایستی خیال مجمع نمایندگان استان و مردم استان را از بابت عدم انتصاب فردی که «نان خور ما باشد و … » روشن نماید…

    اساس توسعه استان لرستان بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است اما تخصیص آب و اعتبار ساخت سدهای لرستان و شبکه آبیاری، ناکافی است.

    از وزارت محترم نیرو انتظار می‌رود در صورتی که قصد تعویض مدیر کنونی آب منطقه ای را دارد، تا تشکیل مجلس جدید از نصب مدیر جدید خودداری نماید.

    قابل توضیح است که با حضور سید نظام الدین موسوی، تعداد نمایندگان استان به اندازه استیضاح یک وزیر ( ۱۰ نفر) است…
    ❗️معاون محترم آب وزارت نیرو بداند اکنون زمان خوبی برای آب بازی در لرستان نیست…

    ✍مهرداد ویسکرمی – ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

    @DrVeiskarami

    3
    2
  3. نماینده یعنی مدافع حق مردم
    شما چرا بهتون فشار میاد و به کی وابسته این و قلمتون اجاره ای کیه الله اعلم
    یا علی

    4
    1
  4. بسمه تعالی
    خیالمون راحت باشه که دکتر ویس فقط قصد خدمت دارد.ثابت شده است

    4
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا