خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«فراکسیون امید در پیشبرد اهداف مهم ناتوان بود»

حسین نقاشی، عضو حزب اتحاد ملت گفت: مجلس دهم به صورت کلی و فراکسیون امید به صورت خاص  در پیشبرد اهداف مهم ناتوان بوده اند. طرح رد آن موضوعات در شورای نگهبان هم بیش تر شبیه بهانه است؛ چراکه حتی اگر موانعی هم بود طرح آن موضوعات در صحن از اهمیت بالایی برخوردار بود.

نقاشی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مجلس دهم با توجه به اینکه در ماه های پایانی است امکان تصویب مصوبات جدید را نخواهد داشت. آنچه که در این فرصت باقی مانده می‌تواند به این مجلس کمک کند تکمیل مصوبات گذشته و انجام وظایف نظارتی و تذکراتشان است. بویژه نمایندگان فراکسیون امید تلاش کنند از این ماه آخر بهره ببرند. هرچند که لایحه اصلاح قانون انتخابات هم اصلاحیه در خور و خوبی بود و نتیجه تلاش نمایندگان در هفته‌های اخیر بوده است. شاید اگر این نمایندگان در دو حوزه مرتبط سیاسی و اقتصادی اصلاحاتی حتی محدود انجام دهند، در تاریخ ماندگار شوند.

وی در مورد توصیه به نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم نیز  گفت: به نظر می رسد با توجه به خاستگاه اغلب منتخبین مجلس یازدهم که از جریان اصولگرا محسوب می شوند و با توجه به پایگاه رای آن ها، باید گفت این نمایندگان ماحصل انتخابات با مشارکت پایین هستند. پیشنهاد من به آن‌ها این است که از  بعد نظارتی مجلس در بحث فسادها بدون ملاحاظات سیاسی در کنار دولت استفاده کنند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: اساسا دوران نمایندگی فرصتی است برای  افراد تا در بعد نظارتی و قانون‌گذاری اعمال نظر کنند. مجلس دهم به صورت کلی و فراکسیون امید به صورت خاص  در پیشبرد اهداف مهم ناتوان بوده اند. طرح رد آن موضوعات در شورای نگهبان هم بیش تر شبیه بهانه است؛ چراکه حتی اگر موانعی هم بود طرح آن موضوعات در صحن از اهمیت بالایی برخوردار بود.  فراکسیون امید هم جز چند نماینده در بعد نظارتی تذکرات لازم به نفع گشایش مسایل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نداشتند که این موضوع نقدها را به سمت مدیریت این فراکسیون می برد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا