خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تمام انس و جن در مقابل بلای کرونا عاجز هستند»

امام جمعه آستارا گفت: ویروس کرونا کل بشریت را در سراسر جهان درگیر خود کرده است، حال در شرایطی هستیم که تمام انس و جن جمع شده‌اند و در مقابل این بلا عاجز هستند.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ‌نیا در خطبه ‌های نماز عید سعید فطر که در مسجد عباسیه این بندر مرزی برگزار شد، اظهار کرد: همه کارها و اقدامات بشر باید برای رضایت خداوند متعال باشد.

وی با بیان اینکه همیشه باید حواس ها به سمت خالق باشد، ادامه داد: روزه داری تقوا را افزایش می دهد و باید آن را برای ۱۱ ماه بعدی و سایر سال ها حفظ کرد.

امام جمعه آستارا با تأکید بر اینکه اسلام قائم به شخص نیست و حدود خود را دارد، افزود: پس از سه ماه این اولین بار است که درب مساجد برای انجام یک کار معنوی و اقامه نماز جماعت بازگشایی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا با بیان اینکه ویروس کرونا کل بشریت را در سراسر جهان درگیر خود کرده است، خاطر نشان کرد: حال در شرایطی هستیم که تمام انس و جن جمع شده‌اند و در مقابل این بلا عاجز هستند.

وی با اشاره به عجز قدرت های بزرگ مدعی علم پزشکی در دنیا، اضافه کرد: آنهایی که ارتباط معنوی با خداوند متعال دارند در این ایام دچار مشکل و افسردگی نشده اند و نمی شوند.

امام جمعه آستارا، توجه به توصیه های بهداشتی را از مهمترین راه‌های مبارزه با این بیماری عنوان و تصریح کرد: نگوییم که با بازگشایی بازارها همه چیز تمام شده است و این تصمیم برای کاهش مشکلات روزمره مردم در تأمین مایحتاج است.

وی در بخش دیگر سخنان خود از تصمیم گیرندگان ستاد ملی کرونا در خصوص باز نشدن درب مساجد انتقاد کرد و افزود: در این تصمیمات مؤمنان و نمازگزاران که از محتاط ترین و معنوی ترین انسان ها در این ایام بودند، دیده نشدند.

وی با تأکید بر اینکه «آیا مساجد خطرناک تر از باشگاه های ورزشی و سایر اماکن عمومی جامعه هستند؟»، اضافه کرد: در کدام یک از محیط های اجتماعی، توصیه های بهداشتی همانند مؤمنان در مساجد رعایت می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه برای این امر باید کارشناسان متعهد تصمیم گیرنده بودند، یادآور شد:  برای احترام به قانون و تصمیم ستاد ملی کرونا سه ماه است که درب مساجد را بسته ایم.

امام جمعه آستارا در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در روزهای پایانی سال گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: از زحمات نماینده فعلی تقدیر می گردد و برای نماینده منتخب آرزوی موفقیت داریم.

وی با بیان اینکه رأی مردم پشتوانه منتخبین است، خاطرنشان کرد: نمایندگان نباید با حاشیه‌ها و تعویض و تغییر رئیس، کارمند و نیروهای خدماتی وقت خود را تلف کنند بلکه باید با وضع قانون خوب و مناسب، مقدمات توسعه، پیشرفت، عمران و آبادانی مملکت را فراهم کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا