خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرویز پرستویی: بهروزخان وثوقی! تولدت مبارک

پزویز پرستویی، بازیگر فیلم «بادیگارد» در آستانه ی اکران نوروزی این فیلم، به حرکتی خبرساز دست زد و تولد بهروز وثوقی را تبریک گفت.

به گزارش انصاف نیوز، پرستویی با انتشار عکسی از این بازیگر ایرانی پرسابقه و سرشناس پیش از انقلاب در سینما و تئاتر، نوشت:

«سلام بهروزخان وثوقی، تولدت مبارک. امیدوارم سالیان سال در کنار همسر گلتون تندرست و سلامت باشید، این روزها خیلی به ماها لقب استاد و اسطوره و … میدن، من که هیچکدومو به خودم نمیگرم چون شما با کارهای ماندگارت ثابت کردی که یکی از استادان و اسطوره های بازیگری هستید، که خیلی جاتونو، تو بازیگری سینما خالی میبینم، به امید روزی که به خانه خودت، ایران برگردی تا همچنان از شما بیاموزیم».

ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان این فیلم نیز علی رغم مواضع گیری های اخیرش که با استقبال اصولگرایان مواجه شده بود، چند روز پیش بادیگارد را برای «بهزاد نبوی»، سیاستمدار کهنه کار و محبوب اصلاح طلبان به صورت خصوصی اکران کرد.

درباره ی بهروز وثوقی

بهروز وثوقی (زادهٔ ۲۰ اسفند ۱۳۱۶ هـ. ش) در شهر خوی، آذربایجان غربی، بازیگر ایرانی پرسابقه و سرشناس سینما و تئاتر است.

برخی اهالی سینما القابی از جمله «قیصر سینمای ایران»، «اسطورهٔ سینمای ایران» و «سلطان سینمای ایران» را به او داده‌اند. وی برادر چنگیز وثوقی و شهراد وثوقی است که هر دو در ایران به کار هنرپیشگی مشغول‌اند. او قبل از بازیگری در سینما، کارمند ادارهٔ دارایی و بعد دوبلور و گویندهٔ رادیو تلویزیون بوده‌است.

بهروز وثوقی در آثار کارگردانان نامداری از جمله ساموئل خاچیکیان، ناصر تقوایی، امیر نادری، فریدون گُله، مسعود کیمیایی، خسرو هریتاش، علی حاتمی، ژان نگولسکو، رضا بدیعی، شیرین نشاط، جیمز فارگو، بهمن قبادی، جلال مقدم و شاپور قریب ایفای نقش کرده‌است.

وثوقی همچنین در موفقیت بهترین فیلم‌های مسعود کیمیایی از جمله قیصر، گوزن‌ها، داش آکل، رضا موتوری و خاک، تأثیر فراوانی داشته‌است.

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا