خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مافیای تجهیزات پزشکی را نمیبینید؟

به گزارش انصاف نیوز، دکتر علیرضا رادپور در سایت رادیولوژیست های ایران در نقدی به سخنان وزیر بهداشت نوشته است:

جناب وزیر! در مصاحبه اخیر خود مطالب گوناگونی در رابطه باحوزه سلامت بیان داشته اید که جای تعمق بسیار  دارد.
جنابعالی دارای مقام، وقدرت وثروت هستید،وآنچه بخواهید می گوییدوانجام میدهد فارغ ازاینکه تا چه اندازه درست وکارشناسی است واین گفتار چه اثراتی بر  سلامت مردم دارد.اگر نتیجه مثبت باشد کف وهورا از ان شماست،اگر منفی شود در خوشبینانه ترین حالت توجیه میکنید.
جناب وزیر بگذارید شفاف باشیم، شما خود بهتر میداند که شما وزیر هستید ولی وزارت نمیکنید،وزارت در دست افراد خاص در وزارتی است که سالیان متمادی در هر دورانی  وبا هرجناحی پای ثابت برنامه های وزارت هستند،وشما هم چون پیشینیان  مجری  آن برنامه ها هستید ،آنها در باد شما خوابیده اند و شما سپر بلای آنان هستید. همان هایی که دستی در سیاست ،دستی در مافیای تجارت و…. دارند،وبا تصمیمات غیرکارشناسی وبعضا مغرضانه خود در لوای حفظ سلامت مردم ،تیشه به ریشه سلامت زده اند ومیزنند.
انچه شما میگویید وانجام میدهید برنامه های همین وزرای در سایه است.
مدتهاست که شاهد موضع گیری ومصاحبه های غیرکارشناسی جنابعالی در رابطه با رشته رادیولوژی هستیم که خیلی از انها زیبنده مقام وزارت وشخص جنابعالی نمیباشد،اگراین مواضع از سوی مسوولان غیرپزشک بود،جای تعجبی نداشت .
درمصاحبه اخیرخودنیز همچنان مواضع متعصبانه خود علیه رادیولوژیستها را تکرار کردید که لازم است نکاتی را به عرض برسانم.
تعصب در امورایدیولوژیک امری است که برای برخی امور پذیرفتنی است  اما در حوزه های کارشناسی سمی مهلک است.
جناب آقای  وزیر یادآوری میکنم که حوزه وزارت شما کاملا تخصصی وکارشناسی است،واستفاده از کلماتی مانند”به هیچ عنوان کوتاه نمیاییم” که بار تعصب دارد پذیرفتنی  نیست ونشانه آن است که موضع مغرضانه دارید نه کارشناسی،اگر از دری  تعصب بی اساس وارد شود،از در دیگر تعقل وکارشناسی بیرون میرود.
صداقت در گفتاردر همه زمینه ها بارها وبارها درآموزه های دینی ما تاکید شده است،بیان ناقص مطالب علمی وکارشناسی همراه با مطالب غیرواقعی،جهت توجیه عملکرد خود که شما بیان داشتید،آیا در شان یک وزیر در جمهوری اسلامی ایران  ودولت تدبیر وامید است؟
جناب وزیر .در تمام دنیا سونوگرافی یک علم تخصصی است که انجام آن علاوه بر دانش علمی نیاز به مهارتهای عملی خاص دارد ،در همان کشورهایی که بیان داشتید ،انجام اپراتوری سونوگرافی نیاز به حداقل دوسال تحصیل دارد،ودرنهایت زیر نظر رادیولوژیست فعالیت میکنند. قانون منع خودارجاعی با سخت گیری زیاد اجرا میشود،درحالیکه در کشور ما نه تنها قانون منع خودارجاعی نداریم بلکه خود وزارت هم به این پدیده دامن میزند (نامه اخیر معاونت درمان و…).
جناب وزیر ،ایا واقعا سونوگرافی چشم بسیار پیچیده است وسونوگرافی حاملگی آسان است که یک پرستار میتواند انجام دهد؟
بی شک جناب وزیر مزاح کرده اید.
جناب وزیر فرمودید، جایی که رادیولوژیست نیست، دیگران سونوگرافی کنند، آیا نامه اخیر معاونت درمان، مشمول این نظر جنابعالی است، آیا در شهرهای بزرگ کمبود رادیولوژیست دارید؟ واتفاقا این نامه دکتر اقاجانی صرفا در شهر های که رادیولوژیست دارند، نمود دارد، پس هدف چیز دیگری است، آیا مجموعه نظارتی شما توان برخورد با سونوگرافی غیر رادیولوژیست ها که شما هم با آن موافق نیستد را ندارند؟

جناب وزیر، 26 دی اتفاقی بود که در طول تاریخ پزشکی کشور بي سابقه بود، در آن روز همکارانی که شما آنان را پول پرست مینماید، 90 درصد پزشکان طرحی بودند که ماه هاست مطالبات آنان پرداخت نشده است ودر مراکز دولتی مشغول بکار هستند، در خواست آنان در روز 26 دی ملاقات با جنابعالی جهت طرح یک مشکل بود، که مورد تعرض قرار گرفتند وعده ای طی برخورد گاز انبری دستگیر شدند، عده ای که از خانواده محترم شهدا، جانبازان وایثارگران بودند، همانهایی که شما سنگ آنان را به سینه میزنید.
در این ماجرا اگر جنابعالی  نقشی  داشته اید یا در جریان نبوده اید (البته بعید است)، حداقل واکنش شما باید استعفا می بود اما متاسفانه این مساله در مرام مسوولان ما دیده نميشود، شرح وقایع 26 دی مفصل است، انشاالله در فرصت مناسب گفته خواهد شد.
جناب وزیر، آیا صرفا انجام سونوگرافی توسط جنس مخالف محل اشکال است؟ آیا این موضوع  برای سایر همکاران مطرح نیست؟ جناب وزیر واقعیت این است که مشکل سونوگرافی یک مشکل خود ساخته با اهداف سودجویانه است، که توسط گروهی خاص دنبال میشود، آیا پشت پرده این سناریو، سودجویی برخی افراد و مافیای تجهیزات پزشکی را نمیبینید؟
جناب وزیر اگر کمی به درون خود رجوع کنید از جفایی که در حق برخی همکاران خود کرده اید، آسوده نخواهید خوابید، کسی که خود را بخواب زده را نمیتوان بیدار کرد، مطمنا درون شما بيدار است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. مافیای تجهیزات پزشکی نمایتدگی شرکتهای اروپایی و آمریکایی هستند. اگر مجوز دلالی و دزدی و واردات از انها سلب شود و روی جوانان متخصص سرمایه گذاری شود مملکت از این دزد بازاری درمیاد و ب جای این که پولهای هنگفت بره تو جیب نمایندگی و دلال و دزد و بی سواد میره تو جیب شرکتهای دانش بنیان و باسواد و متخصص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا