خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موضع ایران به تحریم ها: برنامه موشکی ارتباطی با برجام ندارد

به گزارش انصاف نیوز، سخنگوی وزارت امور خارجه در واكنش به افزودن اسامی جدید به فهرست تحریم هاي يكجانبه ی آمريكا به بهانه ی کمک به برنامه موشکی ایران، گفت: برنامه موشکی ایران ارتباطی با توافق برجام نداشته و ناقض قطعنامه ٢٢٣١ شوراي امنيت نیست. این برنامه اهدافی کاملا دفاعی داشته و هیچ اقدامی قادر نخواهد بود جمهوری اسلامی را از حقوق مشروع و قانونی اش برای تقویت بنیه دفاعی و امنیت ملی خود محروم کند. دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دستور صریح مورخ 10 دی 1394 رئیس جمهور محترم به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به هر اقدام مداخله جویانه آمریکا علیه برنامه های دفاعی اش با تقویت توان دفاعی موشکی خود پاسخ خواهد داد.

جابری انصاری سخنگوي وزارت امور خارجه تاکید کرد: امروز و در فضاي پسابرجام، دوران ايران ستيزي و تمسك به دلايل واهي براي تهديدانگاري جمهوري اسلامي ايران به سرآمده و در شرايط امنیتی حاد و خطرناك جاری، توانمندی‌های دفاعی و غیر تهاجمی جمهوری اسلامی ایران عامل مهم ثبات و امنیت منطقه بوده و صرفاً برای پاسداری از حاکمیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی کشور و مبارزه با پدیده شوم تروریسم و افراط گرائی و در جهت منافع مشترک منطقه‌ای و جهانی می‌باشد.

وي در پايان ابراز امیدواری کرد: دولت آمريكا به جاي اقداماتي كه تنها نتيجه آن كمك به بي ثباتي در منطقه و جهان است، به نيازهاي امنيتي جدي منطقه غرب آسیا همچون خلع سلاح هسته اي رژيم صهيونيستي، توقف جنايات و جنگ افروزي متحدين آمریکا در سوريه و يمن، و مبارزه واقعي با داعش و گروه هاي تروريستي تكفيري بپردازد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا