خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وقتی منتخب مردم نصف جهان رد صلاحیت می شود!

حسین ردکا در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

بدون شک مهمترین رخداد داخلی  سال 1394 را می توان انتخابات هفتم اسفند نامید. از دید مقام معظم رهبری روز 7 اسفند شاهد نمایش مردم سالاری دینی به جهانیان و سرافزاری ایران اسلامی بودیم. در روزها و هفته های گذشته شورای نگهبان به  بررسی صحت انتخابات حوزه های مختلف پرداخته است.

*صحت انتخابات

قائم مقام وزیر کشور گفت : از 207 حوزه انتخابیه مجلس صحت برگزاری انتخابات در 202 حوزه در شورای نگهبان تایید شده است. طبق گزارش مشرق، امیری سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه هم اکنون فقط  فقط بررسی پنج حوزه باقی مانده است گفت: در حوزه انتخابیه اصفهان نیز صحت برگزای انتخابات محل بحث نیست اما ممکن است درباره یکی از منتخبان این حوزه تغییراتی ایجاد شود.

*رد صلاحیت منتخب اصفهان؟!

روز دهم اسفندماه سال گذشته و پس از شمارش آرای شهر حوزه انتخابیه اصفهان اعلام شد: «از مجموع 671,471 آرای صحیح مأخوذه آقای حمیدرضا فولادگر با کسب 200,690 رأی و خانم ناهید تاج الدین با کسب 195,066 رأی و خانم مینو خالقی با کسب 193,399 رأی و آقای حیدر علی عابدی با کسب 179,230 رأی و آقای احمد سالک با کسب 176,807 رأی به مجلس راه یافتند.» حالا اما خبر می رسد مینو خالقی نفر سوم منتخب اصفهان  که در لیست «گام دوم» اصلاح طلبان قرار داشت مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفته است. سایت «الف» با اشاره بدین موضوع اعلام کرد این برای اولین بار است که منتخب مردم و کسی که توسط آرای ملت برگزیده شده است رد صلاحیت می شود.

*نظر استاندار و اعتراض خالقی

رسول زرگرپور در محل استانداری اصفهان درباره آخرین وضعیت انتخابات در این شهر گفت: از یک هفته قبل از پایان سال پیگیر صحت انتخابات در حوزه‌های استان بودیم و در حال حاضر صحت تمامی حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان توسط وزارت کشور تأیید و تنها شهرضا و سمیروم به دور دوم کشیده شد. طبق گزارش فارس وی افزود: آنچه که وزارت کشور به ما ابلاغ داشته است صحت انتخابات در اصفهان مورد تأیید قرار گرفت و نفرات اول، دوم، چهارم و پنجم تأیید شد و تنها نفر سوم تأیید نشده است که به میان دوره منتقل خواهد شد. استاندار اصفهان اذعان داشت: شخص نفر سوم (مینو خالقی) در حال پیگیری است و ما منتظر هستیم که این پیگیری‌ها به پایان برسد. زرگرپور خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه‌ای که از گذشته داریم اگر اعتراضات نفر سوم به نتیجه نرسید و شورای نگهبان بر تصمیم خودش مصر باشد، نفر ششم که 26 درصد آرا را کسب کرده است، متصور هستیم وی به جای نفر سوم به مجلس راه پیدا کند. استاندار اصفهان گفت: البته فصل‌الخطاب نتیجه انتخابات، شورای نگهبان است. وی افزود: پیشنهاد ما نیز این است که نفر ششم که 26/2 درصد آرا را کسب کرده در مجلس راه پیدا کند اما این نظر شورای نگهبان است. وی بیان کرد: روز اول عید طی صحبتی که با وزیر کشور داشتم، نامه‌ای را به همراه اعتراضیه نفر سوم برای پیگیری‌های لازم به وی ارسال کردم. زرگرپور ادامه داد: ما به نفر سوم هم گفته‌ایم پیگیری‌های لازم را انجام دهد و آنچه که در وظیفه ما خواهد بود را پیگیری خواهیم کرد، اما شورای نگهبان کتباً و رسماً قضیه نفر سوم را اعلام کرده اما در متن نامه به علت ماجرا اشاره‌ای نشده است.

*حق الناس بودن رای

از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون رای مردم از اهمیت خاصی برخوردار بوده به طوری که بنیانگذار انقلاب و رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص تاکید ویژه ای داشته اند. جمله معروف امام خمینی (ره) در مورد انتخابات «میزان رای ملت است» هیچگاه از تارک انتخابات کشورمان محو نخواهد شد. از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی رای مردم را حق الناس می دانند و در این خصوص فرموده اند: «رأی مردم یک امانت و حق الناس است که در دست مسوولان صندوق‌ها و شمارش کنندگان آرا قرار دارد و باید در این زمینه دقت زیادی بخرج داده شود.» دکتر روحانی نیز دیماه گذشته و قبل از برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «به تعبیر مقام معظم رهبری، همه مسوولان به مساله حق الناس بودن رای مردم و صندوق آرا توجه خواهند داشت و این افتخار ایران در منطقه است که هر انتخابات با شکوه برگزار شده است».

 

بیانیه ی مینو خالقی

مردم بزرگوار و شریف ایران

با تبریک ایام مبارک سال جدید و آرزوی خوشبختی و سلامتی برای یکایک آحاد ملت ایران

من به عنوان کاندیدای تایید صلاحیت شده از سوی شورای محترم نگهبان و همچنین منتخب مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی با ۱۹۳۳۹۹ رای صحیح ماخوذه ( بنا بر اعلام رسمی فرمانداری اصفهان و نهادهای نظارتی) که تاکنون هیچ ابلاغی مبنی بر تخلفات تبلیغاتی یا دیگر مواردی در مورد رد صلاحیت دریافت نکرده و پس از شروع تبلیغات انتخاباتی تا کنون هیچ جلسه ای با اعضای محترم شورای نگهبان و هیئت نظارت نداشته ام, به استحضار میرسانم:

شایعات، فضاسازی و بی اخلاقی های بی حد و اندازه ای نسبت به اینجانب روا داشته شده و  مواردی را به اینجانب منتسب کرده اند که هر یک به تنهایی به منزله زیر سوال بردن شخصیت و آبروی یک مسلمان است و بعضا دارای حدود شرعی است و نیازمند برخورد سریع و قوی مسئولان امر و مسئولان انتظامی و قضایی در یک جامعه اسلامی است که به حق بنا به فرموده معصوم صلوات الله علیه حرمت آبروی مسلمان بالاتر از حرمت خانه کعبه قلمداد گشته است.

اینجانب به عنوان منتخب مردم شریف اصفهان که خود را امانتدار این ودیعه بزرگ و حمایت و حراست از آن میدانم و همچنین به عنوان یک شهروند ملتزم به قانون در عین تکذیب تمام واگویه ها علیه اینجانب، از تمام دستگاههای انتظامی و امنیتی کشور خواهشمندم به شدت با شایعات و بی اخلاقی هایی که از سوی نا اهلان با سوء نیت تمام در فضای مجازی و غیر آن نسبت به منتخب مردم شریف اصفهان صورت می گیرد برخورد و از مسئولان امر خواهشمندم به سرعت به چنین اکاذیبی که بعضا از سوی برخی افراد و شبکه های اطلاع رسانیمن غیر حق مطرح میشود و مصداق بارز عناوین مجرمانه تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب و افتراست برخورد کرده و از آبروی مسلمانان در برابر چنین هجمه هایی در یک جامعه اسلامی که باید الگویی برای دیگر جوامع مسلمان باشد دفاع کنند.

مسلما در این میان مسئله آراء مردم به عنوان حق الناس که مورد تاکید مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) است و حق اینجانب به عنوان شهروندی که با انواع افتراء مورد هجمه واقع شده است، مطرح بوده و دقت نظر مسئولان امر و در نظر گرفتن ادله قطعیه شرعیه و قانونی از نهادهای نظارتی که بنا بر پیکره نظام مقدس اسلامی و قانون اساسی شکل گرفته اند مورد انتظار است.

و العاقبه للمتقین –  مینو خالقی – ۴ فروردین ۱۳۹۴

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چطور اینجاها میزان رای ملته، و مسلمان آبرو داره، ولی واسه احمدی نژاد سال 84 و 88 نبود. نوبخت هنوزم میگه ما اونو رییس جمهور نمدونیم. و احمدی نژاد مسلمون نیست و آبرو نداره که صانعی بهش میگه حرام زاده و برادر میلیاردر ناطق بهش میگه زناکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا