خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به مناظره‌ی تاج‌زاده و زیدآبادی (۲)

بخش دوم گزارش واکنش‌های توییتری به مناظره‌ی سیدمصطفی تاجزاده، فعال اصلاح‌طلب ‌و احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار با موضوع «رئیس‌جمهور نظامی؟» که در انصاف نیوز برگزار شد را می‌خوانید:

حمزه غالبی: ‏چرا اینقدر بحث های تاج‌زاده‌ها و زیدآبادی ها به بحث های هویتی محدود شده است ( رییس جمهور از قبیله ما باشد یا قبیله مقابل)؟               فرضیه ۱- کلا ایده ای یا حرف دیگه ندارند که بزنند، فرضیه ۲- سالها دوری از تجربه اداره کشور باعث شده کلا ذهنیت سیاستگذار رو از دست بدهند. فرضیه ۳؟

متین غفاریان: ‏درباره مناظره اخیر تاج‌زاده-زیدآبادی
زیدآبادی میگوید: دولت را بدیم به همانی که قدرت دارد (پر کردن شکاف قدرت و مسئولیت)
تاج‌زاده می‌گوید: این قدرت مسئولیت‌پذیر نمی‌شود +‌کارآمد هم نیست.
حرف تاج‌زاده درست‌تر است اما خب چه تضیمنی دارد که «اصلاح‌طبان» بتوانند مثل درسمت درست باشند

محمدرضا باقی: ‏من دیشب تازه مناظره زیدابادی و تاج زاده دیدم لامصب زیدابادی حرف میزد حق و میدادم بهش تاجزاده حرف میزد حق و میدادم بهش اصن گیر کرده بودم هردوتاشون خدایی بیراه حرف نمیزدن ولی خوب تاجزاده رو چون مسئولیت دولتی داشته بیشتر باتجربه تر میدونم و روحانی هم براشون درس عبرت شد.

امین منتظری: ‏نمی دانم احمد زیدآبادی متوجه است که تلاش برای اینکه همیشه متفاوت حرف بزند و ایده های شاذ بیان کند لزوما موجب نمی شود آدم نظر متفاوت،جذاب و در خوری داشته باشد.

مسعود یارضوی:

‏‎#تاجزاده حین مناظره با ‎#زیدآبادی درباره کاندیداتوری ‎#قالیباف؛با استیصال، خطاب به مردم می‌گفت که اگر هم می‌خواهید به یک نظامی رأی بدهید لااقل به سپاهی رأی ندهید! 1_امنیتی‌ها حق ندارند،بگویند رأی به سپاهی بد است! 2_چرا نمیگذارید قالیباف ایران را هم مثل تهران؛ مدرن و ارزان بسازد؟

حی بن یقظان: ‏احمد زیدآبادی گل فرمایش کرده واقعا:
حسن روحانی با آن سابقه امنیتی و نفوذ که آخوند محافظه‌کار و مقتدری بوده، وضعش این شد، بعد ظریف تحصیلکرده و به اصطلاح بچه‌سوسول که اساساً حرف بهش می‌زنند قهر می‌کند، در این کشور با این موجودات چجوری بیاید و روند را عوض کند؟! :))

کوروس دست‌پاک: ‏اصولگراها و جریان انقلابی در سطوح پایینشون هم مسوولیت کارهای اشتباهشون رو قبول نمی‌کنند و میخوان یه مقصر خیالی و ساختگی از درون جمع برای نمی‌گیگیریم گفتن پیدا کنند.
بعد ‎#احمد_زیدآبادی میگه نهادهای انتخابی رو دودستی تقدیم کنیم بلکه این جریانات پاسخگو بشن!
استدلال اشتباه

محمد ملانوری: ‏احمدآقا زیدآبادی میگه که اگه اصلاح‌طلبان از قدرت خارج شوند، اصولگرایان مجبور می‌شوند مسئولیت قبل کنند.
بله، همینقدر که در مورد امنیت و ترورها مسئولیت قبول کردند.

جعفر یوسفی: ‏احمد زیدآبادی فعال سیاسی اصلاح طلب: ظریف بچه سوسول است به درد ریاست جمهوری نمی خورد!

غلامرضا شریعت‌پناه:‏پیشنهادجناب تاجزاده مبنی برواگذاری پست ریاست جمهوری به رهبربایک تناقض بزرگ همراه بود، مسئولیت پذیری وپاسخگوبودن! […] ضمنا از استدلال جناب زیدآبادی درخصوص تصدی این سمت توسط نظامیان شگفت زده والبته ناامیدشدم.

سید: ‏غرب پرستانی مثل تاجزاده کاملا احساس خطر کردن از حضور یک رئیس جمهور با سابقه نظامی .
همه ما نظامی ها رو با نظم و اقتدار و فرمانده می شناسیم. چیزی که کشور مان بیش از پیش در قامت یک رئیس جمهور نیاز دارد .
و کسانی که برای کشور بحران درست میکنند . راه حل عبور از را خوب یافتند.

ایلیا: ‏به نظر من انتقادات ‎#زیدآبادی به اصلاح طلبان منطقیه!

احسان آقاجانی: ‏دوستان ‎#اصلاح_طلب که طاقت نقادی را نداشتند بهترین پاسخ را از ‎#احمد_زیدآبادی گرفتند :
با این وضع بهتر نیست من پایم را از این گلیم بیرون بکشم و به دوستان بگویم هر چه خود صلاح می‌دانید! من نظری ندارم!

منیرزاد: ‏فلانی دلش شاه می‌خواد ولی روش نمیشه بگه در حالی که خودش هم میدونه که شاه و شاهی فقط یک اسم نیست بلکه یک رسم است که بعضا اسم‌های دیگری هم می‌تواند داشته باشه.
‎#زیدآبادی

ابراهیم: ‏دوستان تحکیمی به پیروی از زیدآبادی در جدیدترین حرکت برای کوبیدن اصلاحطلبان، شروع کردن به تعریف و تمجید از احمدی‌نژاد و دفاع از ر.جمهور نظامی و حاکمیت یکدست، و متاسفانه دروغ‌هاش و تو مصاحبه باور کردن. همینقدر عقده‌ای و بیسواد.
امان از پوپولیسم.

محمد واعظ: ‏‎من داشتم می‌دیدم، هر چقدر تاج‌زاده با اون مدل بحث کردن سفسطه‌گر و آخوندیش خواست بندازتش گوشه رینگ و متمهش کنه به دفاع از حضور نظامیان، با همین چند جمله تمومش کرد. بعدش خنده عصبی می‌زد تاجزاده :))

رضا دانش‌نژاد: ‏‎‎تاج زاده گفت اونها میخوان بازی رو در بیارن چرا باید براحتی بهشون اجازه بدیم بازی رو در بیارن؟با زید ابادی موافق بود اگر رد صلاحیت ها مثل ۹۸ باشه رای ندیم اما چرا از الان راه رو براشون هموار کنیم؟

امیر: ‏‎فقط اونجای مناظره که آقای زیدابادی گفت: خوشتون میاد فحش بخورید ؟ خوب بود واقعا …

حسین رجب‌پور: ‏فرازهایی از ‎#مناظره تاجزاده و زیدآبادی رو دیدم. نسبت ‎#اصلاح_طلبان با وضع موجود ایران مثل شعارهای ۸۴ هست. بارها از خودم پرسیدم چرا پیش از انتخابات همه بحث های ستاد معین روی حقوق بشر و … بود؟!
اون روز اصطلاحا چپ نوی ایران، همون ها که امروز جلایی پور از اونها با عنوان لیبرال های ‏مدرن یاد میکنه، درکی از معیشت جامعه نداشتند.
امروز هم اونها جسارت این رو ندارند که در بازی از پیش باخته، یک کاندیدای واقعی که به خواسته های اصلاحی جامعه نزدیک باشه رو معرفی کنن و رسما اعلام کنن ک در صورت تایید صلاحیتش در انتخابات شرکت می کنن. بجای اینکه برن پای علم لاریجانی یا ‏سورنا ستاری سینه بزنن و بگن این همون کاندید ماست، چندان که زمان روحانی کردن، کسی مثل محسن صفایی فراهانی رو کاندید کنن.
و اینکه دو شعار مشخص درباره نقش منطقه ای ایران و برنامه رفاه اجتماعی خودشون داشته باشن.

ارمایل: ‏زیدآبادی واقعا من را منزجر می‌کنه.دقیقا تجسم همه‌ی اون صفاتیه که ایران و ایرانی را عقب نگه‌داشته! ‏اصلا همه چیزش به کنار لحن از بالا به پایینش زمانی که اصلا هیچ لزومی نداره منزجر کننده است. تو می‌گفتی میرحسین نامزد نظامه. یعنی چنین برعکس تحلیل می‌کردی

علی بهمنی: ‏بحث ‎تاجزاده با ‎#زیدآبادی را گوش کردم ، این بحثها راهگشای آینده اصلاح طلبی خواهد بود در آینده ی این بحثها باید یک جریان منسجم و برنامه دار شکل بگیرد ،همان که پیشنهاد کردم ‎#کنگره_ملی_ایران

حافظ: ‏‎زیدآبادی نگاه مفصلی داره نسبت به حضورنظامی هادرقدرت واینکه حضورشون درمقام اجرامی تونه پاسخگوشون کنه.من باپاسخگوکردنش موافق نیستم چون ذاتا باوری بهش ندارند.امااین دوگانه سازی وتلاش برای گرفتن ریاست ج.که بیشتراز۱۰٪ هم اختیارات نداره،راه تجربه شده [غلطی است]

عاطفه: ‏جالبه که جملات آقای برزگر و آقای زیدآبادی اینقدر به هم شبیهند. هدف از عادی نشون دادن حضور نظامیان در انتخابات و سیاست چیه؟

مهدی خلیلی: ‏آقای زیدآبادی ،پَخمه تر از موسوی و کروبی و حالا حسن فریدون هم مگر داریم؟! اصلاح‌طلبان منفعت طلب مگر قرار است چه چیزی را اصلاح کنند،جز سَرسُفره نشینی های دائمی!فرض کنیدبجای روحانی،موسوی دولت۱۱و۱۲ را تشکیل میداد،آیا فسیلهای وزرای فعلی همچنان درکابینه نبودند؟!مگراز مریخ وزیرمی آورد؟

خط سوم: ‏از گفتگوی دکتر احمدی نژاد با مهدی نصیری مهمتر، مناظره زیدآبادی و تاجزا ه است اون رو از دست ندهید.

میتیکو: مناظره اخیر تاجزاده با زیدآبادی را گوش کردم..‌. در جایی از صحبتها تاجزاده میگه نباید اجازه بدیم یک رئیس جمهور نظامی بر سر کار بیاد و دستاوردهای انقلاب را نابود کنه!!! بله اینها که امروز مثلا مخالف جدی انقلابیگری اند، خود هنوز به انقلابشان دل بسته اند!

نیما پندار: ‏اینکه تاجزاده و زیدآبادی قصد دارن خودشون رو خیلی مخالف هم نشون بدن هم بامزه‌ست

گاف: ‏زیدآبادی یجا تو مناظرش میگه این شیخ حسن با اون سابقه امنیتی با اون قدرت و جذبه و اقتدار و این حرفا نتونست بعد این بچه سوسول که تا یه حرف بهش میزنی قهر میکنه میتونه؛ ظریف میگفت.‎#انتخابات_۱۴۰۰

سیدعباس احمدی: ‏احمد ‌زیدآبادی یک ‎#فعال_سیاسی با اصالت است …اما کشیدن پای او به مباحثی که نیاز به شناخت عمیق‌تر از موضوع ‎#حاکمیت در کشور دارد اشتباه است …او اندازه مناظره با ‎#تاج‌زاده نبود …

سعید خواجه‌افضلی: ‏در مناظره‌ی ‎#تاجزاده و ‎#زیدآبادی یک‌طرف تبلورِ تکرار شده و یک‌طرف تبلورِ انفعال. تاجزاده گره بر بادِ اصلاحات می‌زند و زیدآبادی، افسرده و ملول، دچار بی‌حسیِ سیاسی شده و در نظرش دیگر [رئیس‌جمهور نظامی] با تدارکاتچی اصلاح‌طلب فرقی ندارد. و اما مردم، هر روز بیشتر شبیه زیدآبادی می‌شوند.

امیر صفری: ‏زیدآبادی در مناظره ی دیروز به تاجزاده گفت اینکه من دارم فحش میخورم به خاطر دوستی با شماهاست:))

رئیس جمهور نظامی؟ | مناظره‌ی تاجزاده و زیدآبادی

عکس | مناظره‌ی دوم تاجزاده و زیدآبادی

فیلم | مناظره تاجزاده و زیدآبادی درباره رئیس جمهور نظامی

توییت انصاف | واکنش‌ها به مناظره‌ی تاج‌زاده و زیدآبادی

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ضمن احترام به هردونفر آقایان محترم ولی به شخصه حق رو به آقای زیدآبادی می دهم ، یک کشور را دو دولت مستقر ، هرچند که یکی از آنان پنهان باشد را نمی توانند اداره کنند ، به هنگام تصدی نخست وزیری حکومت سابق ، توسط مرحوم شاپوربختیار ، همزمان مرحوم بازرگان نیز به سمت نخست وزیری حکومت انقلابی منصوب شد ، مردم در خیابان شعار می دادند : یک مملکت ، یک دولت ، اما به رای ملت ، چهل و دو سال بعد از آن دوران به زمانه ای رسیده ایم که برای پیشبرد اداره کشور و نجات از درغلطیدن به ورطه سقوط باید گفت : یک مملکت ، یک دولت ، اما هر طور

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا