خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سفر به جزیره خوش آب و هوا

خاطرات هاشمی (۱۹)

تلخیص: ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

چهارشنبه 1 فروردين 1375 | 29 شوال 1416 |  20 مارس 1996

اين لحظه در كيش، بيرون اتاق اقامتگاهم در پاويونِ مُشرف بر دريا نشسته‌ام؛ ساعت هشت‏‌ونیم شب است. تازه از صرف شام دسته‏‌جمعى فارغ شده‌ايم. پاسداران پيشنهاد كرده‌اند كه از اتاق بيرون باشم، چون براى تعمير دستشويى مى‌آيند.

امروز ساعت شش بعد از ظهر در فرودگاه كيش فرود آمديم. مهدى و فائزه و بچه‌هايشان و جمعى از بستگان از فاميل هاشمى و مرعشى، همراه هستند. عفت و فاطى و فرزندانش در ليبى‌اند و امروز هنگام تحويل سال، تلفنى احوال‌پرسى كردند و تبريك گفتند. ياسر و مريم هم رفسنجان رفته‌اند و محسن و خانواده‌اش هم به دعوت سُفرا، به اسپانيا و پرتغال سفر كرده‌اند.

هواى كيش خيلى مطبوع است. اكنون دمای هوا، بیست درجه بالاى صفر است و نسيم ملايمى می‏وزد. سال 1374، باران زياد ‌باريده – تاكنون 375 ميلي‏متر- با اينكه میانگین بارش سالانه معمولى در حدود 175 ميلي‏متر است و به همین دليل، سطح جزيره سبز و خرم و باصفاتر است؛ علاوه بر جنگل‌هاى مصنوعى كه در اين چند سال اخير، ايجاد کرده‏اند.

آقاى محمدرضا يزدان‌پناه، مدير جزيره از فرودگاه تا پاويون، توضيحات فشرده‌اى از كارها و وضع جزيره داد. تا به ‏حال حدود شش هزار مسافر دارند و هنوز هم ظرفيت پذيرش باقى است. تدارك خوب است و استقبال مردم هم زياد.

امروز از صبح تا عصر، در منزل در تهران بودم. پيش از ظهر برف مى‌باريد. برنامه‌اى براى ديدار عيد نداشتيم و سرمان خلوت بود. ظهر جمعى از بستگان كه مى‌خواستند با ما به كيش بيايند، میهمانمان بودند. فائزه و فرشته همسر مهدی، سفره هفت‏‌سين را براى لحظه تحويل سال آماده كرده بودند. مونا دختر فائزه هم تخم‌مرغ‌ها را رنگ و نقاشى كرده بود.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۵

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. روحشون شاد واقعا بهش علاقه داشتم تنها ریس جمهوری بود که خیلی برای ایران زحمت کشید و همه جوره علم و دانش داشت و سیاستش مثال زدنی بود خدا رحمتش کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا