خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض به تاریخ تحویل پایان‌نامه و پاسخ معاون آمورشی علم و صنعت

برخی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی به انصاف نیوز خبر داده‌اند که دانشگاه علم و صنعت بدون اعلام رسمی و صرفا از طریق اساتید اخیرا به دانشجوهای ارشد ورودی سال ۹۷ (ترم پنج) اعلام کرده که مهلت دفاع از پایان‌نامه‌‌ی آنها به ۱۵ بهمن کاهش پیدا کرده؛ این در حالی است که ورودی‌‌های سال پیش تا آخر آبان‌ماه یعنی 9 ماه بیشتر وقت داشتند. از سوی دیگر ترم گذشته هم به دلیل تعطیلی خوابگاه‌ها، دانشگاه و آزمایشگاه‌ها کارهای مربوط به پایان‌نامه‌‌ی ورودی‌های ۹۷ معلق شد، فارغ از اینکه تز آنها به آزمایشگا ربط داشته باشد.

این در حالی که است ابوالفضل واحدی-معاون دانشجویی دانشگاه علم و صنعت- درباره‌ی تمدید تاریخ تحویل پایان‌نامه‌ی دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به انصاف نیوز گفت: دانشجویان تا پایان اسفندماه وقت دارند. برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد، زمان مقرر چهار نیم‌سال است و دانشگاه یک‌نیم سال هم مقرر کرده که دانشجویان کارهای خود را انجام دهند. کسانی که می‌خواهند در طی پنج نیم‌سال درس خود را تمام کنند قاعدتا باید تا 15 بهمن کار خود را انجام دهند اما دانشگاه با این افراد همراهی کرد و اعلام شد که تا آخر اسفند اگر کارهای خود را ثبت کنند، اینگونه می‌توانند دفاع خود را برای نیم‌سال پنجم ثبت کنند.

او ادامه داد: اگرچه ضوابط قانونی می‌گوید آخر نیم‌سال پنجم یعنی 15 بهمن باید پایان‌نامه‌ی خود را تحویل بدهند اما به خاطر مشکلات کرونا به دانشجویات ارفاق می‌شود. اما اگر کارشناسی‌ارشد آنها بیشتر از پنج نیم‌سال طول بکشد، سنواتی می‌شوند. پس یک شهریه مختصری باید پرداخت کنند. بسیاری از دانشگاه‌ها اصلا کار آزمایشگاهی ندارند و کار آنها شبیه‌سازی است. بنابراین می‌توانستند کار خود را انجام دهند، الان خوابگاه و آزمایشگاه با پرتوکل‌هایی بهداشتی باز است. در حال حاضر حدودا 700 نفر از دانشجوها در خوابگاه هستند. علی رغم این مسائل اگر باز هم دانشجویی مشکل خاصی داشته باشد باید درخواست خود را به کمیته‌های منتخب بدهد تا اگر کار میدانی و آزمایشگاهی خود را نتوانسته است به دلایلی انجام دهد، به مشکل آنها رسیدگی شود و زمان مربوطه به آنها به نوعی تمدید می‌شود.

او در پایان افزود: همچنین اگر دانشجویی مشکلاتی داشت، مثلا آزمایشگاه باز نبود، استاد راهنما هم آن را تایید کرد طبیعتا به آنها این فرجه و رخصت داده می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا