خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای اعتراض منوچهر نوذری به احمد پورنجاتی

به‌کوشش ناصر غضنفری، انصاف نیوز:

چهار‌شنبه 5 فروردين 1377

در گشت ديشب در ساحل كيش، منظره دوچرخه‌سوارى خانم‌ها و آقايان را ديدم. جالب است كه تا ساعت دوازده شب، خانم‌ها با امنيت كامل و آرامش‌خاطر، مى‌توانند در جاده‌ها و خیابان ها باشند.

امروز هم براى غواصى، ولى در جاى جالب‌تر در عمق بيشتر در ساحل پاويون در دست ساخت، تا عمق هشت مترى زير آب رفتيم. تنوع و زيبايى ماهي‌‌ها كه رنگى و مرجان‌ها و ساير موجودات آبى، بسيار جالب است. در ميان امواج انبوه ماهيان شنا مى‌كردم. مارهاى دريايى، خارهاى دريايى و… همه زيبا هستند.كف دريا را ماسه پوشانده و سوراخ‌هاى كوچكى كه گويا بعضى موجودات براى تخم‌گذارى ايجاد مى‌كنند و ماهى جالب سفره ماهى كه با لمس آن شوك برقى ايجاد مى‌شود. حدود سه ربع ساعت زير آب بوديم و هواى كپسول دكتر سعيد تمام شد و كپسول مربى نزديك به اتمام بود، ولى كپسول من هنوز 20 دقيقه هوا داشت؛ مربى آن را دليل بر تنفس منظم و خوب من مى‌داند. به ساحل آمديم. بچه‌ها مشغول جت‌اسكى بودند. من هم دقايقى جت‌اسكى سوار شدم.

عصر آقاى منوچهر نوذرى آمد. هنرمند صداوسيما و برگزاركننده مسابقه هفته است. گله داشت از آقاى احمد پورنجاتى، معاون سیما كه به خاطر گزارش واهى، او را ممنوع‌التصوير كرده و بعد از كشف غلط بودن گزارش، جبران نكرده و نيز از جو پليسى و سوءظن نسبت به هنرمندان قديمى در صداوسيما كه اخيرا تشديد شده است، شاكى بود. تشكر داشت از اخوى محمد، رییس سابق سازمان صداوسیما كه در دوران مسئوليت، نسبت به آنها خوش‌رفتارى داشته و نيز از كمكى كه اخوى و رهبرى براى تهيه مسكن ايشان كرده‌اند. تقاضا داشت براى تهيه ماشين و سفر حج كمكش‌كنم.

آقاى سیدحسین موسويان آمد. براى تأسيس حزب استقلال مشورت ‌كرد و از گروه‌‌گرايى دولت جديد انتقاد داشت. براى سياست نحوه استفاده از درياى خزر و تعيين رژيم حقوقى آن در دبيرخانه شوراى عالى امنيت ‌ملي مشورت كرد و گفت وزارت امورخارجه، برنامه‌ريزى كرده كه سفارت‌هاى مهم را در اختيار جناح چپ قرار دهند.

بعضى‌ها در ملاقات صبح، از اظهارات جديد رهبرى در مورد مطبوعات اظهار نگرانى كردند كه فرموده بودند، آنها را كه در مطبوعات مطالب ناحق بنويسند، افشا مى‌كنم و مردم به حساب آنها مى‌رسند؛ اين را باعث هرج و مرج شبيه وضع انتخابات مجلس مى‌بينند.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا