خرید تور تابستان ایران بوم گردی

با نهج البلاغه از آیت الله منتظری تا دکتر پزشکیان

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صحتی سردرودی، محقق و عاشورا‌پژوه، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «با نهج البلاغه از آیت الله منتظری تا دکتر پزشکیان» نوشت:

مرحوم سید رضی شاهکارِ خویش را با عنایت به ادبیاتِ سخنانِ حضرت علی نهج البلاغه (یعنی بزرگراهِ رسا و زیبا سخن گفتن) نامیده است اما با توجه به معانی و مفاهیم می‌توان آن را «نهج العدالة والکیاسة والفراسه» (یعنی شاهراهِ دادورزی و کیاست و فراست) خواند.

معناى امامت است گفتار على
بر كلمه، كرامت است گفتار على
ظالم زِ كلام او چنان مى‏ترسد
گويى كه قيامت است گفتار على

میان خواص معروف است: اگر دانشوری با نهج البلاغه مأنوس شود آفاقِ دیگر و بسیار فراتر از معمول به روی او گشوده می‌گردد تا جایی که کاملاَ او را متحوّل می‌سازد و صد البته به زحمت و مشقتِ فوق العاده می‌اندازد که ارزشش را دارد.

مصداقِ اصدق و اکملِ این معنا را ما بیش از همه نخست در تطوّر و تحوّل رو به تکاملِ جاویدیاد استاد آیت الله منتظری می‌بینیم که او را نه فقط فراتر از امثال و اقران می‌کشاند بلکه حتی در جایگاهی بلندتر از اساتیدش در صدرِ تاریخ معاصر می‌نشاند و به درستی مدالِ افتخارِ «پیروزی حقیقی و نهایی پارسایان راست» به گردنش می‌اندازد.

واینک دکتر مسعود پزشکیان را می‌بینیم که در اثرِ انس و الفت با نهج البلاغه دارد از دایره‌ی طبقِ معمولها می‌رهد و از سیطره‌ی سیاستی که رسوای عالم و آدم شده است با شرافت و شجاعت بیرون می‌جهد.

جا دارد به جناب پزشکیان تبریک گفت که هر کس مطرودِ ستمگران گردد محبوبُ الملّه می‌شود و عاقبت به خیر.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا