خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درباره‌ی تماس‌های تلفنی دفتر ابراهیم رئیسی

مهدی مستفید در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی تماس تلفنی دفتر ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم با فعالان رسانه‌ای و سیاسی منتقد نوشت:

چند روزی است که برخی روزنامه‌نگاران و سیاستمداران منتقد جریان اصولگرایی (انقلابی جدید) از تماس و درخواست نظر و پیشنهادهای ایشان به دولت آینده خبر می‌دهند.

️این که رئیس‌‌جمهور منتخب به نظرجویی از منتقدین و جریان رقیبش بپردازد جای خوشحالی دارد و نشانه نوعی بلوغ سیاسی در نهاد حکمرانی کشور می‌تواند باشد، و این امید را ایجاد می‌کند که دولت سیدابراهیم رئیسی بر خلاف شعارهای تند برخی حامیانش راه اعتدال در پیش گیرد و اصلاحات ساختاری را بر جنگ زرگری اصولی – اصلاحی  سال‌های گذشته ترجیح دهد.

️ولی در این میان بر این رفتار آیت الله رئیسی نقدهایی هم وارد است:

اولاً: چرا تماس‌ها با شماره ناشناس صورت می‌گیرد؟ شماره ناشناس اصولا توسط نهادهای امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تماس با آن حس اولیه خوبی در مخاطب ایجاد نمی‌کند، چرا باید دفتر کسی که قرار است یک ماه دیگر دولت مدنی این کشور را تشکیل دهد باید با شماره ناشناس نظرخواهی کند؟ البته تماس با شماره مشخص این حسن را دارد که ارتباط را دو سویه می‌کند!

️با احترام به نظر دفتر آقای رئیسی آیا بهتر نیست به جای در خواست از روزنامه نگاران منتقد برای اعلام نظرات و پیشنهادات به دفتر ریاست جمهوری، فضای نقد در روزنامه‌ها بازتر شود و خطوط قرمز کم‌رنگ‌تر گردد تا همه روزنامه‌نگاران بتوانند بدون لکنت نظرات خود را بنویسند؟ دفتر دولت هم می‌تواند گزیده‌ای از مهم‌ترین مطالب و نقدها را در بولتن خبری به سمع و نظر رئیس‌جمهور برساند، در این شیوه هم نظرات محدود به چند روزنامه‌نگار پا به سن گذاشته نمی‌شود و ایده‌های جوان‌تر نیز فرصت ابراز می‌یابند و هم رئیس‌جمهور منتخب با سیلی از نظرات و پیشنهادات روبرو نمی‌شوند (مانند نامه‌های ارسالی به آقای احمدی‌نژاد) و فرصت تحلیل آنها را می‌یابد.

در خصوص نظرخواهی از سران احزاب سیاسی هم به نظر نمی‌رسد چیز جدیدی از آنها دستگیر دولت آینده شود، این سران سیاسی از اول انقلاب در مصادر سیاسی بوده‌اند و نظرات و ایده‌های سیاسی‌شان برای همه آشکار است، پیشنهاد می‌شود برای دستیابی به نظرات سیاسی متنوع فعالیت حزبی را تسهیل کنید، هزینه فعالیت سیاسی و نقد سیاسی را کاهش دهید تا  احزاب متشکل‌تر و گسترده‌تر شوند تا شاهد ظهور و بروز نظرات متنوع و نقدهای سازنده نه تنها از سران احزاب، بلکه از نیروهای جوانتری باشید که در تشکیلات حزبی رشد می‌کنند و می‌بالند.

چه ایرادی دارد فضایی ایجاد شود که همه نخبگان و صاحب‌نظران این کشور بتوانند نظرات خود را صریح و شفاف و بدون لکنت در زمینه‌های مختلف از جمله: سیاست‌های اصل ۴۴(خصوصی سازی)، برجام و هسته‌ای، سیاست منطقه‌ای، اقتصاد نفتی و بنزینی، سیاست‌های بانکی، معیشت و یارانه و… بیان کنند و به‌جای  غضب و افترای مخالفانشان با حسن برخورد دولت استقبال شوند؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام
    مسلم است که اقای رئیسی امدن که بر خلف آب شنا کنند و کشور را نجات دهند ، ولی سخت است و باید ، تاکید میکنم باید مردم با ایشان همراهی کنند ، بعضی از عوام که بقول رهبر فرزانه ساده لو هستند با زدن حرفهای پوچ آب در آسیاب دشمن میریزند و خبر ندارند که چه جفایی بملت میکنند ، هیچ کس نباید غافل از سختی زندگی مردم شودولی اگر مشکلاتی هم هست که هست ، مال ماست و بایدخودمان در بین خودمان با عقل و منطق و درایت حلش کنیم اینکه بزرگش کنیم هیچ کمکی به حل مشکل خودمان نمیکند، نکته اینجاست. به امید ولایت مولا علی ع بر پهنه ی گیتی.

    6
    4
  2. چند بار از صبح تماس گرفتم جواب نمیدن وصل میکنه اپراتور تا میخوای حرف بزنی میگه با تشکر از تماس شما!!!!!!!

  3. با سلام جناب رئیس از شما عاجزانه درخواست می کنم اخلال گران در وزارت تعاون را دستشان را کوتاه کنید قشر ضعیف و زحمت کش معلم هرآنچه داشتند جهت خاندار شدند عمر و مالشان را ازدست دادن مسولین تعاون مشکل‌دار را همچنان مشکلشون زیادتر شد که کم نشد آقای عبدالملکی شخصی انقلابی بود نگذاشتند کار کند عمدا از طریق خود کارمندان وزارت به همدستی اتاق تعاون و اتحادیه ها مهندسی کردند تا جلوی پروندهای پیگیری ها بر علیه مدیران متخلف را گرفتند اداره تعاون را ببندید مرکز فساد است این جماعت ارباب رجوع را چه کسی حمایت می کند آیا مافیای وزارت کارمندان منشیان ودفتر دارن و کارمندان نیستند ؟ کلی دستور فوری تو دستمون باد کرده نامه فقط رفت و آمد بی نتیجه به چه درد مردم می خورد شما را به خدا این مجموعه اداره تعاون و تعاونی مسکن همه رو جمع کنید بداد مت برسید حتی نمی اونم خرج خانواده را بدیم چطور ما را از مسکن مهر هم محروم کردند خدایا خودت کمک کن این مملکت و نجات بده

  4. سلام آقای ریس جهمور من یک مستجر هستم به وعزع مالی نیاز دارم به یک وام نیاز دارم پنچا میلیون نیاز دارم خاهشن نوشتم ولی باور نمیشه گسی جواب بده

    4
    1
  5. سلام آقای ریس جمهور وقتی اومدی کرمانشاه من با۱۱۱ تماس گرفتم درخواست کمک مالی کردم شماره ملی شوهرم دادم با شماره تلفن خودم شماره پیگیری برام پیامک شد بعد از یک ماه دیگر پیامی از طریق ۱۱۱ برام اومد نوشته بود نامه شما به دست گاه زیربط ارسال شده وقتی از طریق ۱۱۱ پیگیر شدم گفت شماره تلفن اشتباه دادی رفتم کمیته کل استان گفت باید شماره تلفن شوهرت میدادی مگه چه فرقی دارد اگه راست میگین من مشکل مالی داشتم باهمان شماره تماس میگرفتین پیگیری کنید ممنون

  6. با سلام ، جرا باز ايران سياست خارجى خودش را جهت كمك به لبنان ، افغانستان ، فلسطين ،عراق و ساير كشورهاى ديگر ادامه ميدهد ان هم زمانى كه مردم ايران بيشترين نياز به توجه را از طرف دولت ايران دارند . اگر ايران توليد گاز و نفت دارد براى چه مردم ايران بايد در حالت كمبود گاز باشند كه به تعطيلى مدارس و ادارات خطم شود؟
    ايران هشت يا نه سال با عراق جنگيد ان هم بدون كمك كشورهاى همسايه در خاورميانه يا اروپا با توجه به كمبود تجهيزات جنگى و مواد غذايى و دارو
    هنوز دوران سخت جنگ و كمبودها را فراموش نكرده ايم چرا ايران بليد در اين شرايط سخت تحريم به كشورهاى ديگر كمك نظامى يا غذايى و دارويى و بدتر از همه كمك هاى نقدى داشته باشد. ان هم زمانى كه هيچ عابر بانكى پول نميدهد و حتى بانكها تا مبلغ كمى از حساب افراد پول پرداخت ميكنند

  7. سلام اقای رئیسی من زن سرپرست خانواده ام مسکن ملی از سال ۹۸ثبت نام کردم با قرض و وام مبلغ ۴۰۰ میلیون واریز کردم هنوز خانه رو تحویل ندادن فرستادن بانک وبانک میگه بعد از امضا باید از ماه بعد مبلغ ۸ میلیون تومان قسط بدی درحالی که دولت اعلام کرد دوسال بعد از تحویل خانه باید قسط بدید و کارمند بانک میگه دولت از این حرفا زیاد میزنه بخشنامه بانک مهمه نه حرف دولت و من تا الان کلی وام گرفتم دارم قسط اونا رو میدم به امید اینکه وام مسکن تنفس داره از شما خواهشمندم فکر به حالی کارگرا و سرپرست خانواده ها بکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا