خرید تور تابستان

خیانت فرهنگی نمایندگان مدعی انقلاب

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان ««خیانت فرهنگی» نمایندگان مدعی انقلاب و طرح صیانت به مردم!» نوشت:

مهمترین خصیصه حکومت فرعونی «استخفاف» مردم است. به بیان آیت الله جوادی آملی (حفظه الله): «عادت دادن مردم به عوامی، سطحی نگری، توجیه کردن با خواب‌های سست و بی‌اساس و…، کار فرعون است که قوم خود را خفیف کرد تا مطیع او باشند. مردم را ساده بار آوردن، شستشوی مغزی دادن، تهی مغز کردن، خواباندن و لالایی گفتن و با خواباندن اداره کردن، این “خیانت فرهنگی” است». انقلاب اسلامی بر مبنای آگاهی و بصیرت مردم شکل گرفت که «پیامبر» این مردم فرموده بود: «قُلْ هَذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَى بَصِيرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي» (یوسف/108) [بگو اين است راه من و پیروان من که با بينايى به سوى خدا دعوت مى‌كنيم].

انقلاب شد تا بر عکس زمان طاغوت، مردم تصمیم‌گیرنده باشند و بر اساس منطق و برهان و مصلحت‌سنجی عاقلانه تصمیم گرفته شود و اجرا گردد نه این که در «پستوها» جمعی «حتی از نمایندگان مردم» برای آنان تصمیم بگیرند. طرحی که به نام «صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» از جانب چند نماینده به مجلس داده شده و تصویب گردیده که مطابق اصل 85 قانون اساسی به عنوان «مورد ضروری» توسط کمیسیون تصویب شود و بعد از چند سال اجرای آزمایشی [که مدتش را فقط خدا می‎‌داند]، در صحن علنی نسبت به آن تصمیم نهایی قطعی گرفته شود. از چندین جهت غیر اصولی و غیر مردمی است زیرا:

اولا مسائل مهم معمولا با تهیه لایحه، بعد از مطالعات مفصل توسط بدند کارشناسی دولت و تصویب در هیئت دولت، برای بررسی و تصویب به مجلس ارائه می‌گردد تا با حضور نماینده دولت بررسی شده و تصمیم‌گیری شود. چند نماینده هیچگاه نمی‌توانند جای دولت و بدنه کارشناسی‌اش را بگیرند.

ثانیا مطابق اصل 69 قانون اساسی، مذاكرات‏ مجلس‏ جز در شرایط اضطراری و امنیتی آن هم به تقاضای رئیس جمهور، یکی از وزرا یا ده نماینده؛ بايد علني‏ باشد و گزارش‏ كامل‏ آن‏ از طريق‏ راديو و روزنامه‏ رسمي‏ براي‏ اطلاع‏ عموم‏ منتشر شود.

با توجه به موارد فوق وقتی طرح صیانت مطرح و تصویب آن به کمیسیون ارجاع شد، انعکاسی نامطلوب در جامعه داشت به گونه‌ای که جمع زیادی از نمایندگان هم تصمیم مجلس را صحیح نشمرده و در صدد لغو بررسی طرح در کمیسیون برآمدند و در جلسه استمزاجی غیر علنی در پی این تقاضا، 65 نفر موافق و همین تعداد مخالف تقاضای سخن کردند ولی فقط با سخنرانی آقای نادران[!] با ۱۴۴ رأی موافق و ۱۱۱ مخالف با «لغو بررسی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی» موافقت کردند ولی ساعتی بعد هم‌آنان در صحن علنی و بعد از سخنرانی دو نماینده موافق و مخالف، با ۱۳۰ رای موافق، ۱۲۱رای مخالف و ۷ رای ممتنع از ۲۶۲ نماینده با بررسی در صحن علنی مخالفت کردند تا طرح در کمیسیون ویژه بررسی شود[!].

بعد هم مرتضی آقاتهرانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، در پستی اینستاگرامی نوشت: «اگر امروز ما قدرت ایستادگی در برابر فشارهای بیگانه را نداشته باشیم، چگونه فردا که به صحن آمد، مقاومت کنیم؟ تجربه دیرینه ما می‌گوید: «کارها در گرو وقت خود هستند». اگر امروز این کار متوقف شود، به دشمن علامت داده شده که ما توان مقاومت نداشته و او می‌تواند با فشار تبلیغاتی به اهدافش برسد.»

آقایان آیا از این که در این چهل سال در هر موضوعی، هر ندای مخالفی را به استکبار جهانی نسبت داده‌ایم، نفعی برده‌ایم که باز هم به این تاکتیک متوجه شده‌اید؟ آیا این که قانون اساسی مقرر کرده که مذاکرات مجلس باید علنی باشد و به اطلاع مردم برسد، مصوبه استکبار جهانی است؟ آیا در پستو و پنهانی تصویب کردن موضوعی که به نان شب و امنیت فرهنگی- اقتصادی- سیاسی مردم ارتباط دارد، اقدامی ضد استکباری است؟ اگر برای تصویب این طرح ادلّه متقن و قانع کننده دارید، چرا در صحن علنی و با قانع کردن اکثریت نمایندگانی که همچون خودتان ادعای انقلابی بودن دارند، اقدام نمی‌کنید؟ به آیه بالا و بیان آیت الله جوادی در باره آن با انصاف بنگرید و ببینید اقدام شما در همان راستای «استخفاف فرعونی» نیست؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا