خرید تور تابستان

انتقاد به کاهش ظرفیت علوم شناختی در کنکور ارشد ۱۴۰۰

«نرگس»، از مخاطبان انصاف نیوز، در پیامی ارسالی در انتقاد به کاهش ظرفیت رشته‌ی علوم شناختی در کنکور ارشد ۱۴۰۰ نوشته است:

با سلام. داوطلبین کنکور ارشد علوم شناختی ۱۴۰۰ با وجود تمام چالش‌های این کنکور، اعم از بین رشته‌ای بودن این گرایش و عوض شدن ویرایش‌های منابع این کنکور در سال گذشته، صرفاً به دلیل علاقه تمام مشقات این مسیر را در ایام سخت کرونا به جان خریدند. حال، کم کردن ناگهانی ظرفیت‌ها حاصلی جز ناامیدی ندارد و قطعاً ضربه روحی به داوطلبان علوم شناختی و ضربه سیستماتیک به آینده علوم شناختی کشور خواهد زد.

این تغییرات نه تنها باعث ناامیدی و سردرگمی بیشتر دانشجویان شده، بلکه می‌تواند آینده ما را تغییر دهد. پذیرفتن بیشتر دانشجویان از دیگر گروه‌ها علاوه بر آسیب به داوطلبین کنکور شناختی، بر آینده این رشته در کشورمان نیز تأثیر خواهد گذاشت.
لازم به ذکر است که ظرفیت‌های علوم شناختی به عنوان شاخه‌ای بین رشته‌ای بدون اطلاع‌رسانی به ناگاه به زیرگروه روانشناسی داده شد؛ درحالیکه منابع مطالعاتی گروه علوم شناختی که زیرگروه علوم پایه است، کاملاً با گروه روانشناسی که زیرگروه علوم انسانی است، متفاوت و بعضاً سنگین‌تر و پیچیده‌تر می‌باشد.

َلطفا و خواهشا پاسخگوی دانشجویانی باشید که وقت و انرژی خود را صرف مطالعه این گرایش کرده‌اند و حال با این تصمیم، تمام اميد و انگیزه‌شان را گرفته‌اند.
چرا باید برای ساده ترین حقوق خود بجنگیم و در نهایت بدون پاسخ رها شویم؟!

طبق کنکور کارشناسی ارشد سال‌های گذشته، ظرفیت پذیرش مجموعه علوم شناختی بیشتر بوده است و امسال بدون هیچ اطلاعیه‌ای، این ظرفیت کم شده و حال شاهد آن هستیم که ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های روانشناسی شناختی و توانبخشی شناختی، به مجموعه روانشناسی اختصاص داده شده است. این در حالیست که سرفصل های مرتبط با گرایش روانشناسی و توانبخشی شناختی، کاملا در زیرمجموعه علوم شناختی مورد آزمون قرار می گیرد. چطور می‌شود دانشجویانی که نه اصول علوم شناختی و نه علوم اعصاب را مطالعه کردند، سهم بیشتری برای پذیرش در این رشته داشته باشند؟

آیا تنها درس روانشناسی شناختی، در پذیرش اهمیت دارد؟ تکلیف دانشجویانی که مدت زیادی درس‌های علوم شناختی، علوم اعصاب و روانشناسی شناختی را مطالعه کردند، چه می‌شود؟ از سازمان سنجش پیگیری نمودیم و مسئله را به عهده سایر مراجع واگذار کردند.

اکنون ازشما تقاضا داریم تا این مورد را پیگیری کنید و لطفا ظرفیت مجموعه علوم شناختی را افزایش دهید. چطور آینده و اميد را، به راحتی از دانشجو می‌گیرند؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا