خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا سردار می‌تواند منجی استقلال شود؟

مهدی میرآبی، نویسنده و روزنامه‌نگار در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «آیا سردار می‌تواند منجی استقلال شود؟» نوشت:

طی پنج شش سال اخیر حوادث و رویدادها به بدترین شکل ممکن برای این باشگاه متمول و تاریخی رقم خورده است. هواداران به شدت عاصی، خسته و نگران از وضع موجود هستند. در طول فصل‌های گذشته هر بار استقلال به ثباتی نسبی رسید و با چشم‌انداز روشنی جهت موفقیت گام برداشت اختلافات برآمده در “کانون مدیریت” باشگاه را در مسیر سقوطی آزاد قرار داد. شاید بی‌توجهی به عدم پرداخت مطالبات استراماچونی همان پاشنه آشیل زمین‌گیر شدن استقلال تا چون امروز باشد که دست‌کم از لحاظ روانی اثرات زیان‌بار خود را تا مدت‌ها به باشگاه تحمیل کرد.

موفقیت‌های پی‌در‌پی تیم رقیب، ثبات مدیریتی و روند رو به جلو آنها و قد علم کردن به عنوان یک مدعیِ همیشگی در قیاس با استقلال که مرتب درگیر حواشی، تعویض کادر فنی، برکناری مدیران و سقوط به رتبه‌های پایین بود، گرچه به زعمِ “وزیر و دولتی” که در حمایت و هدایت از این دو باشگاه برایشان فرقی نداشت اما برای هواداران و حامیان استقلال قابل قبول نبود و این شائبه را تقویت می‌کرد که رقیب آنها از حمایت‌های بیشتری برخوردار است. در حقیقت برای دو باشگاهی که یک مدیر “وزارت ورزش” دارد باید حمایت‌ها به نحوی شکل می‌گرفت که هر دو به درجه‌ای از نظم و انضباط یکدست و کم نوسانی می‌رسیدند اما این شکاف (با حوادثی که طی سال‌ها رقم خورد) چنان میان هواداران باشگاه استقلال احساس شد که آنها تسلیم ماجرا شدند و موفقیت باشگاه را در گرو تعویض دولت دانستند و پایان آن را به بعد از سال هزار و چهارصد موکول کردند.

البته خاتمه یافتن نهاییِ این معضلات نه تنها برای باشگاه استقلال بلکه برای هر دو، واگذاریِ آنها به بخش خصوصی است که هر سال با دروغ و وعده‌های توخالی محقق نمی‌گردد. خب در چنین شرایطی وقتی یکی از این دو باشگاه متضرر می‌شوند و ناکام می‌مانند بیش از هر چیز انگشت اتهام به سمت مدیران‌شان است.

حال با تمام فراز و نشیب‌های دامنه‌دار که گویی لاینحل به نظر می‌رسید، آیا اعضای یکدست و جدید که در رأس آنها سردار آجرلو قرار دارد می‌تواند به بحران بلند مدت استقلال پایان دهد؟

سردار آجرلو بیش از هر چیز باید توجه خود را به اوضاع نابسامان و ناکامیِ استقلال معطوف کند که در میان هواداران به رویه‌ای خسته کننده بدل شده و همین موضوع حساسیت آنها را به میزان قابل توجهی در جهت موفقیت و کسب عنوان قهرمانی بالا برده است.

از همین رو طبیعی است که سطح انتظارات از سردار بالا باشد و ایشان باید با دست پر، انرژیِ مضاعف و طرح و برنامه‌ای مُدون بر کرسیِ مدیرعاملی استقلال تکیه بزند. به گونه‌ای متفاوت با آنچه مدیران قبلی ادامه می‌دادند.

جز این هر چه باشد رضایت میلیون‌ها هوادارِ تشنه‌ی قهرمانی را که سال‌هاست بد عهدی دیده‌اند جلب نخواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا