خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکاپو برای تسلط بر سازمان‌های متولی کتاب

از ابتدای شروع به کار محمد مهدی اسماعیلی در دوره‌ی جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد تصدی سازمان‌های متولی کتاب مطرح شد؛ از معاونت فرهنگی در وزارتخانه گرفته تا مدیرعاملی خانه کتاب و دبیرکلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور.

به گزارش انصاف نیوز، در چند روز گذشته شنیده‌هایی مبنی بر تلاش‌هایی در نهاد کتابخانه‌ها برای تصدی سازمان‌های متولی کتاب به گوش می‌رسد؛ براساس این شنیده‌ها علیرضا مختارپور، دبیرکل فعلی نهاد کتابخانه‌ها به سازمان اسناد و کتابخانه ملی می‌رود و جای خود را به امین متولیان معاون فعلی نهاد کتابخانه‌ها می‌دهد. همچنین مهدی رمضانی، دیگر معاون مختارپور نیز به خانه کتاب رفته و مدیرعامل خانه کتاب خواهد شد.

برخی از فعالان این حوزه به انصاف نیوز گفته‌اند که کارنامه‌ی مدیران فعلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حوزه‌ی کتاب مورد انتقاد بوده است و با این حال باید دید وزیر جدید آیا تن به تغییراتی اینچنینی می‌دهد یا خیر.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این اقای مختارپور چه گلی به سر نهاد کتابخانه های عمومی زده تو این چند سال که الان هم دنبال رفتن به کتابخانه ملی است.
    خواهش میکنیم صدای ما رو به مسئولان نهاد ریاست جمهوری برسونید.
    ایشون صلاحیت ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی رو ندارد

    26
    13
    1. نهاد امروز را با ۷ سال پیش مقایسه کنید متوجه می شوید .البته برخی افراد هستند که کینه ی دیگری با او دارند وگرنه اکثر قریب به اتفاق کتابداران او را بسیار قبول دارند.

      11
      23
    2. نمک خوردن و نمکدان شکستن سنت کتابداران شده ما خودمان به خودمان رحم نمی کنیم که مدیری بخواهد بیایید و به ما رحم کند

  2. نهاد نیاز به نفس تازه داره، از رییس جمهور خواهش میکنیم از گروهی خارج از این افراد انتخاب کنه
    این گروه فقط در سال آخر اون هم با فشار و اعتراضات کتابدارها که همه سرکوب شد دنبال افزایش حقوق رفتند، واقعا چرا در سال های قبل این تلاش و پیگیری را نداشتند؟ شما پیش هزاران کتابدار و خانواده هایشان باید پاسخگو باشید که حالا حقوق کتابدار باید از همه مشاغل کمتر باشد.

    25
    3
  3. با سلام
    اگر با دیده منصفانه به عملکرد نهاد کتابخانه‌ های عمومی کشور نگاهی اجمالی بيندازيم به وضعیت نابسامان کتابخانه‌ ها، معیشت کتابداران، باند بازی، عدم احترام و نگاه از بالا به پایین را می بینیم. این آقایان نام برده در متن اصلا کتابدار بوده اند؟ کتابداری می دانند؟
    جناب وزیر عملکرد ضعیف کتابخانه‌ ها را در ایام کرونا مشاهده نکردید؟؟؟با آمار و اطلاعات نادرست که کاری از پیش نمی رود؟؟؟اینهمه نیم درصد شهرداری ها که دریافت شد را آقایان چه کردند؟؟؟و هزار هزار مسائل از اين قبيل….باند و باند بازی همچنان در نهاد ادامه دارد….
    و قطعا ضرر اصلی را کتابداران می بینند و مردم …

    24
    3
  4. هردم از این بام بری می رسد….
    ادامه گروه و گروه بازی در نهاد…..خدا به داد مردم و کتابداران برسه

    16
    4
  5. تو رو خدا یکی عملکرد این گروه رو بررسی کنه ببینه چه ها برسر کتابخانه های عمومی کشور آوردن، منابع کتابی که به کتابخانه ها میفرستن مورد نیاز مراجعه کننده نمی باشد، کارهای نمایشی و ویترینی اونم به زور، عدم وجود تشویق کتابدران در این سیستم (اکر هم بوده باند و ببند بازی بوده). جناب وزیر محترم خداییش بدون توجه به صحبت ها من که حرف اکثر کتابداران است ی بررسی بفرمایید به آمار و گزارشات جعلی اکتفا ننمایید

    18
    4
  6. انتصاب های بسیار خوب، شایسته و به جایی است. هر سه بزرگوار تجربه و آشنایی کاملی به حوزه های کتاب و کتابداری و مدیریت کتابخانه ها دارند.

    7
    21
  7. من از طریق آزمون رسمی استخدامی سال 90 به عنوان نیروی پیمانی درنهاد کتابخانه های عمومی کشور استخدام شدم. بعد از ده سال سابقه کاری بدون هیچگونه ارتقاء در وضعیت استخدامی ، در نهایت به دلیل اعتراض به سو مدیریت در این نهاد و به بهانه ی عدم نیاز! اخراج شدم. در حالیکه در این ده سال شاهد استخدام غیر قانونی ده ها نفر بدون شرکت در هیچ آزمون استخدامی در کتابخانه های استان اصفهان بودم که همگی از نیروی قرارداد ساعتی به پیمانی و رسمی آزمایشی تبدیل وضعیت دادند!
    متاسفانه هیچ مرجع نظارتی پاسخگوی بی قانونی و هرج و مرج در این نهاد فرهنگی نیست.

    10
  8. واقعا وضعیت نهاد آنقدر خراب شده که نگو ستادی ها با سفارش آمدن نشستند مثلا در اردبیل مدیر . معاون و امور ادرای . حتی یک روز کار در کتابخانه و بدون آزمون سکان را گرفتند و دوستان خود را ستاد جمع کردن و کتابدارن دکتری و نیروهای دلسوز و با سابقه را به کتابخانه های حاشیه دادند تا به دست پاشون نپیچه . . اعتراض هم مساوی است با اخراج و یا توطئه .. خدا به فریادمان برسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا