خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش میدانی از وضعیت این روزهای داروخانه 29 فروردین

مشاهدات خبرنگار انصاف نیوز حاکی از این است که داروخانه‌ی 29 فروردین ارتش که در روزهای اوج همه‌گیری کرونا بسیار شلوغ شده بود، این روزها با روند واکسیناسیون و کاهش مبتلایان کرونا و همچنین تفکیک بخش بیماران کرونایی و بیماران خاص بسیار خلوت شده است.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، عصر روز پنج‌شنبه 21 مرداد ماه در داروخانه ۲۹ فروردین تهران که از مراکز اصلی توزیع داروهای کرونایی و غیر کرونایی است، حضور یافت. [ایسنا]

به گفته‌ی یکی از کاسبان اطراف این داروخانه، حضور او در تفکیک بیماران کرونایی و خاص تاثیر داشته است.

متن گزارش میدانی خبرنگار انصاف نیوز از وضعیت این روزهای داروخانه‌ی 29 فروردین را در ادامه بخوانید:

حوالی ساعت دو ظهر است، از مترو خارج می‌شوم، همین که از دیگران آدرس داروخانه را می‌پرسم، بدون اینکه حتی اسم داروخانه را بگویم، آدرس را می‌دهند. به داروخانه که می‌رسم، عده‌ای بیرون روی نیمکت نشسته‌اند و کمتر از 50 نفر در داخل داروخانه منتظر نشسته‌اند تا نوبت آنها شود. البته با وجود ویروس کرونا جمعیتی بسیار کمتر باید در داروخانه باشند اما گویی نظارتی بر این مسئله وجود ندارد.

با نشان دادن کارت خبرنگاری با یکی از مراجعه‌کنندگان حرف می‌زنم و او می‌گوید: «چند روز پیش که اومدم، خلوت‌تر بود و ده دقیقه بیشتر تحویل دارو طول نکشید اما امروز شلوغه و فکر کنم کار من نیم ساعت تا یک ساعت طول بکشه. البته شنیدم داروهایی که تاییدیه داشته باشد، سریع‌تر به دست مشتری می‌رسه.

«البته زمانی که داروخانه شلوغ بود، من نیومدم. ولی شنیدم باید برای یک دارو چهار الی پنج ساعت معطل شید. اما الان سریع‌تر پیش میره اگر دارو رو داشته باشند.»

سعی می‌کنم با دیگر مراجعین هم حرف بزنم، یکی از آنها می‌گوید اولین بار است که به اینجا می‌آید و با چیزهایی که از این داروخانه شنیده است، فکر می‌کرده است که شلوغ‌تر از اینها باشد، اما حدوداً ده دقیقه معطل شده بود. مراجعه‌کنندگان می‌گویند از ده دقیقه تا حدود یک ساعت این روزها در زمان‌ها و روزهای متفاوت معطل می‌شوند.

به بیرون از داروخانه می‌روم، با مردی که بساط چای و خوراکی دارد، صحبت می‌کنم، او می‌گوید: «از وقتی که بخش بیمارای کرونایی رو جدا کردند، وضعیت خیلی بهتر شده. البته الان بخش بیماران کرونایی از اینجا خلوت‌تره. اما در دورانی که روزانه 600 نفر می‌مردند، اینجا خیلی شلوغ‌تر بود.

الان کار بیمارا نهایتا یک ساعته راه میفته. اما اگر اون روزها میدید که اینجا کلی از مردم تو صف بودند، تا وسط کوچه آدما ایستاده بودند. خیلی خطرناک بود. اصلا همینجا کرونا می‌گرفتی. کارها خیلی کند پیش میرفت، اصلا این روزها با اون موقع قابل مقایسه نیست. روزی که رئیسی اومد رو یادمه، مردم نسبت به وضعیت خیلی اعتراض کردن، بعدش اون بخش کرونایی راه افتاد و اوضاع کمی بهتر شد، البته تاثیر واکسن زدن مردم هم هست.

سمت داروخانه‌ی بخش بیماران کرونایی می‌روم، تقریبا پرنده پر نمی‌زند، چند نفر از نیروهای ارتش جلوی در ایستاده‌اند، سالن بسیار بزرگی است، صندلی‌های سفید با فاصله از هم چیده شده‌اند. بخش داروخانه‌ی بیماران خاص بسیار از بخش بیماران کرونایی شلوغ‌تر بود.  البته با پرس و جوهایی که داشتم، میزان شلوغی و خلوتی آنجا بستگی به زمان و روز آن دارد. اما در کل با کاهش مبتلایان به ویروس کرونا وضعیت این داروخانه بهتر شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا