خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرش خاکی هرمز، از عجایب زیبای جنوب ایران

رپورتاژ آگهی

سفر یکی از تفریحاتی است که ذهن و جسم انسان را برای مدتی از همه دغدغه‌ها دور و روح آدمی را تازه می‌کند. جزیره‌های کیش و قشم هم که نیازی به تعریف ندارند و هر‌کس به سفر فکر کند، نام این دو نگین زیبای خلیج‌فارس در ذهن آن‌ها نقش می‌بندد. جزیره هرمز با تنوع رنگی بی‌نظیر خود هر‌ساله میهمان بسیاری از مسافران است. تنوع رنگ در خاک آن باعث شده فرش خاکی جزیره هرمز معروف شود.

سواحل جنوبی ایران همواره موردتوجه بسیاری از مسافران و گردشگران بوده و هر‌ساله میزبان مهمانان فراوانی از داخل و خارج از کشور هستند. تور‌های زیادی مانند تور جزیره قشم برای سفر به این ‌جزایر زیبا وجود دارد که نشان از محبوبیت آن‌هاست. جزیره هرمز مانند نگینی در دل خاورمیانه می‌درخشد و با وسعتی حدود 42 کیلو‌متر مربع نزدیکی تنگه هرمز قرار گرفته است. اگر دوست دارید درباره این‌ منطقه اطلاعات بیشتری داشته باشید یا برای سفر خود برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد، تا انتهای این‌ مطلب با ما همراه باشید.

جزیره هرمز

جزیره هرمز به شکل بیضی است و با بندرعباس حدود هشت کیلو‌متر فاصله دارد. سواحل و زیبایی‌های طبیعی این‌جزیره به‌حدی زیبا هستند که می‌توان ساعت‌ها وقت برای تماشای آن‌ها گذاشت. زیبایی رنگ‌ها و سواحل آرامش‌بخش جزیره نیز در نوع خود بی‌نظیر است و تنوع بسیار زیادی از رنگ‌ها و زیبایی‌ها را در یک‌جا می‌توان مشاهده کرد. امکانات رفاهی و تفریحی خوبی هم برای مسافران در‌نظر گرفته شده که باعث می‌شود سفری فوق‌العاده را تجربه کنند. یک از بهترین راه‌های سفر به قشم استفاده از تور جزیره قشم است. از قشم به‌آسانی می‌توان خود را به جزیره هرمز رساند.

اگر می‌خواهید توری را رزرو کنید حتما درباره قیمت هتل در قشم تحقیق کنید تا تور مناسبی را برای خود و همراهان در‌نظر داشته باشید. اگر دوست دارید در کنار ساحل بایستید و به صدای موج‌ها یا یک موسیقی محلی دلنشین با تنبک و نی گوش دهید، جزیره هرمز انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. با ما همراه باشید تا در ادامه درباره فرش خاکی هرمز صحبت کنیم.

فرش خاکی هرمز

تور جزیره قشم بدون تماشای ساحل جزیره هرمز و ایستادن کنار فرش خاکی قرمز ناقص می‌ماند. پس باید زمانی را برای بازدید از آن اختصاص داد. فرش خاکی هرمز در قسمت غربی جزیره واقع شده است. این‌ فرش از خاک جزیره که در رنگ‌های مختلفی موجود است، تشکیل شده و زیبایی منحصر‌به‌فردی دارد.

فرش خاکی توانسته پیام‌های متفاوتی را  کنار زیبایی خود ایجاد کند و ذهن مخاطب و تماشا‌کننده‌های خود را به فکر فرو ببرد. البته پروژه فرش خاکی تا سال 1396 ادامه داشت و بعد از آن ادامه پیدا نکرده است. هنرمندان زیادی برای این ‌پروژه زحمت کشیدند. نماد‌های به‌کار‌رفته در فرش خاکی بیانگر تاریخ و اصالت جزیره هرمز و ایران است. آخرین طرح این ‌پروژه در همان سال 1396 توسط تیمی به هدایت مهدی درویشی کار خود را پایان داد و طرح زیبایی را روی ساحل ایجاد کرد.

فرش خاکی هرمز در سال‌های مختلف، نام‌هایی مانند افسانه هرمز، قصه غصه داوود، راز خاک، لبخند ملمداس، داماهی و کلک پرو را نیز گرفته است. پروژه فرش خاکی برای هفت دوره روی ساحل جزیره هرمز نقش بست و از سوی مسافران و گردشگران با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

البته مشکلی که فرش خاکی داشت، تاثیر بادوباران روی آن بود که باعث از‌بین‌رفتن آن به‌مرورزمان می‌شد. اگر با جستجوهایی مانند قیمت هتل در قشم به مطالبی درباره فرش خاکی برخورد کردید، حتما ادامه مطلب را بخوانید و تصاویری از این ‌پروژه زیبا را پیدا کرده و ببینید. در ادامه درباره نحوه دسترسی به محل پروژه فرش خاکی مطالبی را عنوان خواهیم کرد.

فرش خاکی هرمز کجاست و چگونه می‌توان به آن دسترسی داشت

اگر با تور جزیره قشم به این ‌جزیره سفر کردید و خواستید به محل پروژه فرش خاکی بروید، چند مسیر خواهید داشت. شما می‌توانید با خودروی شخصی، قطار یا مسیر آبی به جزیره هرمز بروید و برای هر‌کدام مسیر مشخصی وجود دارد. نکته‌ای که وجود دارد، این است که ساحل فرش خاکی هرمز در جزیره هرمز و شهر بندر‌عباس واقع شده است.

با جستجویی ساده به موقعیت این ‌منطقه روی نقشه دست خواهید یافت. البته همان‌طور که گفته شد پروژه فعلا به دلایل متعددی مانند امکان از‌دست‌رفتن خاک با‌ارزش جزیره اجرا نمی‌شود. علت رنگی بودن خاک جزیره به وجود نمک، اکسید آهن، فلزات دیگری در آن و فعالیت‌های آتش‌فشان در طول تاریخ در منطقه باز‌می‌گردد.

سخن آخر

اگر دوست دارید به قشم یا جزیره هرمز سفر کنید، حتما درباره دیدنی‌های آن کنار بررسی اقامتگاه‌ها یا قیمت هتل در قشم جستجو کنید. در این‌ مطلب سعی شد درباره فرش خاکی هرمز توضیحاتی برای شما بیان شود. جزیره هرمز و طبیعت زیبای آن پتانسیل بسیار بالایی برای جذب گردشگران دارد و می‌تواند فرصت خوبی برای جذب توریست باشد. اطراف فرش خاکی دیدنی‌های دیگری مانند دره رنگین‌کمان، دره مجسمه‌ها، ساحل لاک‌پشت، سواحل رنگی و قلعه پرتغالی‌ها وجود دارند که بد نیست در سفر خود، سری به آن‌ها بزنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا