خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خانه‌های جهنمی!

غلامرضا بنی‌اسدی، روزنامه‌نگار در یادداشتی با عنوان «خانه‌های جهنمی!» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، درباره‌ی شکاف‌های طبقاتی و بی عدالتی در جامعه نوشت:

آنچه هزار بار بیش از کمبودها و حتی نبودها مردم را آزار می‌دهد این فاصله وحشتناکِ طبقاتی است که ایجاد شده است. واقعیتِ عریانِ جامعه امروز این است که نه جوانان که حتی بسیاری از بازنشستگان ما بعد از 30 سال خدمت صادقانه نه تنها خانه ندارند که در پرداخت اجاره خانه دچار مشکل می‌شوند. در کنار این گزاره، واقعیتِ دیگری هم هست که تلخ‌تر از زهر در جان می‌نشیند؛ در تهران ساختمان‌هایی است که یک مترش، 500 میلیون تومان قیمت می‌خورد! در پایتخت کشور ما خانه‌‌هایی است که حدود 4 برابرِ خانه بزرگترین سرمایه‌دار دنیا قیمت‌گذاری می‌شود.

ایلان ماسک کارآفرین و بنیانگذار تسلا، اسپیس‌ایکس، همین چند هفته پیش خانه‌اش را در لس‌آنجلس فروخت. او ابتدا روی قیمت ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار پافشاری کرد اما خریداری پیدا نشد و در نهایت با دریافت ۳میلیون و ۹۰۰هزار دلار کلید را در ماه اوت ۲۰۱۹ تحویل داد. اما در تهران خود ما که نه، در تهرانِ از ما بهتران، خانه تا 15 میلیون دلار ارزش گذاری شده است و رسانه‌ها هم به آن پرداخته‌اند! این فاصله وحشتناک میان توان مردم است که دارد زلزله ایجاد می‌کند.

مردم – حتی اگر به زبان هم نیاورند – می‌پرسند چرا؟ چطور می‌شود که برخی‌ها در زباله‌دانی دنبال غذای نیم‌خورده دیگران باشند آن وقت برخی‌ها غذای حیوان‌شان را از اروپا سفارش دهند؟ چطور برخی‌ها کارشان به گورخوابی می‌رسد و برخی قبری که می‌خرند از 2 میلیارد تومان، بالاتر می‌رود؟ چه شده است؟ به کجا رسیده‌ایم؟ مگر قرار مان نبود عدالت؟ این حجم انبوه بی عدالتی در جامعه است که آدمی را تا مرز جنون می‌رساند و الّا همه می‌دانیم در شرایط تحریم، باید کمتر بخوریم و از داشته‌هامان بیشتر و بهتر بهره بگیریم. می‌دانیم باید لباس‌های کنار گذاشته شده را با تعمیر، به چرخه استفاده برگردانیم. به جای تعویض به تعمیر وسایل بپردازیم اما نمی‌دانیم با این فاصله فوق نجومی تبعیض چه کنیم؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب بنی اسدی سلام
    انصاف نیوز عزیز سلام

    زلزله آمده خبر ندارید برادر ………………زلزله زمانی آمد که در سال 1362 بسته تعدیل ساختاری امریکایی را در ایران ترجمه و در مجلس انقلابی الیگارشها به رای گذاشتن و رای نیاورد .

    زلزله زمانی آمد که پس از رحلت آیت الله خمینی همان بسته توسط الیگارشها تصویب شد و اینها شد خط مشی جمهوری اسلامی ایران !!!!
    حال سئوال اینجاست :
    چطور میشود کشوریکه در تضاد با سیاستهای امریکاست و امریکا را شیطان بزرگ می خواند از مدل اقتصادی(شیطانی) آن کشور تبعیصت می کند؟

    تمام تکالیفی که قانون اساسی برای دولتها معین کرده از جمله تضمین آزادی و رفاه مردم ، عدم استراق سمع ، تضمین سرپناه و منزل ، تضمین بهداشت و درمان رایگان و همچنین آموزش و پرورش و آموزش عالی رایگان همه اش به هوا رفت .

    جالب است 2 نکته را از این زلزله بگویم :
    اول اینکه شما وقتی با تلفن همراه یا تلفن ثابت در حال گفتگو هستید دوستان امنیتی شما را شنود می کنند به آن بوقی که در خلال گفتگویتان میزند دقت فرمایید ( اگر درباره حاکمیت صحبت کنید شدت بیشتری پیدا می کند ) متوجه میشوید که حاکمیت در حال شنود هشتاد و چند میلیون ایرانی است و این یعنی عدم آزادی .
    دوم اینکه وقتی در حال مطالعه پایگاههای خبری از طریق رایانه و یا گوشی همراهت هستی نقطه قرمزی بالای صفحه دیده میشود و این یعنی اینکه شما توسط نیروهای امنیتی در حال رصد هستید!!!!!!!!!! ، این بود فرمان هشت ماده ای آقای خمینی ؟!!!!
    این بود انقلاب اسلام و اسلام انقلابی ؟!!!

    خداوند خودش به فریاد همه ما برسد انشاالله .

    انصاف نیوز هرجایش را خواستی امکان اصلاح داری .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا