خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دولت باید به تکدی حوزه بیاید اگر…

اظهارات سیدعلی عماد مدیر مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه را به نقل از «رسا» می‌خوانید:

«چندتا سازمان داریم؟ چقدر سازمان داریم و شورای راهبری و دبیرخانه ها و سازمان‌های تکراری با چه هزینه‌های بزرگی داریم؛ با مراجعه به بیرون چه آبرویی از حوزه می برد؟ مرتبط‌ترین آدم در سیستم مدیریتی حوزه با نهادهای علمی کشور بودم و از شورای عالی انقلاب فرهنگی تا خیلی از جاها حضور داشتم؛ یک روز در معاونت علمی ریاست جمهوری گفتند هر روز یکی از حوزه می آید که یکی از خراسان، یکی از اصفهان یکی از قم آمده و این مصیبتی است که منم درد دارم.

مگر چقد نیرو داریم که پنج سند راهبردی آینده نگاری در افق حوزه بنویسیم؛ امام زمان، امام دوازدهم، حضرت قائم و حضرت ولی عصر یکی است و حوزه های امام زمان هم یکی است؛ یک سند بنویسیم و نگاشت نهادی داشته باشیم که مرکز کرمان و خراسان یا خواهران فلان کار را انجام دهد.

من باورم این است که اگر حوزه علمیه یکپارچه باشد و موقوفات خود را مدیریت کند دولت به تکدی حوزه باید بیاید؛ ما حوزویان یتیمان ثروت مندی هستیم که مجبوریم گدایی کنیم از کسانی که پول ما دست آن ها است؛ چرا دارایی خودمان را نگیریم؟ این همه موقوفات در عرصه دینی و حوزه‌های علمیه است و مناسب‌ترین نهاد برای تولیت آن حوزه های علمیه است که باید برویم حل کنیم».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بزرگترین اشکال وایرادبه حوزه ها وروددرسیاست حاکم بود…باورکنیدضایع ترین وشکننده ترین وضعیتی که الان درذهنیت جامعه وجود دارد سهم بزرگ وعظیمی است کخ حوزه ها در شرائط وابتلائات تحمیل شده به مردم است..چون حوزه هاوابسته به بودجه دولت شده اند..شوربختانه بایدبگویم جسارتا ابزاری برای سیاسان وقدرت پرستان شده اند…ودراین ….چرادیگرمطهری.علامه طباطبایی ها ووووووبه جامعه تقدیم نمی کند….بدیده خونین نوشته صورتحال..والله العلی العظیم تبارماهرگز چنین نبودند…ملجا وپناه مردم بودندوووو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا