خرید تور تابستان

قیمت سنگ قبر و راهنمای خرید آن در دوران کرونا

رپورتاژ آگهی

در زمان از دست دادن عزیزان، خرید و دانستن قیمت سنگ قبر از اولین کارهایی است که می کنیم، اما این موضوع چرا انقدر اهمیت دارد؟ زمانی که ما عزیزی را از دست می دهیم درگیر احساسات می شویم، و به زعم خودمان برای آرامش روح عزیز از دست رفته مراسم ختم برگزار می کنیم، یا دعا و مجلس ختم قرآن می گیریم. اما این واقعیت روانشاسی است که ما این امور را برای آرامش خود انجام می دهیم و بیشتر برای اینکه تصلی خاطر داشته باشیم.

استعلام قیمت سنگ قبر

برای اینکه در انتخاب سنگ قبر نوع بهتری از آن را با قیمت مناسب انتخاب نماییم، باید حتما دقت لازم را انجام دهیم و از فروشنده های معتبر قیمت بگیریم، انواع مختلفی از سنگ قبر وجود دارد، که هر کدام از این  ها خاصیت و کیفیت خاصی دارد، که هر یک از این ویژگی ها برای کاربردی است، مثلا سنگ قبر برزیلی در برابر تابش نور آفتاب دارای مقاومت و عمر بالایی است، از همین رو اگر قیمت بالایی هم برای این محصول باشد، طبیعی است، زیرا سنگ قبرهایی در بازار هستند، که عمر آن ها به 5 سال نمی رسد.

قیمت بهترین سنگ قبر

در خصوص استعلام قیمت سنگ قبر باید گفت که این مساله می توانید به صورت تلفنی نیز از شایان سنگ بپرسید و مشاوران ما همیشه آماده پاسخگویی به شما هستند، و به روز ترین و مناسب ترین قیمت را همیشه ارائه می دهند. پس حتما با ما در تماس باشید.

تاریخچه سنگ قبر

سنگ قبر از گذشتگان دور وقتی خانواده ای عزیزی را از دست می داد، برای زنده نگه داشتن نام وی، و به جا گذاشتن برخی خاطره ها از وی، برای یادمانی برگزار می کردند و در مجالسی از وی به نیکی یاد می شده و خاطراتش مرور می شده است، در همین خصوص باید بگوییم برخی از آیین ها مثل هندو یا بودائی اجساد را می سوزاندند و از سنگ قبر استفاده نمی کردند، اما آیین های دیگر برای اینکه پس فوت متوفی به زیارت وی بروند و نام و نشانی و موقعیت متوفی را پیدا کنند ابتدا از سنگ قبری که روی آن مشخصات نوشته شده بود استفاده می کردند، اما بعد ها این کار به بیزینسی تبدیل شد و سر و کله نقش و نگارها روی سنگ قبرها پیدا شد، افراد با مهارت نام و نشان متوفی را با ظرافت روی سنگ قبر می نوشتند، یا تصویر وی را حکاکی می نمودند. و این امر رفته رفته رونق پیدا کرد، زیرا از آنجا که ما به عزیزمان زیاد توجه می کنیم و هنگام از دست دادی وی برای تصلی خاطر خود، مراسم یا سنگ قبر در خوری تهیه می کنیم تا حداقل خودمان آرام شویم.

طراحی سنگ قبر خاص

امروزه ابزارهای جدیدی به میان آمده اند و بسیاری از طراحان با استفاده از این ابزارهای طرح های زیبایی را خلق می کنند، این ابزارها باعث شده اند تا طراحان طرح های دو چندان زیبا طراحی کنند، این نقش ها از حکاکی شعرهای زیبا گرفته تا تصویر چهره متوفی تا تراش زیبای سنگ طیف ها مختلفی از سلیقه ها و زیبایی را ارائه می دهند، و حسب علاقه خود می توانیم از آن ها استفاده نماییم تا از یک سنگ قبر خاص برخوردار باشیم.

ویژگی های بهترین سنگ قبر

برای اینکه یک سنگ قبر یا چندین سنگ قبر را بررسی کنیم و از بین آن ها بهترین سنگ قبر را انتخاب کنیم باید بدانیم، که در بین سنگ قبرهای مختلف، سنگ قبری خوب است که شامل چندین فاکتور باشد، اولین شاخصی که برای بررسی سنگ قبر خوب باید در نظر داشته باشیم، خوب بودن جنس مواد اولیه و سنگ آن است که به خودی خود بسیاری دیگر از پوشش ها را پشتیبانی می کند و باعث می شود سنگ قبر خوب یا بد باشد، مساله دیگر در سنگ قبر باید زیر نظر داشته باشیم دوام آن در برابر نور آفتاب است، از آنجا که سنگ قبرها دائما در معرض تابش نور خورشید هستند، این باعث می شود که اشعه یو وی آن رو سنگ اثر بگذارد و اگر کیفیت خوبی نداشته باشد، از بین برود.

مساله دیگری که در بین سایر فاکتورها باید به آن اشاره نماییم، مقاومت سنگ قبر در برابر آب است، سنگ قبرها بقه دلیل شستن و بارش باران، همیشه در معرض نور آفتاب قرار دارند، پس باید در برابر این پدیده جغرافیایی نیز مقاوم باشند.

مراحل تولید سنگ قبر

سنگ قبر کالای گاها لوکسی است، زیرا از آنجا که از سنگ های گران قیمت و با حکاکی های خاصی ایجاد می شود، برای همین اینکه دنبال سنگ قبر لاکچری باشید، مساله چالش برانگیزی است، البته می توان سنگ قبرهای باغچه دار، یا سنگ قبرهای دو طبقه در دسته بندی سنگ قبرهای لاکچری برد، اما خب اکثر سنگ قبرها با کوچکترین تغییری تبدیل به سنگ قبر لاکچری می شوند، برای تولید سنگ قبر، ابتدا سنگ مرمر خاص از معدن استخراج شده و سپس، در کارخانه های سنگ بری، بریده می شود و پس از آن در سایزهای چند متری به کارگاه ها و سنگ قبر فروشی ها منتقل می شود، و سپس حسب درخواست شما به سنگ قبر مورد اندازه شما بریده و نقش و نگارهای خاص شما روی آن حک می شود.

سنگ قبر لاکچری

یکی از انواع محبوب سنگ قبر، سنگ قبر لاکچری می باشد، این نوع از سنگ قبر به دلیل اینکه شکل و ظاهری شیک تر و زیبا تر دارد، دارای طرفداران بسیاری می باشد، در خصوص استفاده از این سنگ قبر رعایت برخی نکات ضروری است، مثلا باید خوب از آن ها نگهداری شود یا اینکه اگر گل و گیاهی در آن وجود دارد، باید آبیاری و مراقبت شود، انواع مختلفی از سنگ قبر که تعداد طبقات آن بیشتر است یا باغچه دار و یا طراحی خاصی دارد، زیر مجموعه این نوع سنگ قبر می شود.

خرید سنگ قبر با بهترین قیمت

در دوران کرونا سنگ قبر خوب را از کجا بخریم؟

استفاده از سنگ قبر یا سنگ مزار از زمان های بسیار دور در میان بسیاری از فرهنگ‌های مختلف رایج و مرسوم بوده است به طوری که امروزه شما می توانید سنگ قبرهای بسیار قدیمی مربوط به دوران باستان پادشاهان مختلف را در سراسر جهان به خصوص کشور ما مشاهده کنید. استفاده از نمادهای سنگی و چوبی در محل دفن مردگان در میان ادیان مختلف از جمله یهودیت، اسلام، مسیحیت و از زمان‌های دور مرسوم بوده است. با گذشت زمان این نمادها رنگ و ویژگی های بسیار متفاوتی را به خود گرفتند و به شکل کنونی خود در آمدند. امروزه برخی افراد معیار انتخاب خود را سنگ قبر افراد معروف قرار می‌دهند. شما نیز می توانید تنوع بسیار بالایی از انواع سنگ از جمله سنگ مرمر، سنگ نانو، سنگ هرات، سنگ سیمین، سنگ برزیلی و… را در بازار مشاهده کنید. هر یک از این سنگ ها، از مواد مختلفی تهیه و طراحی شده اند و ویژگی های منحصر به فردی را نیز دارند.برای خرید این سنگ قبر ها می توانید از سایت ما نیز دیدن نمایید و سفارش دهید. 

نتیجه گیری

در این مطلب سعی شد تا شرحی از سنگ قبر داده شود و همچنین در خصوص انواع آن و تاریخچه آن مطالبی گفته شد، انواع سنگ قبر من جمله سنگ قبر لاکچری گفته شد. هم چنین برای خرید سنگ قبر می توانید از شایان سنگ اقدام کنید تا بهترین کیفیت سنگ را با نازلترین قیمت به شما ارائه دهیم.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا