خرید تور تابستان

حضور گرگیج در نماز جمعه‌ی گالیکش | عبدالحمید: تدبیر شود

تصاویری از حضور مولوی گرگیج در مراسم نمازجمعه روز ۱۰ دی ماه ۱۴۰۰ در گالیکش، یکی از شهرهای استان گلستان را در زیر می‌بینید؛ اید دومین هفته‌ی حضور او در نماز جمعه‌ی گالیکش است.

به گزارش انصاف نیوز، نمازجمعه روز گذشته توسط مولوی عبدالکریم ریگی از مدرسین دارالعلوم فاروقیه گالیکش برگزار شد و مولوی گرگیج نیز در آن سخنرانی کرد.

گرگیج دو هفته پیش، از امامت جمعه‌ی اهل سنت آزادشهر برکنار شده است. آزادشهر یکی دیگر از شهرهای استان گلستان است که بخش قابل توجهی از جمعیت این استان را ترکمن‌ها تشکیل می‌دهند.

پس از سخنان یک ماه پیش مولوی گرگیج، حواشی و اعتراضاتی نسبت به آن شکل گرفت ولی برکناری او توسط آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان هم باعث اعتراضاتی از سوی جمعی از مردم منطقه شده است.

مولوی گرگیج پس از سخنان حساسیت برانگیزش عذرخواهی کرد و گفت که برداشت دقیقی از سخنانش نشده است.


مولوی عبدالحمید، امام جمعه‌ی اهل سنت زاهدان که از مهمترین شخصیت‌های اهل سنت در کشور است، برکناری گرگیج را حرکتی نامناسب دانسته و در نامه‌ای به رهبری خواستار دخالت در این باره شده است.

مولوی عبدالحمید
مولوی عبدالحمید

مولوی عبدالحمید همچمیم روز جمعه (10 دی‌ماه 1400) در مراسم نماز جمعه زاهدان در این باره گفت: خواسته عمومی اهل‌سنت و همۀ انسان‌های آزاده از دست‌اندرکاران و مسئولان کشور آن است که مسئله آزادشهر استان گلستان و موضوع مولانا گرگیج حفظه‌الله را که یکی از علمای دلسوز و وحدت‌طلب است، با تدبیر و درایت حل کنند.

او تاکید کرد: این امر سبب وحدت و انسجام بیشتر مردم و سبب یأس دشمنان و مخالفانی می‌شود که دنبال دستاویزی برای تبلیغات و تحریک و ایجاد اختلاف بین مردم هستند. امیدواریم این مسئله با درایت و تدبیر حسَن مسئولان حل‌وفصل شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام کسانی که در کشور امام زمان هستند نباید به امامان معصوم توهین کنند و این مردک نفهم هم باید برکنار شود

    10
    4
  2. سلام و عرض ادب،

    ما از علمای قم هم به شدت گلایه داریم، که چرا …?
    آیا نباید کاری بکنند?

    این بی سواد گر گوری…

    2
    2
  3. مایه تاسف است وقتی بحث حرمت به مقدسات سنیان که مطرح می شود با شیعیان برخورد می شود و حتی شیعه انگلیسی خوانده می شوند. بعد یک نا انسان می آید و به بهترین خلایق هستی که طبق قرآن کریم معصوم و پاک از هر گونه رجس و بدی هستند(بر خلاف سران جبهه باطل که معدن نجس و رجس بودن اند) بعد با این شخص برخورد جدی نمی شود.
    مگر اتحاد و تقریب فقط برای بستن دهان حق گوی شیعیان است؟
    اللهم عجل لولیک الفرجف الطالب بدم المقتولة بمدینه و المقتول بکربلا

    3
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا