خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا در سال 1401 منتظر دلار 23 تومانی باشیم؟

دلار در بازار آزاد به قیمت حدود 26 هزار و 500 تومان رسیده است در صورتی که چندی قبل در کانال 30 تا 40 هزار تومان قرار گرفته بود!

صبا نوبری در یادداشتی به اقتصاد آنلاین نوشت: بازار ارز صبح پنج شنبه 21 بهمن ماه را با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته آغاز کرد اما در ادامه معاملات تقریبا ثبات ماند.

صبح دیروز دلار با قیمت ۲۶۳۸۰ تومان آغاز به کار کرد اما ظهر با افزایش ۱۱۰ تومان به قیمت ۲۶۴۹۰ تومانی رسید و تا پایان معاملات تقریبا ثابت ماند و با قیمت ۲۶۴۸۰ تومان خرید و فروش می شد.

هفته گذشته در معاملات روز پنجشنبه دلار در کانال ۲۷ هزار تومان با قیمت ۲۷۵۰۰ تومان معامله شده بود اما طی هفته گذشته با انتشار اخبار مثبت در خصوص برجام روند کاهشی را تجربه کرد و در پایان معاملات دیروز کاهش بیش از هزار تومانی را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

کانون صرافان نیز قیمت دلار را ۲۴هزار و ۷۷۰تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۱۱۴تومان برای فروش قیمت زده است که نسبت به صبح اندکی افزایش را نشان می‌دهد. روز چهارشنبه قیمت خرید و فروش دلار را در صرافی‌ها، ۲۴هزار و ۴۵۴ برای خرید و ۲۴هزار و ۷۳۶تومان برای فروش اعلام شده بود. طی یک هفته گذشته دلار در صرافی های رسمی کاهش حدود ۴۲۰ تومانی را نشان می دهد و از ۲۵۱۹۲ تومانی در پایان هفته گذشته به ۲۴۷۷۱ تومان در این هفته رسید.

یورو هم در صرافی‌های رسمی، ۲۸هزار و ۴۲۲تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۷۸۱تومان برای فروش قیمت خورده است که نسبت به صبح اندکی کاهش و نسبت به روز گذشته افزایش ۱۰۰تومانی را نشان می‌دهد. دیروز این اسکناس ۲۸هزار و ۳۲۷تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۶۲۷تومان برای فروش قیمت خورده بود.

صرافی ملی اما پنج شنبه قیمت دلار را حدود ۲۰۰تومان افزایش داد. به این ترتیب، دلار در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۴هزار و ۷۲۲تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۴۷۶تومان برای خرید قیمت خورده است. روز چهارشنبه در این صرافی دلار با قیمت ۲۴هزار و ۵۹۶تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۳۵۱تومان برای خرید معامله می‌شد.

یورو نیز در صرافی ملی ۲۸هزار و ۵۹۲تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۳۰۷تومان برای خرید قیمت خورده است که نسبت به روز چهارشنبه افزایش ۲۰۰تومانی را نشان می‌دهد.

به این ترتیب بازار ارز آخرین روز هفته را با اندکی کاهش در بازار آزاد و اندکی افزایش در صرافی‌های رسمی و صرافی ملی به پایان برد اما در طول روز تقریبا ثبات قیمتی داشت. هفته گذشته برای بازار ارز هفته پرنوسان و کاهشی بود و دلیل آن نیز اخبار مربوط به مذاکرات وین و پالس‌های مثبتی بود که طرفین مبنی بر پایانی بودن این دور از مذاکرات و دستیابی به یک توافق می‌دادند. حال باید دید مذاکرات طی روزهای آینده به کدام سو می‌رود و آیا اخباری که همه مدت‌ها است انتظار آن را می‌کشند قیمت دلار را به کانال 25هزارتومان و یا حتی پایین‌تر از آن خواهند کشاند؟

به نظر شما هفته آتی دلار با چه قیمتی بسته خواهد شد و در سال آینده چه قیمت هایی را می‌بیند؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا