خرید تور تابستان ایران بوم گردی

این انقلاب برای مردم چه کرد؟

سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت: درباره‌ی اینکه این انقلاب برای مردم چه کرد و دستاورد آن برای مردم چه بود، باید گفت دستاورد اصلی انقلاب مطالبه مردمی است که انقلاب کردند. مطالبه آنها که به دعوت امام و با دست خالی به میدان آمدند، مسئله یاری کردن دین خدا و عزت بخشیدن به دین خدا بود. قبل از پیروزی انقلاب، دین در چهاردیواری مسجد و حسینیه زندانی بود و اگر در همان مسجد هم از اسلام حرف میزدیم آزاد نبودیم از همه ابعاد اسلام حرف بزنیم. اسلام زندانی در چهاردیواری حسینیه و مسجد بود که با انقلاب، در راس معادلات سیاسی و بین المللی دنیا قرار گرفت و به جایی رسید که معادلات قدرت های بزرگ را به هم ریخت. آن روز کسی تصور نمی کرد کار به جایی برسد که به برکت انقلاب در یمن مبارزانی حضور داشته باشند که اسرائیل و آمریکا را مستاصل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه امروز نمازجمعه و در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی، با تبریک میلاد امام جواد (ع) و تقارن آن با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن تشکر از حضور مردم مشهد در راهپیمایی خودرویی و موتوری بزرگداشت انقلاب اسلامی گفت: این شور و هیجان نشانگر این است که نسل امروز با نسل انقلاب سال ۵۷ تفاوتی ندارد. انقلاب سال ۵۷ با فداکاری و ایثارگری به پیروزی رسید و امروز هم با همان احساسات و عواطف مردم و با همان قدرت ادامه دارد و مسیر خود را با کمال قدرت و صلابت ادامه می دهد تا به مقصد نهایی خود یعنی فرج حضرت ولی عصر عجل الله متصل شود.

وی افزود: انقلاب تمام شدنی نیست. چون شما مردم را دارد. شور شما مردم حاکی از دلدادگی به انقلاب است. این دلدادگی، نه شما و نه نسل شما را نسبت به انقلاب خسته نمی کند.

دستاورد اصلی انقلاب یاری کردن دین خدا و عزت بخشیدن به دین خدا بود

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از صحبت های خود درباره این که این انقلاب برای مردم چه کرد و دستاورد آن برای مردم چه بود، خاطرنشان کرد: دستاورد اصلی انقلاب مطالبه مردمی است که انقلاب کردند. مطالبه آنها که به دعوت امام و با دست خالی به میدان آمدند، مسئله یاری کردن دین خدا و عزت بخشیدن به دین خدا بود.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب، دین در چهاردیواری مسجد و حسینیه زندانی بود و اگر در همان مسجد هم از اسلام حرف میزدیم آزاد نبودیم از همه ابعاد اسلام حرف بزنیم. اسلام زندانی در چهاردیواری حسینیه و مسجد بود که با انقلاب، در راس معادلات سیاسی و بین المللی دنیا قرار گرفت و به جایی رسید که معادلات قدرت های بزرگ را به هم ریخت. آن روز کسی تصور نمی کرد کار به جایی برسد که به برکت انقلاب در یمن مبارزانی حضور داشته باشند که اسرائیل و آمریکا را مستاصل کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: انقلاب بود که این عزت را به اسلام بازگرداند. امروز کار به جایی رسیده که اندیشمندان اعلام می‌کنند هیچ ایده و آرمان روی زمین به قدرت اسلام نمی‌رسد و گرایشی که جهانیان به اسلام دارند، نتیجه انقلاب و دستاورد انقلاب بوده است و آخر آن هم جهانی شدن اسلام در روی زمین است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: البته این به آن معنا نیست که دستاورد انقلاب منحصر به همین موضوع است. انقلاب زندگی مردم کشور ما را دگرگون کرد. رشد و پیشرف در سوادآموزی، مسائل علمی، مسائل بهداشتی، تولید محصولات کشاورزی و صنایع دفاعی و نظامی از جمله دستاوردهای این انقلاب است.

وی افزود: بنابر آمار اعلام شده یونسکو، در اواسط دهه پنجاه میزان باسوادی ایران حدود ۳۰ ۳۰ درصد بود. اما بر اساس همین آمار تاسال ۷۶ بیش از ۷۵ درصد مردم باسواد شدند و این میزان در سال ۹۵ به ۹۰ درصد رسیده است.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه گفت: در زمینه افزایش محصولات کشاورزی پیشرفت های بزرگی داشتیم. امروز تولیدات محصولات کشاورزی در ایران به گونه ای است که فقط در 5 درصد محصولات نیازمند واردات هستیم.

وی افزود: توسعه نظامی ما نیز دنیا را متحیر کرده است. کشوری که روزی مستشاران نظامی بیگانه در آن مستقر بودند به جایی رسیده که دشمن امروز از موشک‌های ما می‌ترسد و وحشت دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند غبار بعضی مشکلات معیشتی نمی‌گذارد پیشرفت ها را ببینیم. اگر واقعا با دقت نگاه کنیم وضعیت امروز ما نسبت به گذشته قبل از انقلاب در هیچ یک از ابعاد قابل مقایسه نیست.

با وجود فراوانی کالاهای اساسی، مردم از گرانی رنج می‌برند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان و نمازگزاران جمعه مشهد خاطرنشان کرد: پیگیری ۲ موضوع را از رئیس مجلس می خواهیم. نخست این که در موضوع اقتصادی، با وجود فراوانی کالاهای اساسی، مردم از گرانی رنج می‌برند و ظاهراً جریان‌های مافیایی وجود دارد که در مقام سودجویی هستند. خواستار این هستیم که با پیگیری مجلس و هماهنگی با قوای مجریه و قضائیه، این مافیا از مملکت ریشه‌کن شود.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: شما و همسنگران شما در جنگ اجازه ندادید کشور جولانگاه دشمن شود. اما میبینیم امروز فضای مجازی جولانگاه حضور دشمن در کشور شده است. از شما به عنوان سردار جنگ نرم می خواهیم قانون تنظیم فضای مجازی در مجلس تصویب شود و در کشور اجرایی شود تا این مفاسد فضای مجازی از کشور برطرف شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا