خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چهار کشور خاورمیانه برای سرمایه گذاری خارجی

به گزارش شفقنا پیش بینی می شود که عمان، قطر، عربستان و امارات چهار کشور منطقه خاورمیانه هستند که سال درخشانی را برای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در پیش رو دارند.

عمان

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا و بر اساس گزارش موسسه مالی بین المللی، عمان در سال ۲۰۲۲ رشد ۳.۳ درصدی به لحاظ اقتصادی خواهد داشت. افزایش تقاضا برای خرید نفت در کنار پایان توافق فعلی اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت، به سود این کشور خواهد بود. همچنین یک برنامه پنج ساله جدید که در سال ۲۰۲۲ ، برای سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ طراحی شده، به عنوان بخشی از چشم انداز عمان ۲۰۴۰، تصویر ملموس تری را برای این کشور در کوتاه مدت ارائه می کند.

اصلاحات کلید این رشد اقتصادی است، عمان به طور متوسط نرخ رشد ​​ ۳.۲ درصدی برای صادرات غیرنفتی در تولید سالانه ناخالص داخلی خود تعیین کرده است. این کشور قصد دارد با تمرکز بر فناوری، کشاورزی، شیلات، فرآوری مواد غذایی، حمل و نقل، ذخیره سازی و تدارکات تولیدات خود را تنوع ببخشد.

قطر

قطر در ماه های نوامبر و دسامبر سال جاری میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ خواهد بود که فرصت های فراوانی را برای آن کشور به همراه خواهد داشت. این کشور پیش بینی کرده است که میزبانی جام جهانی فوتبال بیش از ۱.۵ میلیون شغل جدید در بخش های کلیدی مانند ساخت و ساز، املاک و مستغلات و گردشگری ایجاد خواهد کرد. برگزارکنندگان این مسابقات امیدوارند که در طول بازیها ۱.۲ میلیون گردشگر را جذب کنند و درآمدزایی قابل توجهی برای اقتصاد این کشور داشته باشند. علاوه بر این، انتظار می رود دستاورد این مسابقات و تصویر رو به رشد آن به عنوان یک مقصد توریستی فواید اقتصادی طولانی تری برای قطر به همراه داشته باشد. به گزارش اینوستمنت مانیتور، این کشور همچنین امیدوار است سرمایه گذاران خارجی را به میزان قابل توجهی جذب کند.

عربستان سعودی

عربستان سعودی که درصدد کاهش اتکاء به سوخت های فسیلی است، تمرکز خود را بر رونق بخش خصوصی افزایش می دهد. این کشور بر اساس سند بودجه خود انتظار دارد در سال ۲۰۲۲ شاهد رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی باشد.

با هدف تداوم جذب سرمایه گذاران در فناوری های نوین، این کشور در حال پیشبرد برنامه های خود برای بنیان گذاری یک شهر هوش مصنوعی به نام نئوم با هزینه ۵۰۰ میلیارد دلاری است. مرحله اول این پروژه قرار است در سال ۲۰۲۵ افتتاح شود و برنامه‌هایی برای گسترش این شهر تا مصر و اردن وجود دارد که به این ترتیب آن را به اولین منطقه خصوصی دربرگیرنده سه کشور، تبدیل می کند.

امارات متحده عربی

پس از برگزاری جشن‌های ۵۰ ساله در سال ۲۰۲۱، اینک امارات متحده عربی مشتاق رشد اقتصادی در ۵۰ سال آینده است که به طور فزاینده ای از سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.

این کشور پروژه های ۵۰ ساله خود را به صورت جهشی آغاز کرده است؛ مجموعه ای از پروژه ها در قالب فناوری های نوین و اقتصادی که هدف آن تسریع توسعه امارات متحده عربی و تبدیل آن به قطبی جامع در همه حوزه ها و ایجاد موقعیتی مناسب به عنوان یک مقصد ایده آل برای جذب استعدادها و سرمایه ها است. بانک مرکزی امارات متحده عربی رشد اقتصادی ۴.۲ درصدی را در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده است. این رشد به افزایش قیمت نفت و گاز، افزایش تقاضا برای کالاها و خدمات و همچنین تقابل این کشور با کووید-۱۹ کمک می‌کند. کشور امارات متحده عربی به دلیل تلاش هایش در مبارزه با همه گیری کووید ۱۹ مورد ستایش قرار گرفته است. این کشور یکی از اولین کشورهای جهان در ارائه و توزیع بسته ها و طرح های حمایتی بوده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا