خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وعده‌‌ی بی برکت تولید پنجاه میلیون واکسن برکت!

بنا بر آنچه محمد مخبر، رئیس وقت ستاد اجرایی فرمان امام در اردیبهشت ۱۴۰۰ وعده داد، قرار بود تا پایان شهریور ۱۴۰۰ پنجاه میلیون واکسن برکت برای مقابله با کرونا تولید شود اما بر اساس آنچه امروز رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرده است تعداد واکسن‌های ایرانی کرونا به عدد سی میلیون رسیده است و این آمار مربوط به مجموع واکسن‌های داخلی است و نه فقط واکسن برکت!

به‌گزارش انصاف نیوز، آقای مخبر در اردیبهشت ۱۴۰۰ گفته بود «با تولیدی که در شهریور خواهیم داشت تا پایان تابستان قریب به ۵۰ میلیون دوز واکسن برکت را تقدیم ملت خواهیم کرد».

رئیس وقت ستاد اجرایی فرمان امام در ۲۶ تیر ۱۴۰۰ نیز بار دیگر بر تحقق این وعده تاکید و اعلام کرده بود: «تولید ۵۰ میلیون دوز تا پایان شهریور محقق خواهد شد».

محمد مخبر ۱۲ روز پیش از این تاکید دوباره بر محقق شدن وعده‌اش، با استفاده از واژه‌ی «قطعاً» به همه اطمینان داد که تا پایان شهریور «بیش از پنجاه میلیون» واکسن برکت تحویل وزارت بهداشت خواهد شد: «ما تا پایان شهریورماه قطعاً بیش از ۵۰ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد».

چند روز مانده به شهریور ۱۴۰۰ و همزمان با افزایش انتقادات از وضعیت تولید واکسن برکت و عدم امکان تحقق وعده‌ی بزرگ داده‌شده، رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت در تشریح یکی از دلایل عدم موفقیت در تحقق وعده‌ی «تولید پنجاه میلیون واکسن برکت» گفت: «به دلیل تحریم پول دستگاهی را چهار بار واریز کردیم و هر چهار بار برگشته است؛ تا زمانی که پول به دست فروشنده نرسد امکان ندارد تجهیزات را برای ما ارسال کند و ما چهارمین بار موفق شدیم پول دستگاه را برایشان بفرستیم. حتی اگر در شرایط نرمال باشد به نظر طبیعی است که حتی در شرایط عادی یکی دو ماه تاخیر داشته باشیم. حال اگر این بحران‌ها را اضافه کنیم یکی- دو ماه تاخیر طبیعی است».

خبرگزاری اصولگرای فارس نیز در گزارشی که درباره‌ی دلایل عدم تحقق وعده‌ی تحویل پنجاه میلیون واکسن برکت در روزهای پایانی شهریور ۱۴۰۰ منتشر کرد بیشترین تاکید را بر تاثیر تحریم داشته است، به طوری که در آن گزارش که حدود ۲۰۰۰ کلمه بود به شکل میانگین هر صد کلمه یک بار از واژه‌ی تحریم استفاده شده است.

با  آغاز به کار دولت سیزدهم محمد مخبر که به دلیل عدم تحقق وعده‌اش در مورد واکسن کرونا مورد انتقادات جدی قرار گرفته بود راهی دولت شد و به‌عنوان معاون اول کار خود را آغاز کرد. این انتصاب که با واکنش‌های منفی از سوی بخشی از حامیان ابراهیم رئیسی هم همراه بود حکایت از آن داشت که مسئولان امر چندان هم از عدم تحقق وعده‌ها درباره‌ی واکسن ایرانی کرونا ناخشنود نیستند و همه‌ی مدیران مرتبط با این پروژه همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و یا ارتقا می‌گیرند!

اندکی پس از آغاز به کار دولت سیزدهم، محمد مخبر که به نوعی به‌عنوان مسئول تولید واکسن ایرانی مقابله با کرونا شناخته می‌شد دستور واردات بیست میلیون واکسن خارجی کرونا تا پایان شهریور را صادر کرد. دستوری که با واکنش‌های طنزآمیز و منفی کابران شبکه‌های اجتماعی نیز همراه شد.

با وجود آن که در نهایت و با واردات انبوه واکسن‌های خارجی کرونا که در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم خریداری شده بود درصد بالایی از مردم توانستند دوز اول و دوم این واکسن را دریافت کنند اما هنوز خبری از پنجاه میلیون واکسن‌ برکت نیست!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. 50 میلیون واکسن ندادند که اشکالی نداره! به کوری چشم دشمن و ستون پنجم نفوذی فضولش، عوضش پول ها را گرفتند و …. خوردند و یک آبی هم روش!

  2. سلام ؛همانطور ک شما هم گفتین من و خیلی های دیگر با استناد ب وعدهای آقای مخبر وی حساب خیلی ساده و ابتدای مبنی بر اینکه ی مقام رسمی پشت تریبون ملی وبا تاکید و اعتماد ب نفس کامل این وعده ها رو میدن …..
    و تو بوق وکرنا ک اینا کار درستن و مرد عمل اند و ب خوبان وصلند ….
    پیش خودمون گفتیم پس اینا دیگه وعده دروغ نمیدن ….وب وعدشون عمل میکنن…..
    برا همین خواستیم هم ی سرمایه گذاری کر ه باشیم و هم ی آبی ب آسیاب این کار درستا بریزیم خرداد ی مقدار سهم برکت خریدیم …….ی ماه بعد دوباره خریدیم ….و ایشون دوباره مطمئن تر از قبل حرفها رو تکرار کر ن ….ی روز گفتن دستگاهها تو راه ی روزه دیگه گفتن خط دوم رو نسب کردیم دارن لکه گیری میکنن وخط سوم در مراحل آخر ……اینبار نتنها خودمون خریدیم بلکه ب همه هم توشیه کر یم آخرای شهریور ک نزدیک شد باز حرف از نشدن نزدن و گفتن با تمام مشکلات ب وعده ها عمل میکنبم شاید چن روز تاخیر داشته باشیم …ما هم پیش خودمون گفتیم خوب حالا ۷۰الی۸۰ درصد هم عمل کنن خوبه …..دیگه از نصف وعده هاشون ک کمتر نمیشه !!!غیر ممکنه!!
    سهام رو با دروغ وعده پوچ بالا کشیدن و غالب کردن ب ملت …اونم جلو چش مردم و با استفاده از تریبون ملی …یعنی کلاه برداری کاملا فانونی…
    حالا حرف من اینکه آیا نمیشه طلب ضرر وزیان کرد بابت وعده های دوروغ ک مثداق خلف وعده هست؟؟؟
    میشه ی گروهی از کسانی ک مثل من ضرر کردن تشکل داد وگروهی پی گیر شد؟؟؟

    1
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا