خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خواسته‌های مولوی عبدالحمید در دیدار با وزیر خارجه

مولوی عبدالحمید، روز چهارشنبه (۲۷ بهمن ۱۴۰۰) با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد و بر حق‌آبه هیرمند، آزادی صیادان گروگان ایرانی و به‌کارگیری اهل سنت در وزارت خارجه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان، در این دیدار که در ساختمان وزارت خارجه صورت گرفت، پیرامون مسائل مختلف داخلی و خارجی تبادل‌نظر شد.

مولوی عبدالحمید در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با توجه به اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی که غرب و به‌ویژه صهیونیست‌ها آن را ترویج می‌دهند، حُسن همجواری با کشورهای همسایه و تلاش برای افزایش و تحکیم روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اسلامی به‌ویژه کشورهای همسایه ضروری است.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان همچنین از وزیر امور خارجه خواست: برای آزادی صیادان و گروگان‌های ایرانی که از سیستان‌وبلوچستان و مناطق ساحلی در کشورهای سومالی، سریلانکا و موزامبیک اسیر و زندانی هستند، تلاش‌های قانونی لازم صورت گیرد.

مولوی عبدالحمید جامعه اهل‌سنت ایران را میهن دوست خواند و بنا بر اصل شایسته‌سالاری، خواستار بکارگیری «شایستگان اهل‌سنت» در وزارت خارجه در رده‌هایی همچون سفیر، کاردار و… شد.

او همچنین برای هیئت مذاکره‌کنندهٔ ایران در وین آرزوی موفقیت و سربلندی کرد و گفت: امید است سرانجام این مذاکرات خوشحالی مردم و حل مشکلات ملت ایران باشد.

در این دیدار همچنین مسئله حق‌آبه هیرمند مورد بحث قرار گرفت و مولوی عبدالحمید بر پیگیری این مسئله از طریق دیپلماسی رسمی و مردمی تأکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت منطقه و جهان اسلام، حرکت در جهت تحکیم وحدت در بین کشورهای اسلامی و امت اسلام را جزو اصول اساسی سیاست خارجی خواند و بر ضرورت بسیج همه ظرفیت‌ها در تحکیم فضای همدلی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه در مورد حق‌آبه ایران، به دیدار خود با وزیر امور خارجه افغانستان اشاره کرد و گفت: امیرخان متقی، وزیر امورخارجه افغانستان در دیدار اخیر قول داده است که مسئله حق‌آبه ایران رعایت خواهد شد.

امیرعبداللهیان همچنین درباره‌ی حل موضوع زندانیان و گروگان‌های ایرانی در سومالی، سریلانکا و موزامبیک از “حمایت قاطع و همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از حقوق تمامی اتباع ایرانی در خارج از کشور برای استیفای حقوق ایرانیان خارج از کشور” خبر داد.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار، با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات وین، بر عزم دستگاه سیاست خارجی در صیانت از حقوق ملت ایران تاکید کرد.


خبر وزارت خارجه درباره‌ی این دیدار

سایت وزارت خارجه درباره‌ی این دیدار نوشت:

»در دیدار مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان با دکتر امیرعبداللهیان در محل وزارت امورخارجه، وزیر خارجه کشورمان ضمن تاکید بر رویکرد دولت مردمی و تحول گرای سیزدهم در حمایت قاطع و همه جانبه از حقوق تمامی اتباع ایرانی در خارج از کشور، از برنامه‌های جامع وزارت امور خارجه در استیفای حقوق ایرانیان خارج از کشور خبر داد.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار ، با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات وین، بر عزم دستگاه سیاست خارجی در صیانت از حقوق ملت ایران تاکید کرد.

دکتر امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت منطقه و جهان اسلام، حرکت در جهت تحکیم وحدت در بین کشورهای اسلامی و امت اسلام را جزو اصول اساسی سیاست خارجی خواند و بر ضرورت بسیج همه ظرفیتها در تحکیم فضای همدلی تاکید کرد.

مولوی عبدالحمید نیز در این دیدار، عشق به میهن اسلامی را وجه مشترک بین تمامی ایرانیان در داخل و خارج از کشور خواند و با اشاره به خباثت های رژیم صهیونیستی در منطقه جهت ایجاد فضای اسلام گریزی و ایران هراسی، اولویت بخشی به سیاست همسایگی در دولت مردمی و تحول گرای سیزدهم را اقدامی هوشمندانه دانست.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در پایان با آرزوی موفقیت مذاکره کنندگان کشورمان در وین، سرافرازی ملت ایران و امت اسلامی را از خداوند متعال مسالت نمود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مگر عبدالحمید وزیر خارجه اهل سنت ایران است با وزیر خارجه کشور ملاقات دارد ؟!!شأن او نیست که با شخص وزین وزیر ملاقات داشته باشد، البته او بعد از به قدرت رسیدن طالبان فورا موفقیت طالبان را در نماز جمعه تبریک گفت، و منتظر تصمیم دولت ایران نشد .قطعا ایشان امروز هم خواسته های طالبان را تلویحا نمایندگی میکند. اگر ملاقات هم ضرورت داشت باید با یکی از دیگر مدیران وزارتخانه ملاقات میکرد،،. ایشان ظرفیت احترام را ندارد.

    4
    3
    1. باید به حقوق اقلیت ها احترام‌گذاشته‌شود
      چه‌بسا اهل سنت بسیار افراد شایسته ای برای گماردن‌در پست های مدیریتی داشته باشند
      حدس میزنم‌شما سیستانی هستید که این گونه موضع جانبدارانه علیه مولانا گرفته اید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا