خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سیدحسن نصراللهِ لیبرال

مجید مرادی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «سیدحسن نصراللهِ لیبرال» نوشت:

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله در مراسم یادبود رهبران شهید مقاومت (16فوریه 2022) گفت: آزادی بیان بخشی از هویت لبنان است. لبنان در طول تاریخش پناهگاه همه اپوزيسيون های جهان عرب و غیرعرب بوده است. چه کسی می خواهد لبنان را به کشور سرکوب تبدیل کند؟ به کشوری که دهان باز کردن در آن ممنوع باشد؟!

اي کاش دبیرکل محترم حزب الله به سفیر سوریه هم که در صف اول جمعیت در مجتمع سیدالشهدا نشسته و شاهد سخنرانی ایشان بود می گفت ای کاش سوریه هم مانند لبنان بود تا دچار جنگ داخلی نمی شد. ای کاش آزادی بیان بخشی از هویت سوریه هم بود تا به جای گلوله، کلمات ردوبدل می شد. ای کاش دولت سوریه هم مانند دولت لبنان منتخب می بود تا بر اثر لجاجت و حکومت ابدی خاندان اسد نابود نمی شد.

حزب الله لبنان در دوسه دهه اخیر انصافا به زندگی دموکراتیک تا حد بالایی التزام داشته و به بلوغ سیاسی رسیده و جامعه لیبرال را پذیرفته و دست از شعارهای عریض و طویل چهل سال پیش خود برداشته و دنبال تغییر دنیا نیست و از سلاح خود در داخل تا حد ممکن بهره نمی گیرد. چنین حزب بالغ و عاقلی باید به دیکتاتور دمشق کمک می کرد تا به آزادی بیان و تکثر سیاسی و تعدد احزاب مجال دهد و با یکدندگی کشورش را نابود نکند.

اوایل بحران سوریه و احتمالا سال 1391 سفیر فقید اسبق ایران در بیروت غضنفر رکن آبادی از نظام سوریه شگفت زده بود و از او شنیدم که می گفت ارتش سوریه اصلا چیزی به نام گلوله مشقی را نمی شناسند تا بدون کشتار تظاهرکنندگان را متفرق کند و اصلا اعتقادی هم به گلوله مشقی ندارند چون معتقدند هرکس تظاهرات کند باید کشته شود! رکن آبادی افزوده بود که ایران به سوریه گلوله صدادار مشقی فرستاد که اینها را شلیک کنید و آدم ها را نکشید.

برگردیم به سخن نصرالله که حزب او به رغم پاره ای اشتباهات تجربه درخشانی هم در آزادسازی اراضی اشغالی و ایستادگی در برابر اشغالگران صهیونیست دارد و هم در زندگی سیاسی و کنش پارلمانی دموکراتیک و هم در تعامل روادارانه در برابر جامعه متنوع و متکثر. برای همین است که می بینید دختران نیمه لخت لبنانی هم عکس سیدحسن را به بالای سر می برند و دوستش دارند. خانم فیروز خواننده معروف مسیحی لبنانی هم به گفته پسرش زیاد الرحبانی از دوستداران اوست.

نصرالله به جامعه لیبرال و آزاد و متکثر و متنوع و منتقد باور دارد هر چند سخت ترین و تلخ ترین انتقادات هم به او می شود. او خود در پناه چنین جامعه ای است. او بر این شاخه نشسته است و می داند که باید حرمت نگه دارد تا حرمت ببیند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این اقایان و خانم ها وقتی قدرت دارند و می توانند, از اسلحه استفاده کنند, می شوند …….
    وقتی قدرت ندارند و نمی توانند از اسلحه استفاده کنند ,می شوند,طرفدار ازادی و……
    این جماعت خود حق بین و تمامیت خواه و….. , می دانند, کی و کجا و چه زمان, چه بگویند و چه بکنند!
    لبنان فعلااین سخنان و رفتار را می طلبد.
    ………………………………..

  2. متن خوبی بود ، ما ایرانی ها هرچه میکشیم از این آقای نصرالله لیبرال است .

    اینها بنام اسلام و مقاومت آبروی اسلام را بردند ، وقتی قرار است دولت لبنان و سوریه با دولت اشغالگر رژیم صهیونیستی ارتباط اقتصادی داشته باشند پس دولت ایران بیجا می کند دلارهای ایرانی را که حق و حقوق ما جوانان و نسلهای بعدی است خرج این جماعت می کند .

    حزب الله راست می گوید خودش برای خود مدل اقتصادی طراحی کند چرا خزانه ایران و جیب مردم مظلوم ایران را خالی می کند؟!!!!!!!!!

    این نقدهای تند و تیز حقیقت است ، بدانید و آگاه باشید امروز مساله اصلی اسلام فلسطین نیست بلکه خود ایران و مردم فقیر و ستمدیده ی ایران است .

    ….

    پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم 3 سال شعب ابیطالب را تحمل کردند و در آن 3 سال بهترین یاران و یاوران خویش را از دست دادند اگر دعای ایشان نبود از آن بلا رها نمیشدند ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا