خرید تور تابستان

حاج آقا! روس‌ها تبریز را اشغال و آزادی‌خواهان را اعدام کردند

اکبر اعلمی، نماینده‌ی اسبق مردم تبریز در مجلس، به موضع‌گیری امام جمعه تبریز درباره‌ی تجاوز روسیه به اوکراین انتقاد کرد و اشغال تبریز توسط روس‌ها و کشتار مردم و آزادی‌خواهان را به او یادآوری کرد.

به گزارش انصاف نیوز، آقای اعلمی در کانال تلگرامی خود نوشت:

آل هاشمی

آل‌هاشم در نمازجمعه تبریز: روسیه می‌خواهد تا اوکراین بیش از اینکه مرکز جاسوسی و نظامی علیه مسکو شود، کنترل شود و این کار منجر به درگیری شد، ولی آنچه در این رابطه منطقه را تهدید می‌کند ناتو است.
پوتین برای برقراری صلح در مناطقی به وزارت خارجه خود دستور داده است تا مذاکرات این دو منطقه ایجاد شود، ولی گویا رئیس جمهور روسیه راه سوم یعنی به رسمیت شناختن دو جمهوری را انتخاب کرده است.

خبرگزاری صداوسیما – ۶ اسفند ۱۴۰۰

حاج آقا، اگر سایرین، رسالت خود و شعار نه شرقی و نه غربی که جزء اهداف انقلاب۵۷ بوده را فراموش کرده و خطبه‌های بخشنامه‌ای ایراد می‌کنند، از شما بعید است که با تحلیل‌های دیکته شده به توجیه تجاوز روس‌ها به اوکراین بپردازید!

آذربایجان هنوز از یاد نبرده‌ است که چگونه روسها پس از چندین روز اردوکشی و محاصره تبریز، در بامداد ۲۹ آذر ۱۲۹۰ هم به بهانه حضور مورگان شوستر آمریکایی در راس خزانه‌داری کل ایران، این شهر را به اشغال خود درآورده و با اعدام آزادی‌خواهان و کشتار مردم عادی، در دهم دی ماه همان سال، ۸ تن از مشروطه‌خواهان، از جمله ثقه‌الاسلام مجتهد بلندآوازه این شهر را به دار آویختند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. در این خصوص صد در صد با اعلمی موافقم و به نظرم اوضاع ایران در جنگ جهانی اول و دوم باید به کتابهای درسی افزوده شود

    25
    9
  2. مسلمان شیعه، آخرت خود را به دنیای پوتین نفروشیم، تاریخ چه قضاوتها که نخواهد کرد. از کی تا حالا تجاوز و تعدی در اسلام حلال شده است؟ الله الله.

    30
    6
  3. سلام‌پس‌یعنی‌روسیه‌در‌دوره‌پهلوی
    که‌ایران‌متحد‌امریکابودومراکز‌
    جاسوسی‌وشنود‌دراختیار‌امریکا
    گذاشته‌بود‌حق‌داشته‌به‌ایران‌حمله
    کندوکوتاهی‌کرده.

    24
  4. برسد بدست حاج اکبر اعلمی
    اگر بخواهیم تاریخ را با این عینک ببینیم باید برگرددیم و در غارها زندگی کنیم . مثلا ویتنام ژاپن بگوید امریکا همانی است که آنها را بمباران اتمی و سایر کشورهای دنیا هم همچنین . اما درباره ایران خودمان تصور کنید همسایگان ما از ” تجاور” ایران در زمان های قدیم مثلا دوره نادر شاه بگویند . ما خودمان هم از جنگ وتجاور ترکیه در زمان صفویه و حمله اعراب در زمان ساسانیان . و نیز حمله مفول ها . آنوقت در دنیا هیچکس نباید باهمدیگر رابطه داشته باشد. این واقعیت گذشته را باید چراغ راه آینده کنیم ، نقاط ضعف و قوت جنگ ها بررسی کنیم و از انها در شرایط پیچیده جهان استفاده بهینه بکنیم . گریه بر گور گذشتگان و جنگ حیدری و نعمتی دردی از اکبر اعلمی و کشورها را دوا نمی کند

    1
    4
  5. سلام‌از‌وقتی‌اعلامیه‌چهار‌امام‌جمعه
    در‌موضع‌گیری‌جنگ‌‌قره‌باغ‌به‌نفع‌
    جمهوری‌آذربایجان‌صادر‌شد‌.
    مواًضع‌خطبه‌نماز‌جمعه‌در‌چهار‌شهر‌تبریز
    ارومیه‌اردبیل‌وزنجان‌تفاوت‌محسوسی
    کرده‌‌حال‌شما‌نام‌آنرا‌بخشنامه‌ای‌
    گذاشتی.‌همه‌میدانند‌درجنگی‌که‌منجر
    به‌جدایی‌قفقازازایران‌شد‌تحقیقا
    یک‌میلیون‌شیعه‌آذربایجانی‌شهید
    ونابود‌شدند‌این‌جنگهای‌بیست‌ساله
    از‌یاد‌آذربایجان‌نمیرود‌

    1
    2
  6. روسیه نه اون روسیه تزاریه ، نه ایران, ایران اونموقع، کمی تاریخ بخونید
    حتما عراق الان هم همون عراق صدامه!!!
    برای شما که آمریکای ترامپ با بایدن فرق داشت، بعیده همچین حرفایی بزنید

    2
    1
  7. ای ملت تبریز اویان وقت سحرده …..

    کاملا با جناب آقای اعلمی موافقم ، شهید ثقه الاسلام تبریزی آن عالم برجسته بزرگترین سند تاریخ است که در مقبره الشعرا دفن شده است .
    ثقه الاسلام عزت و شرف آذربایجان بود که روسهای مست او را در ظهر روز عاشورای سال 1290 خورشیدی به دار آویختند و امثال جناب آل هاشم ها مردم را به عزاداری ظهر عاشورا دعوت کردند نه دفاع از آزادیخواهان خویش !!!!!!!!

    امروز دفاع از استقلال و تمامیت ارضی اوکراین ولو زبانا بر همه واجب است و محکوم کردن روسیه و متحد تهی مغزش بلاروس نیز بر همگان واجب است .

    جناب آل هاشم ؛
    شما با این دفاع خطرناک از روسیه ، از چهره ی حقیقی خویش رونمایی کردید و آنرا بر همگان شناساندید ولی من فقط یک توصیه برادرانه به شما دارم و آن اینکه تا دیر نشده به اوراق تاریخ مراجعه کرده و آنرا ورق بزنید .

  8. چقدر مسخره … اکبر خان اعلمی به جای پاسخ به حرف امام جمعه یک نکته دیگری را که ربطی به مسئله ندارد را بازگو می کند . همینقدر هوچی گر و ناشیانه!

  9. 0ایشان میداند که چه بفرمایند ولی چه میتوانندبکنند با دستورالعمل خطبه های نمازجمعه که برایشان ارسال میشه وباید درهمان موضوع خطبه بخوانند.

    1
    1
  10. همانطور که فرموده اید، کپی مباحثی که باید در روز خاص گفته شود، به همه بلندگو دارند میرسد. اگر بلندگو داران مسن هم باشند، تاریخ مشاهده شده یا خوانده شده را بیاد ندارند.

  11. اینهم مصداق ..حال افرادمهم است….هم نیست…یکجانشان دهیدکه این گرگ سرکوبگرعملی بنفع ایندارانجام داده باشد…ان سوریه وحملات اسراییل وتعاملش با پوتین ..واین اخری رای مثبت به تحریم یمن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا