خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمایت انجمن تهران از مردم اوکراین و اعتراض به سیاست دولت رئیسی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در حمایت از مردم اوکراین و نیز در اعتراض به سیاستهای دولت در قبال این موضوع بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن کامل بیانیه‌ی این تشکل دانشجویی در پی می‌آید:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
‎وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ

و بر ظالمان تکیه ننمایید، که موجب می‌شود آتش شما را فرا گیرد؛ و در آن حال، هیچ ولیّ و سرپرستی جز خدا نخواهید داشت؛ و یاری نمی‌شوید! [11–113]

دنیای روزگار ما، علی رغم تمامی توفیقاتش، بعضا چهره‌ی کریه و زشتی به خود می‌گیرد که نتیجه امیال سیاه حکومت‌های توتالیتر و مستبد است. هر گوشه که جنگی هست، پای حکومت‌های روسیاه مستبد در میان است. چونان که هوس کشورگشایی و ماجراجویی گریبان گیر یکی از همین مستبدین، شده است. چند روزی است که از حمله‌ی همه جانبه‌ی روسیه به اوکراین می‌گذرد. تجاوز آشکار شخص ولادمیر پوتین به خاک اوکراین با هر توجیه و بهانه‌ای محکوم است.

از سوی دیگر، سکوت قاطع و حمایت تلویحی دولت جمهوری اسلامی ایران از این تجاوز، مایه‌ی بهت و حیرت و همچنین موجب شرمساری ملت ایران گردیده است. چه بر ما گذشته است که خاکی که خود روزگاری مورد تجاوز و حمله‌ی روسیه و بعدها حزب بعث عراق – که مورد حمایت همه جانبه‌ی شوروی بود- قرار گرفت و حاصل آن صدها هزار شهید و جانباز بوده و هنوز هم از آلام آن روزها دردمند است، حال زمامداران آن در سمت و حمایت از کشور متجاوز ایستاده‌اند؟

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران ضمن محکوم نمودن تجاوز آشکار روسیه به اوکراین از دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد هر چه سریع‌تر رویکرد غیر منطقی، غیر عقلانی و متضاد با آرمان‌های انقلاب را تصحیح نموده و تجاوز آشکار روسیه به اوکراین را محکوم نماید.

والسلام.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. باید‌گفت‌مردم‌مسلمان‌ایران‌مخالف‌‌انسان‌کشی‌در‌هرجای‌دنیا‌می‌باشند
    اما‌اینکه‌آقایان‌سیاسیون‌اهل‌علم‌دانشگاه‌تهران‌وعلوم‌پزشکی‌‌‌که‌به‌دولت‌‌خدمت‌گذار‌ایران‌‌انتقاد‌دارند‌برای‌حمایت‌ازظالمین‌‌اروپایی‌که‌انواع‌سلاح‌های‌مختلف‌به‌دولت‌عربستان‌واسرایل‌می‌دهند‌برای‌قتل‌‌عام‌مردم‌یمن‌وفلسطین‌وسایر‌کشورهای‌مسلمان‌‌صدای‌شما‌برای‌محکومیت‌‌در‌نمی‌آید‌وهمه‌خفه‌شدید‌وحالا‌کشور‌اوکراین‌‌که‌یک‌دولت‌‌غرب‌گرا‌است‌‌‌‌و‌دولت‌دوم‌یهودی‌اسرایلی‌در‌اروپا‌است‌شما‌از‌آنها‌طرف‌داری‌وحمایت‌می‌کنید‌‌داعی‌مهربانتر‌از‌مادر‌شدید‌شاید‌هم‌چون‌بستگان‌شما‌در‌اوکراین‌تحصیل‌می‌کنند‌دم به‌انتقاد‌از‌دولت‌می‌زنید‌این‌جای‌‌تعمل‌‌وسوال‌است‌؟؟؟!

    4
    1
    1. در ترک دفاع از مظلوم، بهانه قبول نیست؛ چه شما و چه دیگران . چه اوکراین و چه یمن و چه ایران. چه هواپیمای ایرانی بر خلیج فارس و چه هواپیمای اوکراینی بر فضای ایران

      4
      1
  2. مسئولان … به جایی رسیده اند که …
    دیگر حتی انجمنهای اسلامی هم با جرات و صراحت … موضع میگیرند

    2
    4
  3. ببخشیدا این انجمن اسلامی در مورد تجاوز عربستان به خاک یمن و کشتار مردم مسلمان این دیار و آوارگی میلیونها زن و مرد آیا اعلامیه ای داده است؟ اینجاست که این انجمن ها به اصطلاح اسلامی که بوئی از اسلام نبرده با زدن یک آیه در نظر دارند همان منویات اسرائیل و امریکا را بخورد مردم بدهند . اینکه روسیه به چه دلیلی به اوکراین حمله کرده و یا اینکه دلیل رئیس جمهوری یهودی و دلقک اوکراین با ملحق شدن به ناتو چه در سر داشت جای بحث دارد و اینکه جنگ و تجاوز به هر کشوری محکوم است این هم بحثی ندارد ولی با ریشه یابی مسائل شاید این سخن طلائی مولای متقیان اینجا بخوبی روشن شود کلمه حق و یراد بها الباطل

    4
    1
    1. سلام . این مغالطه شما به زبون ساده «مغالطه ی اگه یه حرف درستو نزدی ، دیگه هیچ حرف درستی نمیزنی اه». پس لطفا دقت کنید

  4. حمایت از ظالم و توجیه ظلم و ستم آن، جایی در اسلام ندارد، حتی اگر این ظالم کشور روسیه باشد. اگر مسئولان تاریخ صد سال گذشته را فراموش کرده اند، دوباره نگاهی به رفتار صد ساله اخیر روسیه و شوروی با ایران کنند. اگر غرورشان نمی گذارد که بابت این اشتباهات مقابل روسیه از ملت ایران عذر خواهی کنند، لطفا دیگر با توجیحات نادرست برای سرپوش گذاشتن به تجاوز روسیه به اکراین، پرونده خود را سیاه تر نکنند. به امید آزادی در تفکر، در گفتار و در کردار برای همه ملت ها و انسانها.

    1
    3
  5. اوکراین قبل از نصب دست نشانده مخملی (هنرپیشه کمدی) توسط دموکراتها کاملا در صلح و آرامش بود.

    2
    1
    1. گفت : خر نصرالدین رو در کارونسرا دزدیدند. یکی گفت تقصیر دیوار کوتاه کارونسراست. یکی گفت تقصیر نگهبان کارونسرا. یکی گفت تقصیر خر بی فکر … بالاخره صدای نصرالدین دراومد که پس از قرار معلوم : همه مقصرند بجز خود دزد خر !!!

      1
      2
  6. عشق در معبد ظاهر زده قربانی شد
    دین که آرامش ما بود، پریشانی شد
    ارمنی خواست مسلمان شود، از دیدن ما
    تارک دین مسلمانی و نصرانی شد
    آن که دانست لب از غصه فروبست و نگفت
    تا سخن سکه ی بازار سخنرانی شد
    در خطاپوشی حق عیب چه دیدید که باز
    رقم تهمت و کذب اینهمه کیهانی شد
    خواجگان خدمت هم فرض به مردم کردند
    نذرشان باد ادا کاینهمه روحانی شد
    صحبت از خدمت خلق است و نمی بینیمش
    گوییا باز به ما خدمت پنهانی شد !
    آه و آواز اگر گوش نباشد در بین
    چه تفاوت ؟ برو کین صحبت پایانی شد

    1
    2
    1. حمایت!!!
      گمونم بهتر بود کمی تامل می کردن تا رئیس جمهور ورهبر موضع جمهوری اسلامی رو دراینباره بیان می کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا