خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جشنواره داستان کوتاه شریف برای افزایش آگاهی چالش های فقر

ایلنا نوشت: نخستین جشنواره دوسالانه داستان کوتاه شریف به همت مؤسسه خیریه نیکوکاران شریف و با رویکرد دریافت آثار هنری مبتنی بر داستان کوتاه و خاطره نویسی در چهارچوب موضوع اصلی این رویداد “فقر و چالش های برآمده از آن” آغاز به کار کرد.

دکتر شیوا محمدی نیک رییس هیات امنای جشنواره و مدیرعامل این سازمان مردم نهاد در مصاحبه با سرویس اجتماعی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی نویسندگان دغدغه مند و حمایت از ایشان به منظور تولید کارهای مرتبط با این حوزه به منظور گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری عنوان کرد .

اعظم ایزدیار دبیر این رقابت دوسالانه نیز اظهار داشت : فقر و چالش‌هایش از آن دست مشکلاتی هستند که حتی به مرحله تعریف هم نرسیده‌اند و چه ابزاری بهتر از ادبیات می تواند آن را تبیین کند؟ ادبیاتی که تا مسائل از صافی آن نگذرند برای جامعه قابل تعریف نبوده و مورد وفاق و آگاهی جمعی قرار نمی‌گیرند.

ایزدیار اضافه کرد : در این جشنواره قرار است ضمن دریافت دیدگاه های مختلف در حوزه فقر به روایت های به روزتری از تعریف فقر در شرایط اجتماعی و اقتصادی جدید برسیم و به راهکارهایی برسیم که از دریچه آثار ادبی بتوانیم توجه دهک های توانمند جامعه را به جوامع کم برخوردار گره بزنیم و از این میان فرصت های جدیدی را برای رشد و بالندگی خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست مهیا کنیم .

“جشنواره دوسالانه داستان کوتاه شریف” در پایگاه اینترنتی به نشانی www.sharifngo.com/sharifestival آخرین اخبار و اطلاعات را به اطلاع مخاطبان و علاقمندان می رساند . مهلت ارسال آثار تا یکم خردادماه 1401 خواهد بود و آثار صرفا در قالب فایل ورد می بایست به نشانی پست الکترونیک festival@sharifngo.com ارسال گردد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا