خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مدیر ایرنا: آنچه روحانی کاشته بود در 1400 ثمر داد

زشت و زیبای 1400 [بخش دوم] / علی نادری

انصاف نیوز در سلسله گفت‌وگوهایی با چند فعال رسانه‌ای کشور از تحلیل آنان از سال ۱۴۰۰ و چشم‌انداز و پیش‌بینی که از سال ۱۴۰۱ دارند پرسیده است. آنچه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگو با علی نادری، مدیرمسئول خبرگزاری ایرنا است.

علی نادری، مدیرمسئول خبرگزاری ایرنا درباره‌ی مهم‌ترین اتفاق سال ۱۴۰۰ با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید: اتفاق خوب در سال ۱۴۰۰ به نظر من برآمدن دولت آقای رئیسی بود که به نفع کشور و به نفع جامعه بود و اینکه یک رویکرد متعادلی بر کشور حاکم شود و دولت به سمت حل مشکلات برود بدون آنکه کشور را معطل کند و در کنج عدم توافق یا توافق و امثال این‌ها قرار دهد سعی کند راه‌های دیگری را پیدا کند و برای حل مشکلات و کار را پیش ببرد.

آقای نادری در مورد چشم‌انداز ۱۴۰۱ نیز گفت: الان داریم به یک سمت خوبی می‌رویم همین تبدیل آن وضعیت نا امیدی به سمت امید و روشنایی اتفاق خیلی خوبی در کشور است. هم همتی که در دولت وجود دارد و هم مجموع برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که در بخش‌های مختلف دارد به صورت جداگانه انجام می‌شود در جهت بهبود اوضاع است و مجموع همه‌ی اینها اتفاقات خوبی را برای کشور رقم می‌زند.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: به نظرم سال ۱۴۰۰ از یک جهت سال خیلی مهمی بود، چون نتیجه عملکرد ۸ ساله دولت آقای روحانی در سال ۱۴۰۰ به یک نوعی بار و ثمره‌اش را داد و آنچه که ایشان کاشته بود محصولش در سال ۱۴۰۰ به نوعی بار داد. چه در حوزه سیاست خارجی، چه سیاست داخلی، چه اقتصاد مسیرهایی که درست یا غلط رفته بودند همه نتیجه‌هایش خودش را نشان داد.

نادری ادامه می‌دهد: من اعتقاد دارم که کیفیت برگزاری انتخابات و نحوه ورود مردم به انتخابات و مدل برگزاری انتخابات در هر دوره ای نتیجه و ثمره‌ی کارنامه‌ی سیاسی آن دوره است. مثلاً انتخابات ۸۴ ثمره‌ی عملکرد و کنش سیاسی دولت آقای خاتمی بود یا انتخابات ۹۲ ثمره‌ی کنش آقای احمدی‌نژاد بود، به نظرم انتخابات ۱۴۰۰ هم نتیجه و ثمره‌ی کنش سیاست داخلی آقای روحانی بود.

نادری درباره‌ی وضعیت کشور در سال ۱۴۰۰ گفت: به لحاظ اداره کشور سال خیلی سختی بود؛ چالش‌های خیلی جدی برای کشور شکل گرفته بود. در حوزه‌ی اقتصادی منابعی که باید دولت بتواند تامین کند و تا هزینه‌های جاری خود را پرداخت کند و یا وضعیتی که در بورس شکل گرفته بود یا در حوزه‌ی افزایش حقوق‌ها و یا تورم خیلی آزاردهنده‌ای که وجود داشت و موضوع تامین کالاهای اساسی، موضوع کرونا که با وجود اینکه یک دوره‌ی پیک را عبور کرده بودیم دوباره بازگشتیم به عدد و رقم‌های وحشتناک ۷۰۰ نفر فوتی در شهریور ماه؛ نتیجه‌ و محصول این وضعیت هم انتخابات ۱۴۰۰ بود.

مدیرمسئول ایرنا با بیان اینکه «نتیجه‌ی انتخابات به نظر من نتیجه‌ی خوبی شد»، گفت: اتفاق خوب در سال ۱۴۰۰ برآمدن دولت آقای رئیسی بود که به نفع کشور و به نفع جامعه بود. و اینکه یک رویکرد متعادلی بر کشور حاکم شود و به سمت حل مشکلات برود بدون آنکه کشور را معطل کند و در کنج عدم توافق یا توافق و امثال اینها قرار دهد و سعی کند راه‌های دیگری را برای حل مشکلات پیدا کند و کار را پیش ببرد. توفیقات و موفقیت‌های خوبی هم اتقاق افتاد مثل واکسیناسیون عمومی یا اینکه توانستیم ثبت سفارش کنیم و پولش را پرداخت کنیم و کالاهای اساسی وارد شود یا بدون خلق پول پرداخت هزینه‌های جاری کشور اتفاق بیفتد یا اینکه در حوزه تعامل با دنیا بتوانیم همه‌ی طرف‌ها را متوازن پیش ببریم به شکلی که هم با شرق کار کنیم و هم با غرب در مذاکرات وین گفت‌وگو کنیم.

وی در ادامه‌ی این بخش از صحبت‌های خود گفت: توانستیم با همه‌ی دنیا تعامل ایجاد کنیم. با همسایه‌ها تعامل کنیم و درهایی را که تا الان بی جهت به روی خودمان بسته بودیم باز کنیم و با کشورهای اطرافمان مثل تاجیکستان ترکمنستان و حتی جمهوری آذربایجان یا از آن طرف کشورهای مثل قطر و …  تلاش شد این مسیر ها باز شوند. و یا عضویت ایران در شانگهای که به نظرم مهم بود.

نادری با بیان اینکه «در حوزه‌ی ورزشی هم صعودمان به جام جهانی اتفاق خیلی مهمی بود»، درباره‌ی وضعیت اقتصادی کشور در زمانی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد گفت: کنترل تورم و جلوگیری از تشدید آن در کشور و همینطور حرکت تورم به سمت نزولی شدن، ساماندهی وضعیت پرداخت‌ها و حقوق، رسیدگی به وضعیت بازنشستگان و… اتفاقات خوبی بود که در سال ۱۴۰۰ رخ داد و همینطور افزایش فروش نفت را داشتیم و نتوانستیم از پول آن استفاده کنیم و به داخل کشور بیاوریم یا این مورد آخر که دریافت طلب‌مان از انگلیس بود و…

این فعال رسانه‌ای اصولگرا در مورد بدترین رخداد ۱۴۰۰ گفت: بدترین اتفاق سال ۱۴۰۰ همان روزهایی بود که ۷۰۰ نفر کشته به خاطر کرونا و در واقع به خاطر بی تدبیری و بی توجهی به واکسیناسیون عمومی و بیخیالی داشتیم. بدترین اتفاق همان وضعیت ناامیدکننده که در حوزه‌ی اقتصادی و حتی سیاست خارجی و دعواهای سیاسی داخلی اوایل سال در کشور داشتیم بود. از آن فضا در آمده‌ایم و الان داریم به یک سمت خوبی می‌رویم. همین تبدیل آن وضعیت نا امیدی به سمت  امید و روشنایی اتفاق خیلی خوبی در کشور است. هم همتی که در دولت وجود دارد و هم مجموع برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که در بخش‌های مختلف دارد به صورت جداگانه انجام می‌شود در جهت بهبود اوضاع است و مجموعه‌اش اتفاقات خوبی را برای کشور رقم می‌زند.

علی نادری، مدیرمسئول ایرنا در پایان درباره‌ی چشم‌انداز ۱۴۰۱ می‌گوید: به شکلی که من اوضاع را می‌بینم و می‌فهمم اینها همه اتفاقات خوبی است و دورنما دورنمای خوبی خواهد بود. حس می‌کنم داریم به یک سمت خوبی می‌رویم و ان‌شاءالله شرایط دارد به سمت ثبات حرکت می‌کند. کنترل دولت روی چالش‌ها و وضعیت کشور دارد خوب می‌شود و نسبتاً مسلط شده‌اند. به‌نظرم داریم به سمت حل یک سری از مشکلات می‌رویم و امید دارم که سال ۱۴۰۱ یک سال خیلی خوب برای مردم بشود؛ در این سال هم در مورد وضعیت اقتصادی گشایشی داشته باشیم و همینطور در سیاست داخلی و خارجی و در حوزه‌ی فرهنگی و اجتماعی امیدم این است که وضعیت بهتری را شاهد باشیم؛ در مجموع افق را خیلی روشن می‌بینم. با مجموع اتفاقات که افتاده به نظرم اتفاقات خوبی  پیش رویمان است و دعا می‌کنیم که این اتفاق بیفتد. 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اگر فرمایشات شما درست است ، چرا نماینده مجلس میفرماید که در پاسخ به مردم برای گرانی روز افزون لال شده ایم؟

  2. در حوزه‌ی ورزشی هم صعودمان به جام جهانی اتفاق خیلی مهمی بود

    کنترل تورم و جلوگیری از تشدید آن در کشور و همینطور حرکت تورم به سمت نزولی شدن، ساماندهی وضعیت پرداخت‌ها و حقوق، رسیدگی به وضعیت بازنشستگان و… اتفاقات خوبی بود

    الله اکبر از این ………………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا