خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اوکراین در ماریوپول تسلیم نخواهد شد

یورو نیوز نوشت: حمله نظامی روسیه به اوکراین در حالی چهارمین هفته خود را پشت سر می‌گذارد که نبرد بر سر کنترل‌ شهرها میان نیروهای روسی و اوکراینی همچنان ادامه دارد.

در شرایطی که سازمان ملل گفته است دستکم ۹۰۰ غیرنظامی در جریان حمله روسیه کشته شده‌اند، آمار آوارگان اوکراینی که در نتیجه این نزاع از خانه‌های خود آواره شده‌اند از عدد ۱۰ میلیون نفر عبور کرده است.

همزمان تلاش‌های بین‌المللی برای رسیدن به آتش‌بس تا کنون بی‌نتیجه بوده است.

آخرین اخبار و تحولات مرتبط با حملۀ روسیه به اوکراین در روز دوشنبه ۲۱ مارس را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید.

3/21/2022 02:28 AM
دولت اوکراین سربازان روسی را به ربودن سه اسرائیلی متهم کرد
کی‌یف روز دوشنبه ارتش روسیه را به ربودن سه اسرائیلی در «ملیتوپول»، شهری در جنوب شرقی اوکراین متهم کرد.

مرکز ارتباطات راهبردی و امنیت اطلاعاتِ اوکراین با انتشار پستی در فیس‌بوک به نقل از ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر این کشور اعلام کرد: «اشغالگران روسی امروز در ملیتوپل سه شهروند اسرائیلی (تاتیانا کوموک و والدینش) را ربودند.»

این مقام اوکراینی توضیح بیشتری در باره این ماجرا نداده اما فرانس‌پرس در گزارش خود آورده است که میخائیل کوموک پدر این خانواده اسرائیلی تبار یک ناشر است.

3/21/2022 02:17 AM
زلنسکی بر ضرورت «دیدار» با پوتین اصرار دارد
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین بر لزوم انجام یک «ملاقات» «به هر شکلی که ممکن باشد» با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود برای «توقف جنگ» در اوکراین تاکید کرد.

آقای زلنسکی در مصاحبه با یک پایگاه خبری آنلاین دولتی در اوکراین گفت: «معتقدم که بدون انجام این ملاقات نمی توان به طور کامل درک کرد که آنها (روس ها) برای متوقف کردن جنگ آماده پذیرش چه چیزی هستند.»

3/21/2022 02:01 AM
بورل: اتحادیه اروپا برای دفاع از خود نیرو تشکیل می‌دهد
اتحادیه اروپا روز دوشنبه به طرح تشکیل یک نیروی نظامیِ واحد متشکل از ۵ هزار جنگجو رای داد و متعهد شد که هزینه های نظامی خود را به نحوی افزایش دهد که بتواند تا سال ۲۰۲۵ به تنهایی امکان مداخله نظامی در مناطق بحران را داشته باشد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد که «تجاوز نظامی روسیه لفاظی نیست و اتحادیه اروپا در خطر قرار دارد.»

این سخنان به تشکیل یک نیروی واکنش سریع اتحادیه اروپا اشاره دارد که از دو سال پیش تاکنون در قالب طرحی موسوم به « قطب‌نمای استراتژیک» در دست بررسی بوده و حالا ضرورت آن با وقوع جنگ در اوکراین بیشتر منطبق شده است.

3/21/2022 11:45 PM
زلنسکی: هرگونه «سازش» با روسیه به همه‌پرسی گذاشته خواهد شد
رئیس جمهوری اوکراین روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با یک رسانه دولتی در کشورش برای نخستین بار از سازش با روسیه سخن گفت و تاکید کرد که هرگونه مصالحه در مذاکرات با طرف‌های روسی برای پایان دادن به درگیری‌ها به همه‌پرسی گذاشته خواهد شد.

ولودیمیر زلنسکی در این خصوص تصریح کرد که به همه گروه‌های مذاکره کننده گفته است: « وقتی از تغییراتی صحبت می‌شود (که در یک توافق احتمالی گنجانده خواهد شد) و این تغییرات می‌تواند تاریخی باشد، ما از طریق برپایی همه‌پرسی در باره آن تصمیم‌ خواهیم گرفت.»

وی در ادامه یادآور شد: «مردم باید در مورد برخی از اشکال سازش و مصالحه تصمیم بگیرند و اینکه این مصالحه‌ها چه موضوعاتی را در بر خواهند گرفت به گفتگوهای ما با روسیه بستگی دارد.»

آقای زلنسکی سپس به موضوع پذیرفته نشدن کشورش در ناتو که قبلا هم از کنار آمدن با آن سخن به میان آورده بود اشاره کرد و گفت: «همه ما قبلاً این را درک کرده‌ایم. ما (در ناتو) پذیرفته نشده‌ایم، زیرا آنها (کشورهای عضو ناتو) از روسیه می‌ترسند. همین. ما باید آرام باشیم و بگوییم: خوب، پس ضمانت‌های امنیتی دیگری لازم است.»

رئیس جمهوری اوکراین افزود: برخی از اعضای ناتو می‌خواهند ضامن امنیت (اوکراین) باشند (…) آنها آماده انجام هر کاری هستند که در صورت عضویت ما در این ائتلاف باید انجام می‌دادند. من فکر می‌کنم این یک مصالحه عادی است.»

3/21/2022 11:03 PM
بایدن از شرکت‌های آمریکایی خواست در برابر حملات سایبری احتمالی روسیه هوشیار باشند
جو بایدن، رئیس‌ جمهوری ایالات متحده روز دوشنبه از شرکت‌های آمریکایی خواست تا از خود در برابر حملات سایبری احتمالی روسیه که ممکن است در واکنش به تحریم‌های غرب علیه مسکو انجام شود، محافظت کنند.

رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، تصریح کرد: «دولت من این هشدارها را بر اساس مستندات رو به تحول سرویس‌های اطلاعاتی که حکایت از تدارک روسیه برای بررسی راه‌های مختلف انجام حملات سایبری دارد، تکرار می‌کند.»

3/21/2022 01:39 AM
هشدار کمیسر اتحادیه اروپا در باره قاچاق زنان و کودکان اوکراینی
کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا روز دوشنبه نسبت به «خطر بزرگ» قاچاق زنان و کودکان اوکراینی هشدار داد.

«ایلوا یوهانسون» در این خصوص گفت: خطر قربانی شدن زنان و کودکان گریخته از جنگ و افتادن آنها به دام قاچاقچیان انسان بسیار بزرگ است.

وی در جریان بازدید از استونی به خبرنگاران گفت که گزارش‌های زیادی در خصوص قاچاق این افراد در دست نیست اما نگرانی بزرگ عمدتا به کودکان یتیم در اوکراین و خطر قاچاق کودکان آسیب‌پذیر و یا فرزند خواندگی اجباری آنها مربوط می‌شود.

3/21/2022 10:33 PM
فرانسه ۸۵۰ میلیون یورو از اموال و دارایی‌های روسیه را مسدود کرده است
وزیر دارایی فرانسه از مسدود کردن ۸۵۰ میلیون یورو از اموال و دارایی‌های الیگارش‌های روسیه در کشورش خبر داده است.

برونو لومر روز یکشنبه با اعلام این مطلب به رسانه‌های فرانسوی گفته بود: از این میان ۱۵۰ میلیون یورو از پول‌های متعلق به روسیه در حساب‌های شخصی افراد، خطوط اعتباری و موسسات فرانسوی بلوکه و املاک و مستغلاتی مرتبط با ۳۹۰ ملک یا آپارتمان به ارزش ۵۳۹ میلیون یورو به همراه دو قایق تفریحی به ارزش ۱۵۰ میلیون یورو نیز توقیف شده است.

3/21/2022 10:17 PM
اوکراین از اسرائیل برای دفاع موشکی کمک خواست
شبکه خبری فرانس۲۴ با انتشار گزارشی ضمن اشاره به نبردهای سنگین روز یکشنبه میان ارتش روسیه و نیروهای اوکراینی بر سر کنترل شهر بندری ماریوپل اعلام کرد که کی‌یف از اسرائیل برای دریافت سامانه پدافند موشکی کمک خواسته است.

در این گزارش ادعا شده است که ولودیمیر زلنسکی مقامات اسرائیل را برای دریافت این کمک‌ها تحت فشار قرار داد است.

3/21/2022 10:09 PM
تهیه کننده معترض تلویزیون روسیه به «جاسوسی» متهم شد
ماجرای اعتراض یک تهیه کننده مخالف جنگ در تلویزیون هر روز با خبرهایی تازه ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد. تازه‌ترین خبر در این خصوص کارزار بدنامی علیه وی است که به گفته فعالان رسانه‌ای در روسیه در حال افزایش است.

مارینا اووسیانوکوا که پیش‌تر ضمن دفاع از اقدام خود در به نمایش گذاشتن پلاکارد حاوی شعار ضد جنگ در جریان پخش زنده بخش خبری اعلام کرده بود باز هم این کار را تکرار خواهد کرد از سوی یکی از مسئولان ارشد شبکه تلویزیونی که وی در آن مشغول به کار است به «جاسوسی» متهم شده است.

این فرد مسئول مدعی شده که خانم اووسیانوکوا از سرویس‌های خارجی پول می‌گیرد و پیش از آن حرکت جنجالی با سفارت بریتانیا در ارتباط بوده است.

3/21/2022 09:38 PM
زلنسکی: اوکراین هیچ ضرب‌الاجلی را از روسیه نمی‌پذیرد
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد که کشورش هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی روسیه نمی‌پذیرد.

آقای زلنسکی در گفتگو با یک پایگاه خبری اینترنتی در اوکراین تاکید کرد: «هیچ اولتیماتومی از جانب روسیه پذیرفتنی نیست. برای آنکه به اولتیماتوم‌های شما احترام گذاشته شود ابتدا باید همه ما را نابود کنید.»

به گفته رئیس جمهوری اوکراین، ارتش روسیه خواهان تسلیم شدن شهرهای خارکیف، ماریوپل و کی‌یف شده است.

اوکراین پیش از این نیز تاکید کرده بود که به ضرب‌الاجل روسیه برای تسلیم شدنِ شهر در محاصره ماریوپل تن نخواهد داد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا