خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مشاور: دبیرکل هلال احمر در مسائل فرهنگی ورودی ندارد

در پی انتشار خبری درباره‌ی هلال احمد که در بعضی رسانه‌ها به عنوان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر منعکس شده است، مشاور رسانه‌ای دبیرکل این اخبار را کذب و شیطنت خبری خواند و گفت که مصاحبه‌های دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره تامین انبارهای امدادی و چادر بوده است.

علی صارمیان در گفت‌وگو با انصاف نیوز اعلام کرد: این روزها بیشتر وقت مسئولان جمعیت هلال احمر در جلسات کارشناسی و آمادگی انبارهای امدادی هلال احمر صرف می‌شود که در سیل سال گذشته خالی شده بودند. در سال گذشته نزدیک به سی استان در گیر سیل بودند که انبارها تقریبا خالی شدند و در دو هفته گذشته و بعد از اتمام ماموریت‌های سفرهای نوروزی که از نیمه اسفند تا ۱۵ فروردین ادامه داشت، رییس و دبیرکل، به ارزیابی استانهای خسارت دیده و تامین اعتبار و جایگزینی نیرو و پتانسیل امدادی مشغول هستند و سوای ارتباط این اخبار غیر مرتبط به جمعیت، جلسات تا پاسی از شب برای کارشناسی ذخایر استراتژیک و سازماندهی مجدد تیم‌ها و انبارهای امدادی در جریان است و اینگونه اخبار در خصوص امر به معروف و نهی از منکر فاقد صحت هستند.

وی افزود: سبک چنین اخباری به فعالیت غیرمرتبط یک دستگاه برمی‌گردد ‌که در جمعیت هلال احمر با توجه به زمان محدود جذب بودجه‌ی تامینی تیم‌های امدادی و انبارها و چادر و مایحتاج و ذخیره استراتژیک در فروردین، فرصتی برای اینگونه فعالیت‌ها و به تبع آن مصاحبه‌ها نمی‌ماند. مهم در جمعیت هلال احمر، تامین سلامت و جان هموطنان است و هیچگونه جلسه‌ای در این مورد در ساختمان صلح مد نظر نبوده است.

صارمیان با اشاره به فشردگی وقت دبیرکل جمعیت در بازرسی وضعیت تیم‌های واکنش سریع و انبارهای دینامیک جمعیت و ارتباط بین استان‌های معین و استان‌های دارای استعداد سانحه، روحیه‌ی دبیرکل جمعیت را عملیاتی دانست و گفت در مسائل فرهنگی جمعیت، دبیرکل ورودی ندارد و معلوم نیست چنین خبری که در راستا و جهات انسانی مقاصد و آرمان‌های جمعیت نیست، چگونه از برخی شبکه‌ها سر درآورده است. اطمینان داشته باشید جمعیت توان خود را بر کار تخصصی خود متمرکز کرده است و برای ورود به بخش‌هایی که در این خبرها آمده، برنامه و فرصتی ندارد. به هرحال در مسائل جمعیت حساسیت روی وظایف جمعیت است و در مسائل غیر مرتبط لااقل دبیرکل ورودی به این موضوعات ندارد.


روز گذشته رسانه‌ها نوشته بودند که دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه فعالیت هلال‌احمر در حوزه عفاف و حجاب، مطلوب و تلاش آن، سازنده و ساماندهی شده است، گفت:‌ به تعریف واحد از حجاب و همچنبن فرهنگ‌سازی در این زمینه نیاز داریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا