خرید تور تابستان ایران بوم گردی

میزان تلفات جانی یمن در هشت سال گذشته

طی 2600 روز حمله عربستان به یمن، بیش از 46 هزار نفر از مردم این کشور کشته و مجروح شدند.

جنایت‌های ائتلاف سعودی در 2600 روز تجاوز به یمن+اینفوگرافی

به گزارش فارس، مرکز تحقیقاتی «عین الانسانیه» در گزارشی به تلفات جانی طی ۲۶۰۰ روز حمله به یمن پرداخت.

بر اساس این گزارش،‌ طی این مدت، ۴۶ هزار و ۳۷۴ یمنی کشته و مجروح شدند که از این تعداد، ۱۷ هزار و ۷۷۵ نفر کشته و ۲۸ هزار و ۵۹۹ مجروح شدند. در این گزارش آمده است که دست کم 4 هزار و 28 کودک کشته شده و 4 هزار و 595 کودک نیز مجروح شدند.

از این تعداد ۲ هزار و ۴۴۰ زن کشته شده و ۲ هزار و ۹۱۳ زن نیز مجروح شده‌اند. از مجموعه کشته شدگان در جنگ یمن، ۱۱ هزار و ۳۰۷ نفر مرد بوده و ۲۱ هزار و ۹۱ مرد نیز مجروح شده‌اند.

طی ۲۶۰۰ روز به یمن، ۵۹۰ هزار و ۷۷۰ منزل، ۱۸۲ ساختمان دانشگاه، ۱۶۲۲ مسجد، ۳۷۶ تاسیسات گردشگری، ۴۱۳ بیمارستان، ۱۲۱۶ مرکز آموزشی، ۱۳۹ مکان ورزشی، ۲۵۴ مکان تاریخی، ۶۰ مرکز رسانه‌ای و ۹ هزار و ۷۹۹ زمین کشاورزی ویران شده‌اند.

همچنین ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندرگاه، ۳۴۲ نیروگاه، ۶ هزار و ۸۲۷ پل و راه، ۶۱۴ مرکز اینترنتی، ۲ هزار و ۸۱۵ منبع دخیره آب و ۲ هزار و ۹۵ ساختمان دولتی هدف قرار گرفتند.

زیرساخت‌ها و تاسیسات اقتصادی یمن نیز طی این مدت تحت حملات سعودی‌ها قرار داشتند. 

بر اساس آمار این مرکز تحقیقاتی، ۴۰۵ کارخانه، ۳۸۴ تانکر انتقال سوخت، ۱۱ هزار و ۹۵۲ تاسیسات تجاری، ۴۳۴ مرغداری و دامداری، ۹ هزار و ۸۶۸ وسیله نقلیه،‌۹۷۱ خودروی انتقال مواد غذایی، ۶۹۸ بازار، ۴۸۲ قایق ماهیگیری، ۱۰۰۲ انبار مواد غذایی و ۴۲۳ پمپ بنزین هدف حمله قرار گرفتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا