خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک مشتری: وام 200 میلیون تومانی وجود خارجی ندارد

شکایات مردمی از توقف پرداخت وام آسان در شبکه بانکی

گروه اقتصادی، انصاف نیوز: وام 200 میلیون تومانی بدون ضامن وجود خارجی ندارد و مدیران بانک‌ها می‌گویند برای سال‌جاری ابلاغ و دستورالعملی برای پرداخت این وام دریافت نکرده‌اند.

در پی درج خبری رسانه‌ها و بازنشر آن توسط انصاف‌نیوز درباره مشکلات پرداخت وام 200 میلیون تومانی بدون ضامن در شبکه بانکی، یک بازنشسته نیروهای مسلح در تماس با تحریریه انصاف‌نیوز گفت: پس از مراجعه به یکی از شعب بانک سپه، مسئولان بانک گفتند پرداخت چنین وامی در دستور کار قرار ندارد و دوره‌اش منقضی شده است.

کلهر، بازنشسته نظامی ادامه داد: خبری که امروز در رسانه‌ها منتشر شده، به مخاطبان چنین القا می‌کند وام مذکور پرداخت می‌شود اما بانک‌ها، یارانه را به عنوان وثیقه نمی‌پذیرند در حالی‌که اساسا چنین وامی پراخت نمی‌شود یا حداقل می‌توانم بگویم بانک سپه چنین وامی به بازنشستگان خود نمی‌پردازد.

او با اشاره به مذاکره با مسئولان بانک، گفت: پس از مراجعه به چند بانک با این پاسخ مواجه شدم که پرداخت وام 200 میلیون تومانی بدون ضامن فقط در مقطعی از سال گذشته جریان داشته و برای امسال چنین دستورالعملی به بانک‌ها ابلاغ نشده است.

به گفته این بازنشسته نیروهای مسلح، بانک‌ها اصلا حاضر به پرداخت وام نیستند تا نوبت به چانه‌زنی درباره رد یا قبول یارانه به عنوان وثیقه برسد.

گفتنی است بحث وام‌های خرد بدون ضامن از وعده‌های مسئولان اقتصادی دولت سیزدهم بود که از آن به عنوان یکی از اجزای اصلاح نظام بانکی یاد می‌شد. بر اساس گفته‌های مسئولان دولتی، بانک‌ها موظف شده‌اند سخت‌گیری کمتری در اعطای وام‌های خرد به مردم داشته باشند، فقط یک ضامن طلب کنند و تضامین و وثایق سبک‌تری از متقاضیان دریافت کنند اما گزارش‌های مردمی حاکی‌ست پرداخت آسان وام هم مقطعی بوده و به جریان دائمی و مستمر در شبکه بانکی بدل نشده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا