خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایت دختر ایزدی که 8 سال اسیر داعش بود

روزیتا دختری ایزدی است که پس از 8 سال اسارت در اردوگاه های گروه تروریستی داعش با خاطراتی دردناک و غیرقابل توصیف به شهر سنجار در شمال عراق بازگشته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، روزیتا در گفتگو با سایت اسکای نیوز عربی فاش می کند که چه بلاهایی در اردوگاههای تروریست ها برسرش آمده است و در این باره می گوید: «سوم آگوست ۲۰۱۴ روز کابوس بود. داعش به روستای ما حمله کرد. پدرم را کشت. من و مادرم را به عنوان اسیر به موصل برد. آن زمان فقط هشت سال داشتم».

وی می افزاید: «داعش مادرم را به یک خانواده داعشی فروخت. مرا از مادرم جدا کرد و به سوریه برد. چند روز بعد شنیدم که مادرم خودکشی کرده است. شنیدن این خبر یکی از سخت ترین لحظات عمرم بود».

بازار برده فروشی

روزیتا جزئیات رسیدنش به موصل را بازگو می کند و ادامه می دهد: «به سالن بزرگی برده شدم که زنان زیادی در آنجا نگهداری می شدند. عناصر داعش بین آنها قدم می زدند. مسخره می کردند. می خندیدند و درباره زنان و زیبایی های آنها حرف می زدند».

او ادامه می دهد: «در بازار برده فروشی با زنانی از کشورهای مختلف روبرو شدم. مشتری های آنها می آمدند و آنها را می خریدند و با خود می بردند.دلالان داعشی زنان را با کالاهایی مثل تپانچه و گندم و یا در ازای پول نقد مبادله می کردند».

وی مدتی را که با یک خانواده داعشی گذراند، به یاد می آورد و یادآور می شود:«آنها مرا کتک می زدند. باقیمانده غذای آنها را می خوردم و لباس های پاره می پوشیدم. هنگامی که به دوازده سالگی رسیدمِ مرا به ازدواج یک عنصر داعشی عراقی در آوردند. بدترین روزهای عمرم را با او دیدم. هنگامی که در نبرد الباغوز به هلاکت رسید، مرا به اردوگاه الهول در شمال سوریه بردند و به ازدواج یک داعشی دیگر که هفتاد ساله بود، در آوردند. او و فرزندانش به من تجاوز می کردند».

روزیتا می گوید که به دست نیروهای امنیتی با هماهنگی نیروهای عراقی که با عمویش در سنجار در تماس بودند، آزاد شد و اکنون در کنار عمویش زندگی می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا