خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کرونا در مشهد | «هر لحظه ممکن است وضعیت قرمز شود»

ایسنا نوشت: «رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه وضعیت مشهد از لحاظ رنگ‌بندی کرونا در شرایط نارنجی قرار دارد و هر لحظه ممکن است وضعیت رنگ‌بندی قرمز شود، گفت: وضعیت قرمز یعنی ایجاد و اعمال محدودیت. در حال‌حاضر در شرایط حساسی قرار داریم و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم شرایط به زودی تغییر خواهد کرد.

دکتر محمدعلی کیانی، امروز سه‌شنبه ۴ مردادماه، در گردهمایی سالانه مبلغین و مبلغات که در آستانه ایام محرم در سالن همایش سازمان تبلیغات خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط فعلی کرونا در سطح استان براساس آمارها تقریبا تابع وضعیت کشوری است. اکنون در پیک هفتم هستیم و آمارها در سطح استان و کشور روند افزایشی دارد و بین ۴۰ تا ۱۰۴ درصد افزایش وجود دارد که بعضا در این روزها متفاوت است.

وی افزود: وضعیت مشهد از لحاظ رنگ‌بندی کرونا در شرایط نارنجی قرار دارد و هر لحظه ممکن است وضعیت رنگ‌بندی قرمز شود و وضعیت قرمز یعنی ایجاد و اعمال محدودیت. در حال‌حاضر در شرایط حساسی قرار داریم و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم شرایط به زودی تغییر خواهد کرد و مجبور هستیم محدودیت‌ها را اعمال کنیم؛ بنابراین امیدواریم با کمک شما مبلغان ایام محرم با تذکر، توصیه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به سمتی برویم که مجبور نباشیم محدودیت‌ها را در این ایام اجرا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد بیشترین میزان مرگ در افراد مسن و افرادی که واکسیناسیون ناقص دارند، اتفاق می‌افتد. تجربه نشان داده است که در پیک پنجم آمارهای ابتلا و مرگ ومیر بسیار بد و روند افزایشی شدید داشت و در همین استان خیلی‌ از مردم به دلیل ابتلا به کرونا فوت شدند. تنها می‌توانم بگویم آمارها آنچه که اعلام شد،نبود، اما در پیک ششم آمارها کاهش پیدا کرد و علت آن انجام واکسیناسیون بود.

کیانی ضمن اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد مرگ‌ها برای افرادی است که واکسن نزده‌اند یا واکسیناسیون آنها ناقص است، ادامه داد: طبق مطالعاتی که در خارج از کشور انجام شده افرادی که دو دوز واکسن یادآور را دریافت کردند، ۲۹ برابر میزان مرگ و میر در آنها کمتر بوده است. در زمینه انجام واکسیناسیون توصیه‌هایی به مردم داشته باشید، زیرا آمار واکسیناسیون در شرایط خوبی نیست.

وی اضافه کرد: همچنین در بحث جمعیت که امروز جزو موضوعات مهم، سیاست نظام و فرمایش و تاکید مقام‌معظم رهبری است توصیه‌هایی به مردم داشته باشید و این روزها با وجود بیماری و شرایط سخت معیشتی به جامعه امید را برگردانید».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا