خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چهره‌های سیاسی عراق به دیدار مقتدی صدر در حنانه خواهند رفت

بر اساس اعلام منابع عراقی بزودی یک هیئت عالی رتبه متشکل از حلبوسی، بارزانی و عامری به دیدار سیدمقتدی صدر در حنانه نجف خواهند رفت.

به گزارش تسنیم، «صبحی المندلاوی» عضو حزب دموکرات کردستان عراق از عزم نیروهای سیاسی برای تشکیل کمیته سیاسی به منظور دیدار با مقتدی صدر خبر داد.

وی افزود: بیانیه مشترک حزب دموکرات و حاکمیت ضد جریان صدر نیست و انتخابات زودهنگام حداقل به یک سال زمان نیاز دارد.

المندلاوی تاکید کرد: هیئتی عالی رتبه عازم حنانه خواهد شد تا با صدر دیدار کند و به تفاهم مشترک دست پیدا کنند و این هیئت شامل محمد الحلبوسی، نیچیروان بارزانی و هادی العامری خواهد بود.

وی افزود: دولت پیشبرد امور امکان نظارت بر انتخابات را ندارد از این رو باید دولتی با اختیارات گسترده تشکیل شود.

باب گفتگو با جریان صدر باز است

«خالد السرای» عضو ائتلاف دولت قانون عراق گفت: درباره «محمد شیاع السودانی» برای پست نخست وزیری اختلاف نظر وجود ندارد و دولت آتی موقت نیست و پارلمان مدت آنرا مشخص می‌کند. دولت السودانی دائمی و با اختیارات گسترده است.

وی افزود: انحلال پارلمان باید طبق ضوابط قانون اساسی باشد. باب گفتگو با جریان صدر از سه ماه قبل باز است.

السرای تاکید کرد: تفاهم با ائتلاف حاکمیت و حزب دموکرات قبل از نشست اربیل قطعی شده است. بقای دولت الکاظمی بر پیچیدگی بحران سیاسی و امنیتی و اجتماعی می‌افزاید.

روزهای سرنوشت ساز در راه است

ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد که روزهای سرنوشت سازی در زمینه پایان دادن به اختلافات و معرفی رئیس جمهوری عراق در راه است.

«محمد الزیادی» عضو ائتلاف دولت قانون عراق گفت: رئیس پارلمان عراق تاکنون موعد برگزاری جلسه پارلمان را مشخص نکرده است اما برگزاری آن در هفته آتی محتمل است.

وی افزود: طی هفته آتی یا پس از آن میان گروههای سیاسی توافق درباره نوع دولت و وظایف آن و سپس معرفی رئیس جمهور و نخست وزیر انجام خواهد شد. عراق نیازمند دولتی با اختیارات گسترده برای اتخاذ تصمیمات است.

جمع آوری 183 امضا برای برگزاری جلسه پارلمان

«اسعد البزونی» از رهبران هیئت هماهنگی شیعی اعلام کرد: چارچوب هماهنگی 183 امضا از همه گروه‌های سیاسی با هدف برپایی جلسه پارلمان که موعد آن هنوز مشخص نیست، جمع کرده است.

وی افزود: همه گروهها در جلسه پارلمان مشارکت خواهند کرد زیرا برگزاری آن در چارچوب قانون اساسی با هدف تشکیل دولت و انتخاب رئیس جمهور و از سرگیری جلسات پارلمان ضروری می‌دانند.

البزونی تصریح کرد: نمایندگان ائتلاف حاکمیت، حزب دموکرات، اتحادیه میهنی، هیئت هماهنگی و دیگر نمایندگان در جلسه مشارکت خواهند کرد.

رایزنی عمار حکیم با رئیس ائتلاف العزم

دفتر حکیم در بیانیه ای از دیدار عمار حکیم با «مثنی السامرایی» رئیس ائتلاف «عزم» به منظور بررسی تحولات سیاسی عراق و راههای خروج از بحران سیاسی خبر دادند.

در این بیانیه آمده است: در جریان این دیدار بر ضرورت گفتگوی ملی و اهمیت رایزنی میان گروه‌های سیاسی به منظور تشکیل دولت خدمت ملی که قادر به برآورده کردن خواسته‌های ملت عراق در زمینه خدمات رسانی و ایجاد فرصت‌های شغلی باشد، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار طرفین بر ضرورت تشکیل دولتی منسجم و توانمند که توان مقابله با چالش‌ها را داشته باشد و زمینه برگزاری انتخابات زودهنگام را مطابق قانون اساسی فراهم کند، هم تاکید کردند.

عراق شاهد بحران سیاسی بی‌سابقه‌ای است به طوری که بیش از 300 روز از برگزاری انتخابات زودهنگام در 10 اکتبر گذشته می‌گذرد؛ اما گروه‌های سیاسی تاکنون موفق به تشکیل دولت جدید نشده‌اند و همچنان دولت پیشبرد امور مصطفی الکاظمی سرکار است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا