خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گلایه‌ی مدیران مراکز توانبخشی بهزیستی از اجرا نشدن قانون حمایت از معلولان

هادی ادهم در یادداشت کوتاه ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی گلایه‌مندی مدیران مراکز توانبخشی بهزیستی از اجرایی نشدن تبصره یک ماده ۷ قانون حمایت از معلولان نوشت:

همانطور که می‌دانید مراکز توانبخشی بهزیستی بیش از ۳۵ سال ست  در حال خدمت‌رسانی به جامعه معلولین، سالمندان و بیماران روانی مزمن می‌باشند. و این خدمت صادقانه از یک سو کاهش‌دهنده‌ی آلام خانواده‌های دارای افراد معلول بوده و از سوی دیگر کیفیت زندگی معلولین را ارتقا داده است. اما به‌علت عدم اجرای تبصره یک ماده ۷ قانون جامع حمایت از معلولین که در آن صراحتا قید شده است یارانه پرداختی مراکز توسط سازمان، باید مطابق با قیمت تمام شده خدمات باشد، لکن بودجه سازمان بهزیستی افزایش چندانی نداشته و این سازمان قادر به پرداخت یارانه مناسب به مراکز مطابق قانون، نمی‌باشد. امسال یارانه پرداختی یک چهارم قیمت تمام شده بوده و این باعث گردیده است که به‌علت افزایش ۵۷ درصدی در میزان دستمزد و بیمه و تورم ایجاد شده در مواد غذایی و بهداشتی و همچنین افزایش قیمت دارو و……. این مراکز با مشکلات شدید اقتصادی رو به رو شده و تاکنون با وام و استقراض داوم آورده‌اند و دیگر قادر به ادامه این روند نمی‌باشند.

لذا کیفیت خدمات ارائه شده به شدت کاهش یافته و مراکز در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند. در سال ۱۴۰۱ با وجود آنکه سازمان بهزیستی صراحتا قیمت تمام شده خدمات را برای مراکز اعلام کرده است و معاون محترم  ریاست جمهور دستور پیگیری را صادر فرموده‌اند اما سازمان برنامه و بودجه از تعیین تکلیف و تایید آن سر باز  می‌زند. قطعا در این میان جامعه معلولین هستند که آسیب جدی دیده و از خدماتی مناسب بی بهره گشته اند.

مراکز توانبخشی تنها خواستار اجرای قانون می‌باشند و از اصحاب رسانه تقاضای پیگیری و مطالبه‌گری دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا