خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رحمان عموزاد قهرمان جهان شد ؛ پلنگ 20 ساله مازندران بر بام جهان

رحمان عموزاد قهرمان جهان شد تا دومین طلای کاروان کشتی ایران در کشتی قهرمانی جهان 2022 توسط جوان 20 ساله مازندرانی به دست بیاید.

به گزارش انصاف ورزشی، رحمان عموزاد خلیلی کشتی گیر 20 ساله زاده خلیل شهر بهشهر استان مازندران با پیروزی بر حریف آمریکایی خود در فینال وزن 65 کیلوگرم دومین طلای مجموع کشتی آزاد و فرنگی ایران را با دلاوری و نمایش دلیرانه خود در بلگراد به دست آورد.

به این ترتیب آمریکا و ایران قهرمان و نایب قهرمان رقابت ها در جدال های رو در رو در فینال ها به تساوی دو بر دو رسیدند؛هرچند محمدیان و امامی نیز در نیمه نهایی برابر کشتی گیران آمریکایی مغلوب شدند که مجموعا در این دوئل تمام عیار در صربستان آمریکا 4 بار پیروز شد و ایران دوبار که مجموعا نیز سبب قهرمانی تیمی آمریکا در رقابت ها شد.

عموزاد خلیلی با این پیروزی نوید یک قهرمان تمام عیار برای کشتی ایران را برای سالها داد و حالا در 20 سالگی رحمان عموزاد قهرمان جهان شد و مقتدرانه بر بام دنیا ایستاد.

رحمان عموزاد قهرمان جهان شد ( نتایج کامل):

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد خلیلی در دور نخست با نتیجه ۸ بر ۱ جون سوک یون از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۳ بر ۲ آدیل اوسپانوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عموزاد خلیلی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۲ حاجی علی اف قهرمان جهان و دارنده مدال های نقره و برنز المپیک از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با جان دیاکومیهالیس از آمریکا کشتی گرفت که دلاورانه وی را 13 بر 8 مغلوب ساخت و مدال طلا را برای خود کرد.

بیشتر بخوانید:پایان کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ | آمریکا قهرمان شد و ایران با ۲ طلا، ۳ نقره، ۲ برنز و ۱۵۰ امتیاز نایب قهرمان شد

انتهای پیام

رحمان عموزاد قهرمان جهان شد ؛ پلنگ 20 ساله مازندران بر بام جهان
رحمان عموزاد قهرمان جهان شد ؛ پلنگ 20 ساله مازندران بر بام جهان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا