خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هزینه بلیچینگ دندان به چه عواملی وابسته است؟

رپورتاژ آگهی

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که با رفتن به جلوی آینه و دیدن دندان‌های زرد شده خود ناراحت شوید؟ آیا شما نیز علاقه‌مند هستید که دندان‌های سفید و به تبع آن لبخندی زیبا داشته باشید؟ امروزه روش‌های متعددی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها دندان‌های خود را سفید نمود و اعتماد به نفس چند برابری پیدا کرد. از جمله این روش می‌توان لمینت، بلیچینگ دندان و کامپوزیت را نام برد، که در این میان بهترین روش برای سفید کردن دندان‌های طبیعی بلیچینگ خواهد بود. اگر شما نیز به فکر سفید کردن دندان‌های خود هستید با ما همراه باشید تا مطرح نماییم که هزینه بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان) به چه عواملی وابسته است و پاسخ دهیم که هزینه بلیچینگ دندان چیست و شامل چه مواردی است.


بلیچینگ یا سفید کردن دندان چیست؟

هر فرد ممکن است بعد از مدتی رنگ مینای دندان‌هایش بر اثر عوامل مختلفی چون نوشیدن زیاد قهوه و چای، مشروبات الکلی، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، استعمال دخانیات، عوامل ژنتیکی و افزایش سن تغییر پیدا کند. از آن‌جایی‌که داشتن دندان‌های سفید و مرتب جذابیت صورت و چهره را چندین برابر خواهد کرد، بنابراین بهتر است تا هرازگاهی این تیرگی‌های به وجود آمده روی دندان را از بین برد تا دندان‌های سفید و جذاب شما نمایان شوند.

برای سفید کردن دندان‌ها از طریق بلیچینگ از مواد شیمیایی مخصوصی که پروکسید هیدروژن نامیده شده استفاده می‌گردد که این مواد موجب تغییر رنگ در دندان‌ها می‌شود. نحوه عملکرد مواد بلیچینگ بدین صورت بوده که به داخل ساختار کلی مینای دندان نفوذ کرده و رنگدانه‌های رسوب کرده در میان هرم‌های مینایی دندان را اکسید مینماید. همچنین با گذشت زمان این مواد اکسیدکننده به داخل عاج دندان که در لایه زیرین مینای قرار دارد نفوذ نموده و رنگ آن را نیز روشن می‌کنند.

در هنگام استفاده از مواد بلیچینگ احتمال می‌رود که برخی از افراد دچار حساسیت شوند که باید بدانند این حساسیت موقتی بوده و از بین می‌رود. از آن‌جایی‌که بلیچینگ نسبت به دیگر روش‌های دندانپزشکی در سفید کردن دندان‌ها مقرون به‌صرفه‌تر است، بنابراین بسیاری از افراد این راه را برای سفید کردن دندان‌های خود انتخاب می‌کنند. البته ناگفته نماند که این روش موقتی بوده و اگر به خوبی از آن مراقبت شود؛ می‌تواند ماندگاری بالایی داشته باشد و تا حدود 2 سال دوام یابد.

هوم بلیچینگ

هوم بلیچینگ که به آن بلیچینگ دندان خانگی نیز می‌گویند یکی از روش‌های بلیچینگ بوده که ماندگاری کمتری نسبت بلیچینگ آفیس داشته، اما شما را از مراجعه‌های متعدد به کلینیک دندانپزشکی بی‌نیاز می‌سازد. برای انجام بلیچینگ خانگی لازم است تا ابتدا برای شروع روند درمانی خود یکبار معاینه و بررسی توسط دندانپزشک صورت گیرد. در این مراجعه دندانپزشک عمل قالب‌گیری دندان‌های شما را انجام داده و برای آماده‌سازی آن‌ها این قالب به لابراتوار ارسال خوهد شد. اصولاً قالب‌گیری در یک جلسه از فک پایین و فک بالای بیمار انجام شده و در جلسه بعدی یک جفت قالب شفاف در اختیار بیمار قرار داده می‌شود.

این قالب یک محفظه مخصوصی بوده که در آن مقداری لازم و درصد غلظت متفاوت مواد مخصوص بلیچینگ دندان قرار داده می‌شود. این محفظه دارای فضای است که بین دندان شما و قالب‌‌گیری قرار گرفته و موجب اکسید شدن لکه‌ها و سفید شدن دندان‌ها می‌گردند. زمانی‌که لازم است تا این قالب مخصوص را روی دندان‌های خود قرار دهید توسط دندانپزشک متخصص تعیین می‌گردد که عموماً بین ۲ الی ۳ هفته خواهد بود.


آفیس بلیچینگ

آفیس بلیچینگ یا همان بلیچینگ دندان در مطب، روشی متفاوت با بلیچینگ دندان در خانه بوده؛ که مزایایی چون تاثیر بالاتر در سفید شدن دندان‌ها و چکاپ کامل توسط دندانپزشک را به همراه دارد. در این روش تمامی قسمت‌های نرم و مخاطی دهان بیمار توسط ژل مخصوصی پوشیده می‌شود تا از بروز آسیب جلوگیری به عمل آید. همچنین لب‌های بیمار به کنار هدایت می‌شوند؛ تا مواد شیمیایی بلیچینگ موجب سوختگی و آسیب به لثه و لب بیمار نگردند.

در این روش غلظت موادی که استفاده می‌شود بسیار بالا بوده و نیاز به دقت بسیار زیادی نیز دارد. چرا که هر ثانیه اضافه ماندن این مواد روی دندان‌های فرد ممکن است موجب آسیب رساندن به دندان‌ها شود. پس از گذاشتن مواد یک دستگاه مخصوص که دارای فرکانس با اشعه بسیار بالا و آبی رنگ بوده قرار داده شده تا ژل بلیچینگ اکتیو گردد و این‌گونه تاثیرگذاری آن بیشتر باشد.

در ادامه این اشعه لازم است تا چندین مرتبه روی دندان بیمار تابیده شود تا نتیجه دلخواه را به او ببخشد. جالب است بدانید که اکثر دندانپزشکان توصیه می‌کنند که اگر دوست دارید نتیجه دائمی‌تر و بهتری را تجربه کنید می‌بایست بلیچینگ آفیس و بلیچینگ خانگی را در کنار یکدیگر استفاده نمایید. با نکات ذکر شده تا بدین جای کار قطعا متوجه شده اید که بلیچینگ هوم بهتر است یا آفیس و هر روش سفید کردن دندان چه مزایایی نسبت به روش دیگر دارد.


پارامترهای موثر در هزینه بلیچینگ

در برآورد هزینه بلیچینگ دندان عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند که عبارتند از:

  • میزان و شدت تیرگی دندان‌ها
  • نوع بلیچینگ که بلیچینگ آفیس یا بلیچینگ خانگی باشد.
  • نوع و کیفیت مواد استفاده شده در بلیچینگ
  • میزان مهارت و تخصص دندانپزشک شما
  • میزان پایبندی بیمار به نکات بهداشتی و درمانی برای به دست آوردن کیفیت مطلوب و بهتر.
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک دندانپزشکی
  • هزینه‌های جانبی بلیچینگ دندان مانند هزینه ویزیت، عکس‌برداری، رفت ‌و آمد و مراقبت و نگهداری

مزایای بلیچینگ دندان

اگر بلیچینگ شما توسط دندانپزشک متخصص انجام شود بی‌شک تمامی مزایای زیر را برای شما به همراه خواهد داشت.

  • از بین رفتن تیرگی‌های دندان‌ها
  • هزینه مناسب
  • سفید و براق شدن دندان‌ها
  • داشتن طرح لبخند جذاب و زیبا با دندان‌هایی سفید

آنچه مسلم است مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان میتواند نقشی انکارناپدیر در طول عمر و ماندگاری بلیچینگ و لبخند زیبای فرد داشته باشد، بنابراین رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان پس از بلیچینگ نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سوالات متداول

آیا انجام بلیچینگ دندان درد دارد؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که بلیچینگ دارای هیچ درد خاصی نبوده و فرد ممکن است دردی در حد سوزش و حساسیت به گرما و سرما احساس نماید. از این رو لازم است تا بیمار چند روزی حساسیت را تحمل کرده تا پس از آن تسکین پیدا کند.

آیا بلیچینگ روی دندان‌های روکش شده یا لمینت شده نیز موثر است؟

در مورد این سوال جالب است بدانید که بلیچینگ تنها روی دندان‌های طبیعی تاثیرگذار خواهد بود و این روش روی دندان‌های لمینت یا کامپوزیت شده انجام نمی‌شود.

سخن پایانی

اگر به دنبال روشی مطلوب و مقرون به‌صرفه برای سفید کردن دندان‌های خود هستید بهترین راه برای شما بلیچینگ دندان خواهد بود. البته طبق نکات بالا لازم است در نظر داشته باشید که برای انجام بلیچینگ می‌بایست دندان‌های شما طبیعی باشند و پیش از انجام بلیچینگ کارهایی مانند جرم‌گیری و بروساژ دندان را برای دستیابی به نتیجه بهتر انجام دهید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا