خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی رسول منتجب‌نیا درباره‌ی رخدادهای اخیر

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا، دبیرکل حزب جمهوریت در بیانیه‌ای نوشت: لازم است اولیاء امور، بدون تبعیض و خط کشی و قطب سازی های ناروا، تمامی ملت را با سلایق، عقائد، مذاهب و گرایش‌های سیاسی مختلف به‌طور مساوی مورد توجه و مهر و محبت قرار داده و به آن‌ها اجازه اظهار عقیده، انتقاد و اعتراض دهند و خود با سخاوت، پاسخگوی آن‌ها باشند.

متن کامل این بیانیه در پی می‌آید:

بسمه تعالی
«لقد جاءکم رسول من انفسکم عزیز علیه ماعنتّم حریص علیکم بالمؤمنین رئوف رحیم»

ضمن عرض تسلیت رحلت پیامبر عظیم الشأن(ص) و شهادت امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به حضور ملت خداجو و حق‌طلب و تأسف عمیق از حوادث ناگوار و پرهزینه اخیر، به عنوان یکی از یاران امام و انقلاب و دلسوزان ملت و نظام، بر خود فرض دانستم نکاتی را به استحضار مسئولان و مردم‌شریف ایران برسانم:

۱- بدون شک ملت ما مسلمان و پیرو رسول اکرم (ص) و دین مبین اسلام بوده و هرگونه بی حرمتی نسبت به مقدسات و معتقدات قطعی خود را از هیچ کس برنمی تابند.

۲- مردم ایران به‌رغم تنوع نژادی، قومی‌و‌مذهبی، نسبت به میهن خود علقه ای ناگسستنی داشته و به هیچ فرد، گروه و کشوری اجازه خدشه وارد کردن به تمامیت ‌ارضی‌ و ‌اقدامات تجزیه‌طلبانه نخواهدداد.

۳- ملت آگاه ما از حقوق اجتماعی و آزادی های قانونی خود دفاع کرده و با سلب آزادی و محدودیت‌سازی تحت عناوین مختلف، به شدت مخالف است و همواره استیفای آن حقوق را از حکومت و مسئولان مطالبه می‌نماید.

۴- مردم با الهام از قرآن کریم؛ «اشدّاء علی الکفار رحماء بینهم» از اولیاء امور، رفتار و برخوردهای توأم با رفق و مدارا، مهر و محبت و بدور از هر گونه تندی و خشونت با خود را اکیداً انتظار دارند.

۵- ملت شریف ایران به رغم داشتن انتقادهای فراوان نسبت به عملکرد و مدیریت مسئولان و حق اعتراض و پرسش‌گری از آن‌ها، با هر‌نوع اغتشاش، بی نظمی، تخریب و توهین به نظام و مقدسات به شدت مخالف است. با وجود چنین مردمی، لازم است اولیاء امور، بدون تبعیض و خط کشی و قطب سازی های ناروا، تمامی ملت را با سلایق، عقائد، مذاهب و گرایش‌های سیاسی مختلف به‌طور مساوی مورد توجه و مهر و محبت قرار داده و به آن‌ها اجازه اظهار عقیده، انتقاد و اعتراض دهند و خود با سخاوت، پاسخگوی آن‌ها باشند.

با عنایت به نکات فوق؛

اولاً از صدا و سیما به جهت برگزاری مناظره های نسبتاً خوب در شبکه 4، تقدیر و تشکر می کنم‌ و انتظار آن است که این رویه به صورتی بهتر، عادلانه تر و جامع تر در همه زمینه ها ادامه یابد.

ثانیاً از وزارت کشور انتظار داریم حسب دستور شرع و قانون اساسی، به همه نخبگان و صاحب‌نظرها بویژه احزاب و گروه های سیاسی، مجوز برگزاری تجمع ها، راهپیمایی‌ها و همایش‌ها، جهت حضور منتقدان و معترضان و اظهار عقائد و نظرهای گوناگون به طور صریح و آشکار داده شود و متقاضیان، مسئول مدیریت و نظم اظهارات بوده و نیروی انتظامی امنیت کامل محل برگزاری را تضمین ‌نماید. بی تردید انجام این پیشنهاد هم ‌به ‌تشنج‌ و‌ اغتشاش‌ خاتمه ‌داده‌ و ‌هم ‌به ‌شبهات ‌و‌ پرسش‌های مردم پاسخ داده خواهد شد و در نتیجه وحدت ملی و اعتماد عمومی نسبت به مسئولان جمهوری اسلامی، افزایش خواهد ‌یافت.

به امید آن روز والسلام
رسول منتجب نیا

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا