خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آلترناتیوسازی با تحریف تاریخ ممنوع

اکبر اعلمی، نماینده‌ی اسبق مردم تبریز در مجلس، در یادداشت کوتاه تلگرامی نوشت:

برخی شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور به بهانه حمایت از اعتراضات مردم ایران، می‌کوشند تا به موازات منحرف ساختن مطالبات اساسی اکثریت مردم از مسیر درست آن و معطوف ساختن آن به آزادی‌های جنسی و لاابالیگری و یا ضدیت با هرگونه پوشش، تاریخ را نیز تحریف و حکومت پهلوی را به عنوان دولت مطلوب و جامعه آنروز را به مثابه مدینه فاضله به خورد مخاطبینی دهند که یا آنروزها را درک نکرده‌اند و یا حافظه تاریخی‌اشان ضعیف است و از این طریق تلاش می‌کنند تا از بقایای خاندان پهلوی آلترناتیوسازی نمایند!

البته منصفانه باید گفت که برای علاقمندان و مروجین فرهنگ دلخواه شبکه‌های مذکور، دوران رژیم پهلوی مطلوب و آزادی‌های فرهنگی به وفور وجود داشت.

اما برای انبوه جماعتی که در کنار مخالفت با حجاب اجباری، مطالبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی آنها معطوف به محترم شمردن حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و اجرای تعهدات مهجوری است که رهبران جمهوری.ا.ا در سال ۵۷ وعده تحقق‌اش را داده بودند، اقاریر آقای محمدرضا پهلوی، معتبرترین سند برای درک شرایط، مختصات و مناسبات حاکم در رژیم گذشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. پهلوی پرستی یعنی کاریکاتور یعنی بت کردن دو شاه پهلوی که برعکس اونهمه هارت و پورت عرضه دفاع از سلطنتشونو نداشتن و با حقارت تسلیم شدن و یا دو بار فرار کردن . محمد رضا شاه اونقدر ساواکشو هار کرده بود که ده ها نویسنده و شاعر رو زندانی و شکنجه کردن که اوج دیکتاتوری و عدم آزادی بیان بود و حتی بهروز وثوقی توی مصاحبه گفت که ساواک با گستاخی اونو به خاطر بازی توی فیلم گوزنها تهدید به مرگ کرد پس این خاندان پر از ایراد اصلا لایق حکومت نیست و لایق همون سرنگونی بودن

    11
    9
  2. سلام- به درستی انقلاب کردیم که رژیم سلطنتی برود و رژیم انقلابی در مصدر امور قرار گیرد- رژیم سلطنتی رفت اما بجای مردم انقلابی و آزدیخواه که رژیم را سرنگون کردند ، …! ما نباید ایراد بگیریم چرا شاه رفت بلکه باید ایراد بگیریم که چرا آلترناتیو شاه را درست انخاب نکردیم.

    8
    2
  3. شاه… تعداد زندانیان سیاسیش خیلی اندک بود . این شمایید که دارید همه چی رو به نفع خودتون تحریف میکنید . کشته هایی که در اعتراضات 57 توسط نیروهای دولتی کشته شدند انگشت شمار بوده …

    7
    7
    1. بستگی داره که شما چند انگشتی باشی.
      مثل هزار پا هزار انگشتی باشی یا مثل بقیه ده انگشتی.
      یکی از افراد بی طرف را دیدم که می گفت در واقعه میدان ژاله کشته های بسیاری دیدم که در خيابان ها بودند وبیمارستان ها هم پر از اجساد بود.

      2
      5
      1. احسان جان شما یک تحقیقاتی بکنید از افراد مطلع واقعی. در زمان انقلاب 57 و قبل از پیروزی، گفته شد که «نهضت» 60000 کشته داده است! و وقتی هم که انقلاب پیروز شد با اینکه همه می دانستند تعداد کشته های «نهضت» حتی به اندازه یک دهم تعداد اعلام شده هم نیست ولی ان را مسکوت گذاشتند!!!!! یک زمانی یک اقایی که محقق بود موفق می شود به گنجینه اسرار بنیاد شهید دست پیدا کند و متوجه میشود که چرا تعداد شهیدان «نهضت» جزو اسرار ملی شده است. بنا بر اسناد موجود در بنیاد شهید، از 15 خرداد 42 تا 22 بهمن 57 تعداد کل کشته شدگان توسط حکومت محمد رضا پهلوی زیر چهار هزار نفر بوده است. از انجا که کشتن یک انسان به معنای کشته شدن همه انسانهاست، این تعداد کشته هم خیلی زیاد است. ولی تصدقت در ان اسناد امده که مثلا در روز 17 شهریور در کل تهران حدود 80 نفر کشته شده اند که همه ان شهیدان نیز مربوط به میدان ژاله نبوده اند. حالا شما به امار ارائه شده برای یک ماه ناارامیهای اخیر هم اگر وقت داشتی یک نگاهی بکنید….

        4
        1
        1. اون فرد شریف که دست پیدا کرد و منتشر کرد عمادالدین باقی شاگرد حقیقی آیت الله منتظری بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا